Søgning på: psykologi eksamen b. Resultater: 19981 til 20000 af 114953
-
Trekant med 2 ubekendte
ForumindlægHvordan finder jeg siden a og c når jeg kender b=5 og A=36 B=119 C=25 man kan jo kun bruge cos relationerne når man kender 2 sider ik? -
Hjælp
ForumindlægVis, at a/(b+(c/d)) = ad / c+ bd og at (1/a+1/b)/(1/c+1/d) = cd(a+b) / ab(c+d) Nogen som kan forklare/hjælp mig med denne opgave ? På forhånd tak. -
Forskrift for linie
ForumindlægHej Jeg skal skrive en forskrift for en ret linie vha. y=ax+b. Hvis man kender hældningskoefficienten a og kender liniens skæring med x-aksen, hvordan finder man så liniens skæring med y-aksen, b? Mvh. Anders -
Klage over mundtlig prøve
ForumindlægHej, Jeg var idag oppe i kemi B og jeg dumpede. Det er virkelig træls fordi jeg har et virkelig godt snit og jeg havde regnet med at læse til medicin eller tandlæge. Det kan jeg så ikke nu, hvor jeg har dumpet kemi B. Jeg har igennem hele skole året lavet alle afleveringer til tiden og været ti... -
Omskrivning til Herons formel
ForumindlægJeg har problemer med følgende opgave: Herons formel. Vi har følgende formel for trekantens areal: T = ½*a*b*sinC . I det næste skal vi skrive om på denne formel, så vi kommer frem til Herons formel: T = s*(s-a)*(s-b)*(s-c) , hvor s er trekantens halve omkreds: (a+b+c)/2 . Inden vi går i ... -
Vedr. Mundtlig Kemieksamen?
ForumindlægHej.. Min lærer har givet os en liste med alle overskrifter, som vi kan komme op i. Men så skal han yderligere give os en liste med de spørgsmål vi kan komme op i mindst 5 dage inden eksamen. Vil det så sige at dét han har givet nu kun er emnerne, mens det han giver 5 dage inden er de specifikke ... -
Gode råd - Historie
ForumindlægHej SP Jeg skal til historie eksamen, ( det er min sidste på STX), men min lærer har slet ikke været god til at forklar os hvordan vi skal gribe det an, og om der er nogle ting man skal huske + om man skal lave en synopsis. Derfor håber jeg kan hjælpe mig med nogle gode råd :) -
Hvordan læser man op?
ForumindlægHvordan er det smartest at læse op til en religionseksamen? -til de religiøse emner altså. Jeg læser selvfølgelig tekstene, men er det ikke dumt at begynde at gennemanalysere dem, når man ikke kan trække lige den alligevel? Jeg tænkte på at skrive morale og sådan noget ned, så jeg hurtigt kan fin... -
identifikation af oraniske stoffer
Forumindlægjeg skal identificere x i det organiske stof C6H5CH2CH2x, ved hjæp af et massespektrum. det er opgave 2 i eksamenssættet fra 2002. http://64.233.183.104/search?q=cache:4s0vop2V-h4J:us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-10-3.pdf+2002-10-3+kemi&hl=da&ct=clnk&cd=2 men jeg kan simpelthen... -
bestå hf eksamensprojekt
Forumindlægskal hf eksamensprojektet beståes for at få en hf? eller tæller karakteren for det også bare med i det samlede gennemsnit? skal nemlig til eksamen i det imorgen, og har egentlig ikke fået forberedt mig ret godt, desværre, så er lidt nervøs .. :) men hvis man ikke behøver at bestå det er det vel l... -
!!
Forumindlægb(a-b)-(a2-b2) Har brug for noget hjælp, til reduceringen af denne opgave. :) -
Reducering
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til reducering af udtrykket: (a + b)2 - 2a(a + b) Nogen, der har styr på reglerne inden for reducering? På forhånd tak. -
Hjælp til Potensudvikling
ForumindlægJeg har lidt problemer med hvilken betydning a og b har i ligningen y=B*Xa kan du hjælpe?? :) -
mængder
ForumindlægOm tre mængder A, B og C ved vi at 2 ∈ A, 2 ∈ B og 2 ∉ C. Kun to af følgende udsagn kan være sande. Skriv i disse to tilfælde eksempler på mængder A, B og C der gør udsagnene sande. A ∪ B = C A ∪ C = B A ∩ B = B A ∩ C = B Er der nogen der vil hjælpe? -
geometri
ForumindlægHej, jeg har denne opgave: I trekant ABC er vinkel A = 72 grader , b = 4,1 og c = 3,8 . a) Tegn en model af trekanten, og beregn længden af siden a. - jeg har fået den til 12,2 ved at bruge tan(v)= 4,1* tan(72), er det rigtigt ? b) Beregn længden af højden på siden b. er der nogen, der kan gi... -
Analytisk Geometri HJÆLP!!! Haster
ForumindlægHej Jeg sidder simpelthent totalt fast, er der muligvis en venlig sjæl der kan hjælpe mig? Her er min opgave. I et koordinatsystem er der givet en linje l med ligningen y = 2x+3 A) Beregn afstanden fra punktet P(4,5) til linjen l B)Beregn den spidse vinkel mellem l og førsteaksen En ... -
Reducer
ForumindlægKan I reducer denne opgave: (a+b)2-2ab-a2 -
Reducere
ForumindlægHej. Jeg vil høre om dette er rigtigt reduceret. (a+b)^2-a^2-ab = a^2+a^2-b^2-ab = b^2-ab -
dansk gymnasium??
Forumindlæger en norsk pige, som skal begynne på dansk gymnasium efter sommeren, og trænger lidt hjælp om hvad der foregår ang. bøger, undervisning, og eksamner. er der sånn at man får låne de samme felles bøger, som alle de andre elever, eller må man finde bøgene selv efter hvilke temaer læreren bestemmer... -
Spansk A....
ForumindlægHej Jeg har spansk på A niveau på STX. Går lige pt. i 2.g og er glad for det, men.... Mit spansk er ikke så godt, dels pga min lærer, men også min egen bekostning. Jeg hader når jeg skal have spansk fordi jeg er så dårlig til at lære nye sprog! Jeg frygter virkelig eksamen, især den mundtl...
