Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 19981 til 20000 af 31756
-
Har jeg valgt forkert studieretning?
ForumindlægHej, Jeg er simpelthen så meget i tvivl.. Jeg er lige startet i 2.g på studieretningen eng A, samf A, mat B - en studieretning jeg oprindeligt valgte fordi jeg har interesse for utrolig mange fag alt fra at være nørd i kemi til tyske gradbøjninger. Pr... -
Faktorisering af polynomium
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til faktorisering af et polynomium. Vil helst have en grundig forklaring med tekst til hvad det rent faktisk er, og et eksempel. min opgave ser således ud. Betragt polynomiet f(x) = x2 - 5x - 6. a. Faktoriser polynomiet. I må meget gerne give mig et eksempel (med ... -
HJÆLP!
ForumindlægJeg har svært ved og finde ud af hvad jeg skl gøre idenne opgave om differentialregning, vil i hjælpe? tak på forhånd(: En funktion g er givet ved forskriften g(x)=0,1*x^3 a)bestem g'(-1), g'(0) og g'(1), og giv en fortolkning af disse tal b) løs ligningen g'(x)=30. og gig en ... -
Parabel
ForumindlægHej kan ikke finde ud af denne opgave kan nogle hjælpe medd forklaring og facit? -
Historien om ligninger. Hjælp søges :D
ForumindlægHej Sidder her i skolen og skal finde ud af noget om historien om ligningen. Er der nogen der kan svare hurtigt for har ikke så lang tid :D Tak på forhånd - Mads Feddersen -
f(x)=x^2+2 og f'(x)
ForumindlægHvordan kan f(x) være x2+2 men f'(x) er 2x? Hvorfor er +2 ikke inkluderet? -
Valgfag (kemi A, fysik A, engelsk A)
ForumindlægJeg har studieretningen: Mat A, Fys B, Kemi B Jeg skal have hævet et fag fra B-niveau til A-niveau! Jeg er i tvivl, om jeg skal hæve enten fysik, kemi eller engelsk på A-niveau. Endvidere er jeg i tvivl, om jeg skal have 5 A-niveau-fag. Er der nogle, med samme studieretning, der har erfaringer på... -
SRO opgave MAT- kan ikke gemme filen ???!?!!!
ForumindlægHej. Jeg er kommet i en meget uheldig situation. - Er lige blevet færdig med min SRO, men kan ikke gemme filen på computeren. Er det fordi jeg har anvendt ligninger? Ved ikke hvad jeg skal gøre nu. ................ -
sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg har svært ved nedstående opgave, da jeg ikke helt kan se, hvordan jeg kan argumentere, at punkterne (8,0.159) og (14,0.997) ligger i fordelingsfunktionen. Forstår godt hvorfor (10,0.5) -
eksponentiel udvikling
Forumindlæghej... Jeg skal have hjælp til at omregne den negative vækstrate altså -6,82% og -10,3% om til min fremskrivningfaktor... :) -
bestem a i en funktion
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)=4 * ax Hvor a er et positivt tal. Grafen for denne funktion går gennem punktet (2,100) a) bestem tallet a mit spørgsmål er hvordan bestemer jeg tallet a hvis x også er ubekendt? jeg mener det er en eksponentiel funktion og der er self er en formel til det men h... -
multiplicitet
ForumindlægHvordan finde jeg multipliciteten af y''(t) + 9¨(t) - 22(t) = 6^2t Hvad er multiplicitet i det hele taget?? -
Integralregning genoptaget (jeg forstår det ikke)
ForumindlægOkay jeg genoptager min forrige tråd: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=1044440 så andre kan byde ind, for jeg forstår det simpelthen ikke. Betragt arealfunktionen, som den er defineret i linket: http://www.hax.dk/pdf/b2integralregning.pdf Man viser, at dA(x)/dx = f(x). Dette ... -
beskriv modellen ved brug af reynoldstal
ForumindlægJeg skal svare på en spørgsmål i min opgaveformulering som lyder: 'Kom herunder ind på Reynoldstal og dets betydning for hvilken model luftmodstanden følger.' (Jeg skriver i fysik og mat btw, og dette spg tilhører til fysik delen) Jeg vedhæfter modellerner nedenunder, men er der nogen de... -
Hvad betyder konstant?
ForumindlægHEj hvad betyder konstant el. konstanterne ? på forhånd tak? -
Planligninger
ForumindlægHej jeg arbejder med en opgave, som jeg vedhæfter nedenfor. Jeg er ikke helt sikker om jeg har opgave b) helt rigtigt. Jeg skal undersøge om hele smeltevandsledningen ligger i samme plan i rummet og jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg kann regne det. Ud fra billedet ser det ud som om at punkterne A,... -
Supplering
ForumindlægHej, Jeg vil gerne søge ind på en naturvidenskabelig uddannelse til sommer og skal derfor supplere mat B - A, Fysik C - B og Kemi 0 - C. Jeg vil rigtig gerne gøre det så hurtigt som muligt og tænker derfor, at jeg vil tage det hele i foråret 2012, men fik af VUC anbefalet kun at tage to fag p... -
FSA 2013 HJÆLP?
ForumindlægHej, er FSA 2013 svær (både problem og færdighed), eller hvordan er det? Er det evt. nogle eksta ting man skal kigge/undersøge som "altid" duker op? :) -
Hjælp mig inden 11/12/22 ATV HJÆLPP!??!?!?!?
Forumindlægkan i hjælpe mig med den sidste 6.3 Hjulene på en ATV har en radius på 17 cm. Efter at have kørt 2200 km skal dækkene skiftes. skitsen er en vinkel trekant | \ | \ | \ | \ | \ | \ | \ | ... -
Gymnasium ikke-egnet hjælp
ForumindlægHej jeg er en 15 årig dreng med et gennemsnit på 5,1 jeg er blevet erklæret ikke-uddanelsesparat begrund af umodenhed og vil meget gerne i gymnasiet HTX så jeg skal til revurderingsprøv på gymnasiet så derfor er jeg ret deprimeret for tiden nogen der har nogen ideer f.x hvordan det foregår og er...
