Søgning på: matematik ab1. Resultater: 19941 til 19960 af 31575
-
Kampen om længdegraden
ForumindlægHejsa. Til den afsluttende prøve i AT 2009, har jeg under emnet "Rejser" valgt at arbejde med "kampen om længdegraden", og det sker i fagene naturgeografi og historie. Det handler kort fortalt om følgende: I 1500-tallet var det kun breddegraden, man var i stand til at bestemm... -
sekundær litteratur
ForumindlægHej.Jeg vil bare lige høre, omman skal have sek. litt. i alle fag ? -
Opgaver med facit
ForumindlægHejJeg går i øjeblikket på 2.hh, og har lige haft terminsprøve, men til min skuffelse var der nogen rimelig komplekse cosinus og sinus opgaver, derfor kunne jeg godt tænke mig at være lidt bedere forberedt med hvad det angår til næste prøve.Er der nogen af jer som ligger inde med nogle trekants b... -
Hvordan udregnes opgaven??
ForumindlægHej. Jeg håber virkelig at I lige kan svare mig på om nedenstående opgave omhandler en linæer regression?: a) Bestem en ligning for den rette linje der går igennem punkterne (5,8) og (15,3) For det andet - og dette er det vigtige spørgsmål!: b) Bestem y-koordinaten til det punkt på linjen hvis ... -
Fra løsning til ligning - Differentialligninger
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe med den sidste del i opgaven altså 4'eren. Tak på forhånd og rigtig god aften! -
Ord og symboler
ForumindlægHej, er der nogen der kender et link, hvor man kan slå forskellige matematiske symboler op samt ord? F.eks. vil jeg godt helt præcis vide hvad et lemma er. Det er bare nemmere med et link fremfor at spørge her hver gang der kommer et nyt symbol/ord jeg ikke kender. Hilsen Daniel -
t på til sidst eller hvad!??
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke afgøre om hvorvidt der skal t på endelsen i bestemte sammenhænge, når jeg skriver til hverdagen... fx: Jeg skal lige skrive mat færdig(t)?? Prolemet skyldes ikek mindst min ikke-danske baggrund, men hvorledes kan jeg takle dette problem? -
hjælp til opgave
ForumindlægHej sidder her med en opgave om renteafskrivning jeg håber at i kan hjælpe mig med.hvilket regnformel skal jeg bruge her. Har en vindmølle der koster 2961248 kr, skal afskrive den med 20% om året, hvad koster den efter 1 år -
International klasse .
ForumindlægHej .. herefter 9. klasse skal jeg gå i en international klasse, fordi jeg gerne vil have Samfundsfag & Engelsk A. osv. Min vejleder siger jeg bliver nød til at tage den fordi når man vælger engelsk A på valgfag, er det ikke sikkert? er det rigtig? - og hvor mange gange tager man ud og rejser... -
differentierer
ForumindlægJeg har lidt problemer med følgende opgave: f(x)=ex-e2x umiddelbart ville jeg gøre følgende: f'(x)=ex-2e2x .. men er det også her, at jeg skal bruge produktreglener eller?? -
flydende lys
Forumindlæghey :) Jeg sidder med en lille opgave. Se vedhæftet fil. her er hvad jeg er kommet frem til: der er to krafter i spil hhv F tyngde og Fopdrift det kan beskrives ved formlerne: Ft= Plys*Vlys*g Fop=Vfortrængt*Pvand*g Fres=0 da lyset flyder. Hvis massefylden af væsken er større end legemets vil lege... -
Eksponentiel funktion
Forumindlægjeg har en opgave som skal afleveres på tirsdag og jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an.v = viskositet (hvor sejtflydende olien er ( ingen enhed))t = oliens temperatur.sammenhængen mellem v og t er af typen:v = b * a^tDer gælder følgende om to turbineolier P og Q: V ved 40 grader v ved 100... -
SØGER MATEMATIKNOTER!
ForumindlægHej søde mennesker. Er der nogen som har gode matematiknoter til 1.g på A-niveau i følgende emner?: Trigonometri: Beregninger i ”skæve” trekanter (sinus- og cosinusrelationerne) - Tangent til cirkel - Skæring mellem linje og cirkel - Skæring mellem linje og 2.gradspolynomium... -
Isolering af x..
Forumindlægf(x)= 1,4 * 100000 * 0,1288^x =10hvordan isolerer jeg x..?! -
Bør man repetere i ferien?
ForumindlægHej. Går i 3.g nu og ved jo allerede at der venter 4 mundtlige eksamener forude. Så jeg tænkte på om man burde bruge lidt af sin ferie på at repetere. Og i så fald hvordan man gør det mest hensgismæssigt.Og i hvilke fag, historie er vel svært at repetere nu for jeg kan umuligt huske alle tingene ... -
Sinv & Cosv
ForumindlægHejI en prøve uden hjælpemidler skal man bestemme sinv og cosv.De rer tegnet en enhedscirkel med en retvinklet trekant i.Det oplyses at trekantens katete er 3/4 lang og det er på x-aksen (cos)Så står der bestem sinv og cosv..Tegningen ser således ud (næsten ;)) B / | / | / ... -
Hvordan er psykologi på gym?
ForumindlægSom sagt/skrevet så vil jeg bare høre, hvordan psykologi er på gym? Er det som man forventer det er, hårdt /nemt, interresant/kedeligt? Hvad laver man i timerne og hvad er det gode og det dårlige? -
Integral
Forumindlægopgaven lyder som følgende På figuren ses grafen for for en funktion f(x), der har nulpunkterne -5,-2, 1 og 4. sammen med førsteaksen afgrænser grafen 3 punktmængder M1, M2 og M3, der henholdsvis har arealerne 12, 7, 12. M1 har nulpunkterne -5,-2 M2 har -2,1 M3 har 1,4 Bestem integral -2,-5(f(x... -
eksamensopgave
Forumindlæghej.. jeg sidder med denne opgave:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/HF2002-8-2.pdfOg jeg har et problem med opgave 5 d) hvor mange procent.... Derudover ved jeg heller ikk hvordan jeg skal gå i gang med opgave 6 og 7bhåber der er nogle der vil hjælpe..på forhånd tak -
(( Isolering af m ))
ForumindlægSkal løse y = 10, for at finde m: 10 = 1,4 • 105 • 0,1288m Nok skal m isoleres, men hvordan? Jeg aner ikke hvordan man isolere, og det er ret pinligt. Jeg kan lave 100 måder med m isoleret men jeg ved ikke hvilken der er den rigtige og hvorfor, eller hvorfor de andre er forkerte. Har de...
