Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5321 til 5340 af 127115
-
Reducering
ForumindlægHEJ! Er der nogle der kan forklarer mig hvad jeg skal gøre i følgende stykke?? 3(p+q)2-6p(q-p) Skal jeg først gange 3 ind eller skal jeg først reng (p+q)2 ud???? -
Tangent ligning
ForumindlægHej, Nogel som gider at rette disse to opgaver igennem: Hej, Jeg har følgende opgave som jeg meget gerne vil have rettet. Den sidste opgave kan jeg ikke finde ud af, derfor vil jeg gerne have hjælp til den. På forhånd mange tak: a) Vis at punkterne P(0,4) ligger på cirklen. Jeg sætter 0 ind ... -
Henførende stedord styret af forholdsord
ForumindlægHej. Jeg skall oversætte denne sætning. " Og de penge, (som) vi har betalt for rejsen, får vi nok aldrig igen." Jeg har problemer med at finde ud af om det henførende stedord bliver styret af forholdsordet "for" selvom forholdsordet ikke står sidst i sætningen. Styrer det &quo... -
Udklædning - Stay Awake
ForumindlægPå søndag er der, på "mit" gymnasium, Stay Awake! Det vil sige at vi klæder os ud, går i byen hele natten, og møder så op på gym mandag morgen efter en nat uden søvn, og afholder 3g-show. Mit problem er så bare - hvad skal jeg klæde mig ud som? Nogen idéer? -
Vektorer i rummet (telt)
ForumindlægHej jeg har lidt problem med den her opgave, har løst a,b og c, men er i tvivl om resten, håber at der er en der kan hjælpe? :) Et pyramideformet telt med en kvadratisk bund og fire kongruete ligebenede trekanter som sideflader er indtegnet i et koordinatsystem med begyndelsespunkt i O, således ... -
Differentialregning
ForumindlægJeg er i gang med en matematik aflevering, men er desværre gået helt i stå ved denne opgave: Parablen y = x^2 har to tangenter, der går gennem punktet A ( - 1/2 , -2 ) Bestem en ligning for hver af disse tangenter. Hvad skal jeg starte med at gøre? -
plzzz
Forumindlæghej er der nogen der vil hurtig kigge min stil igennem. plllz på forhånd TAK Logbog I uge 17 skulle vi i praktik i en uge. Jeg skulle på social og sundheds skole i to dage, og på htx i tre dage. Før vi tog afsted, havde jeg hele tiden troede, at vi skulle sidde sammen med de andre elever i klasse... -
Hvad er snyd?
ForumindlægHalløjsa folkens =) I sidste uge da jeg var op til en skriftlig eksamen, fik jeg en opgave der mindede meget om en jeg havde lavet som aflevering tidligere på året. Jeg har selvfølgelig selv skrevet den forrige opgave, jeg brugte den derfor som inspiration til den skriftlige eksamen. I stedet fo... -
Løsning af ligning - Hjælp :)
Forumindlæg5 gange x + 18 divideret med 5 - 18 = x Skal have løst den ligning, med udregning. Jeg synes slet ikke, at jeg kan få den til at passe selv. -
Krumning og indretningen af et sneglehus
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med den sidste del af det i dokumentet beskrevne? -
ordet ``Drøm``
Forumindlægjeg har fået en opgave at skrive en essay om ordet drøm. jeg har skrevet den og rettet den er der så en der gerne vil læse og måske finde små fejl i mit essay og komme med en kommentar Hvad er drømme? Vi ved at alle mennesker går og drømmer. Drømme er en række psykiske billeder som visses i ... -
Størrelsesklasser
ForumindlægOpgaven lyder som følger: Der observeres to helt identiske stjernehobe A og B. Det betyder, at hobene indeholder lige mange stjerner, har samme udstrækning og samme absolutte størrelsesklasse. Hob A antages at have en så ringe afstand, at vi kan se bort fra absorptionen. Hob A ses under en vinke... -
Jura (kvote 2)
ForumindlægHej folkens - jeg har søgt jura i gennem kvote 2 jura, hvor jeg igennem AU kan se mit Fagsnit er udregnet til at være 9.7. Jeg har i den sammenhæng skrevet ind til AU, for at høre hvad gennemsnittet var sidste år i kvote 2: De nævner at det var 9.5 i kvote 2. Hvordan vil i spå mine chancer? Tro... -
Syreregn, nogle fejl?
ForumindlægHejsa Jeg har fået til opgave, at jeg skal skrive syreregns virkning, og hvad vi kan gøre ved det. Den må MAKS fylde 1 side, og derfor havde jeg ikke nok plads til at uddybe. Jeg vil gerne vide, om jeg har lavet nogle fatale fejl, eller at jeg har misforstået noget af det. (Grammatik er ligegyl... -
Svær redox: to stoffer oxideres
ForumindlægHej Jeg ved, at mangan(IV)oxid oxiderer jernsulfid (FeS) under dannelse af sulfat(SO4(2-)), FeOOH og Mn(2+): MnO4 + Fes --> SO4(2-) + FeOOH + Mn(2+) Det er en redox, men jeg synes ikke jeg kan afstemme den med de regler, jeg kender. Kan nogle hjælpe? -
Transformation
ForumindlægHej Der er en konstant magnetfelt omkring en lukket jernkerne. Det gør, at spændingen vil være nul i sekundærspolen. Forstået. Men hvorfor er der så spænding rundt om primærspolen? og det er jævnstrøm, der sendes igennem. Er det fordi elektronerne går fra + til - og det medfører, at der er oversk... -
fotosynteseprocesserne PGA RuDP ????
ForumindlægHvordan indgår RuDP og PGA i fotosynteseprocesserne? -
Optimering
ForumindlægJeg sidder med en opgave, som jeg er gået i gang med, men jeg kan ikke se hvad jeg har gjort forkert: Jeg har uploadet mit forsøg på at løse opgaven, men det går ikke op. Jeg ved desværre ikke hvor jeg har skrevet noget forkert? Kan i hjælpe? -
Medicinstudiet gennemsnit
ForumindlægHej alle hjælpsomme individer. Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet, om 2 år, når jeg modtager min hue :-) Jeg har indtil videre fået 10 i både samfundsfag og musik (årskarakterer) og 10 til mundtlig samfundsfag eksamen. Hvilket vil sige at mit gennemsnit er på 10,0. Mit mål er at bevare sam... -
En eksponentiel funktion eller en potensfunktion?
ForumindlægHej, Vi havde denne opgave til en prøve: En befolkning i en by aftager med 2,5% om året. I år 2018 er der 23.000 indbyggere i byen. a) Opstil en model (forskrift) der beskriver udviklingen i antallet af indbyggere i byen. I prøven svarede jeg det til en eksponentiel funktion: f(x)=23.000*0,97...
