Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 19941 til 19960 af 113755
-
"Begreber"
ForumindlægHEJ:: Jeg ska snart til eksamen i old som mange andre :p øhm ja altså jeg har jo ikk fulgt så meget med, (hvilket jeg ka se er noget pis nu,) men ka sagtens nå at læse det meste op inden jeg ska til eksamen der er 10 dage endnu :P men ville bare høre om der er nogle der kan nævne de vigtigste... -
toppunkt. bevis
ForumindlægHej alle. jeg skal bevise toppunktet, men har svært ved at forstå hvad der sker led for led. nogen der kan hjælpe? For at finde y-værdien indsættes denne x-værdi: f(xToppkt) = a(-b/(2a))^2 + b(-b/(2a)) +c = ab^2/(4a^2)-b^2/(2a)+c = b^2/(4a)-2b^2/(4a)+4ac/(4a) = (-b^2+4ac)/(4a) = -(b^2-4ac)/... -
Lidt i tvivl
ForumindlægJeg kan ikke bare isolere b i ligningen vel? -
reducering :+(
ForumindlægReducer udtrykket:4ab - 2ab - b(a-5) + a (2-b) = 2ab -5 (a-b) +2 (a-b)= 2ab (-5 +2)= 2ab -3... er jeg totalt forkert på den ? -
parallelle vektorer
Forumindlæghar lige brug for hjælp til denne opgave : I et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved a =(5-t/2) og b=(4/t-1) t= et tal jeg skal finde ud af for hvilke tal t gælder , at a er parallel med b: -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægNogle som kan forklare mig disse to love: Additionsloven: P(AUB) = P(A) + P(B) - P(A∩B) Multiplikationsloven:P(A∩B) = P(A)* P(BIA) -
TI83+ differentiering
ForumindlægHej.Jeg sidder lige og har lidt problemer med min TI-83+.1) Hvordan er det nu at hvis jeg ligger en funktion ind som y1, at jeg får min grafregner til at differentier i et bestemt punkt?2) Min grafregner kan ikke differentier en funktion eksakt vel?3) Under forudsætning for at min grafregner ikke... -
mat - reducering
ForumindlægHar problemer med at reducere følgende to opgaver.. Nogle der kan hjælpe ? Opg 1.) 2(a-2b)^2 Opg 2.) 3(x-y)^2-(2x-3y)-(2x-3y)*(2x+3y) På forhånd tak. -
Læse op til HTX start :)
ForumindlægHejsa :) Jeg starter på HTX her efter sommerferien, og vil gerne holde min hjerne super skarp :P Men hvad kan jeg forvente at møde i det halvårige startforløb? Jeg vil være lykkelig (virkelig lykkelig), hvis nogle har nogle gamle opgaver fra 1.g, fag er ligegyldigt :D På forhånd tak :) -
Valg af gymansium når man skal læse til kirurg
ForumindlægHej, Jeg vil gerne læse til kirurg og vil høre om der er nogle der har en idé til valg af gymnasium. Og hvilken linjen man skal vælge og hvilke fag (udover matmatik, fysik og kemi), man skal have. Skal man have 2 fremmed sprog? mvh Marcus -
HJÆLP!! EKSPONENTIEL UDVIKLING
ForumindlægHej er der ikke nogen der kan hjælpe mig med en opgave, som jeg ikke kan finde ud af. Det er om eksponentiel udvikling gennem to punkter? :) -
potensfunktioner og procent-procentreglen
ForumindlægHej hvad er egenskaberne for potensfunktioner og nogen der kan forklar mig procent-proventreglen og hvad den bruges til? -
Kan jeg klare STX med mit gennemsnit?
ForumindlægTror I godt jeg kan klare STX, Århus Katedral, med mit gennemsnit på 7.9? Jeg er vurderet uddannelsesparat. Jeg er bare ret bange for at det vil blive et for højt niveau!? (Katedral er jo en af Danmarks bedste gym) Jeg skal studere en Naturvidenskabelig retning. Håber nogen der studerer/har... -
ligninger
ForumindlægHvordan skal man lever det? -
Hjælp søges
ForumindlægHej jeg skal regne f funktionen ud f(4)=1 hvordan gør jeg? -
"Vis en metode til at afgøre om en linje er tangent til en cirkel"
ForumindlægSkal jeg til dette spørgsmål udregne en tangentligning til cirklen eller skæringspunkt mellem cirkel og linje hvor linjen kun skærer i netop ét punkt? På forhånd tak. -
Trekanter
ForumindlægNogle der kan hjælpe med b og c? -
Reducer
ForumindlægEr dette korrekt reduceret? (a-b)^2 + 2b(a - b) a^2 + b^2 -2ab + 2ab - 2b^2 = 2a^2 ?? -
Reduktion
ForumindlægJeg er i tvivl om jeg skal starte med at ophæve parantesserne eller gange ind med b. stykket lyder sådan - (a + b) + (a + 1) b på forhånd tak ! -
Svært ved Matematik
ForumindlægHej alle. Jeg har matematik på B-niveau. Jeg har svært ved matematik, og jeg forsøger hele tiden at følge med i timerne. Ligenu har vi om Polymier, indtil videre er jeg godt med - men jeg ved at jeg når der kommer nyt stof, bliver jeg helt forvirret. Det samme gjaldt Sinus, Cosinus, Tangens ...
