Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 19961 til 19980 af 31756
-
HJÆLP!
ForumindlægJeg har svært ved og finde ud af hvad jeg skl gøre idenne opgave om differentialregning, vil i hjælpe? tak på forhånd(: En funktion g er givet ved forskriften g(x)=0,1*x^3 a)bestem g'(-1), g'(0) og g'(1), og giv en fortolkning af disse tal b) løs ligningen g'(x)=30. og gig en ... -
Supplering
ForumindlægHej, Jeg vil gerne søge ind på en naturvidenskabelig uddannelse til sommer og skal derfor supplere mat B - A, Fysik C - B og Kemi 0 - C. Jeg vil rigtig gerne gøre det så hurtigt som muligt og tænker derfor, at jeg vil tage det hele i foråret 2012, men fik af VUC anbefalet kun at tage to fag p... -
Om en eksponentiel funktion f oplyses, at f(3) = 89*og*f(9) and 89*og*f(9) = 406.; Bestem fordoblingskonstanten.
ForumindlægOpgave 232 Om en eksponentiel funktion f oplyses, at f(3) = 89 og f(9) = 406. Bestem fordoblingskonstanten. nogle som ved hvordan man regner den her opgave ud? evt. hvilken formel? på forhånd tak! -
f(x)=x^2+2 og f'(x)
ForumindlægHvordan kan f(x) være x2+2 men f'(x) er 2x? Hvorfor er +2 ikke inkluderet? -
Vis, hvordan differentialkvotienten 𝑓′(𝑥0) kan defineres som en grænseværdi
ForumindlægHvilken funktion skal man tage udgangspunkt i? -
kurvelængden
Forumindlæghej kan nogen hjælpe tak på forhånd -
eksponentiel udvikling
Forumindlæghej... Jeg skal have hjælp til at omregne den negative vækstrate altså -6,82% og -10,3% om til min fremskrivningfaktor... :) -
multiplicitet
ForumindlægHvordan finde jeg multipliciteten af y''(t) + 9¨(t) - 22(t) = 6^2t Hvad er multiplicitet i det hele taget?? -
FSA 2013 HJÆLP?
ForumindlægHej, er FSA 2013 svær (både problem og færdighed), eller hvordan er det? Er det evt. nogle eksta ting man skal kigge/undersøge som "altid" duker op? :) -
Deskriptiv statestik
ForumindlægHej SP Jeg har i lang tid haft problemer med at forstå, hvad definitionen på varians, spredning og outlier er. Så mine spørgsmål er: 1. Hvad er en varians? 2. Hvad er en spredning? 3. Hvad er en outlier? 4. Hvad fortæller disse tre størrelser? Tak på forhånd -
Gymnasium ikke-egnet hjælp
ForumindlægHej jeg er en 15 årig dreng med et gennemsnit på 5,1 jeg er blevet erklæret ikke-uddanelsesparat begrund af umodenhed og vil meget gerne i gymnasiet HTX så jeg skal til revurderingsprøv på gymnasiet så derfor er jeg ret deprimeret for tiden nogen der har nogen ideer f.x hvordan det foregår og er... -
Slå børn?
ForumindlægHvordan kan jeg finde ud af, hvor mange pct. synes at man må slå børn og hvor mange pct. synes at man må ikke slå børn? :) -
OPTAGELSEPRØVE I 9.KLASSE
ForumindlægHej folkens. Jeg fik i dag at vide, at jeg er ikke erklæret uddannelsesparat pga. min skriftlig dansk til terminsprøve (Fik 02). Det er første gang jeg fik 02 i hele mit liv, og selvfølelig skulle det være til en terminsprøve. Har ikke fået under 4 i andre fag, men nærmere karakterne 10-12 . Je... -
Løsning af en ligning
ForumindlægHvordan kan følgende ligning løses bedst i hånden: -
Integralregning
ForumindlægHej Nogen, der kan hjælpe med b)? Jeg ved, at jeg skal substrahere den udvendige volumen med den indvendige, men hvad er den udvendige volumen? Volumen af en halv kugle? -
sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg har svært ved nedstående opgave, da jeg ikke helt kan se, hvordan jeg kan argumentere, at punkterne (8,0.159) og (14,0.997) ligger i fordelingsfunktionen. Forstår godt hvorfor (10,0.5) -
bestem a i en funktion
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)=4 * ax Hvor a er et positivt tal. Grafen for denne funktion går gennem punktet (2,100) a) bestem tallet a mit spørgsmål er hvordan bestemer jeg tallet a hvis x også er ubekendt? jeg mener det er en eksponentiel funktion og der er self er en formel til det men h... -
Radiograf
ForumindlægHejsa. Når man søger ind på radiograf i optagelse.dk så står der at der ikke er nogen specifikke adgangskrav når man søger adgangsveje via Gymnasial uddannelse. Betyder det så at det ikke kræver nogen form for gennemsnit? -
Til STX Folk
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommerferien. Mit spørgsmål er! Har man brug for en bærebar rigtig meget eller kan man godt bare "nøjes" med en iPad? -
Minimum
ForumindlægEn der kan hjælpe med denne opg. For funktion g(x) er der et minimum i x=1 for en værdi af a, bestem denne værdi. hvordan løser man denne?
