Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 5661 til 5680 af 65692
-
Matematik!!!
ForumindlægHej allesammen Er i gang med en opgave så jeg ikke lige glad for, men håber I kan hjælpe mig.... Når jeg skal regne med potenser er der så nogle special regler??? Regn med potenser. 33 *23=27*8=216 3-1*32*34*3-2=27---> eller 0,33*9*81*0,11=26,4627 men så giver det ikke det samme resulat 63*3... -
Matematik, hjælp!
ForumindlægJeg har matematik på C-niveau, og har fået til opgave at: 1) I skal lave følgende graf analyse af funktionen f(x)=2x^2-4x-7: a) Find koordinatsættet til skæringen med y-aksen b) Find koordinatsættet til parablens toppunkt c) Bestem parablens monotoniforhold d) Find koordinatsættet til nulpunkte... -
Matematik - haster
ForumindlægHej!! Jeg har to ligninger her, som jeg ikke kan finde ud af. Håber nogen vil hjælpe? :) 1) 2,8 ( x - 3,5 ) + x ( 5,2 - 2x) = ( 4 - x ) * 2x - 5,2 (jeg har gjort det på følgende måde) 2,8x - 9,8 + 5,2x - 2x(i anden) = 8x - 2x(i anden) - 5,2 10x(i anden) - 9,8 = ... -
MATEMATIK HJÆLP
ForumindlægHej søde mennesker Er der en der er sød at hjælpe mig :) Opgaven lyder: En funktion er givet ved f(x) = 1/5 x3- 3/2 x2 + x +4 Find den afledte funktion, den har jeg fundet. Den afledte er f'(x) = 3/5 x2 - 6/2 x + 1 Lad x0 = 6 og find y0. Hvordan gør jeg det? Skal jeg bare ind... -
Hjælp Matematik
ForumindlægKære venner jeg håber i kan hjælpe mig med denne her opgave, jeg vil gerne forstår hvordan jeg laver den med steps og trin tak.. på forhånd I et trapez ABCD er AD og BC parallelle. Desuden er sidelængderne givet ved: AB=3.92, BC=5.04, CD=3.13 og DA=6,74 Bestem vinklerne i trapezet (en trapez er... -
matematik
ForumindlægHej, jeg har problemer med denne opgave, er der nogle, som vil være søde at hjælpe? -
skriftlig eksamen i mat c: med eller uden hjælpemidler???
Forumindlæghej alle sammen.. ska op til skriftlig eksamen i mat c på mandag... jeg tog faget som selvstuderende, og har derfor ikk rigtig snakket med lærerne.. spørgsmålet er så om skriftlig eksamen i matematik c, er med hjælpemidler, eller uden hjælpemidler.. dvs. er der ikke et eller anden del 1 og del ... -
EKSAMEN - hjælp!
ForumindlægHej :) Jeg skal til eksamen på onsdag og har lidt svært ved teoretisk udbytte samt ækvivalente mængder og skal forklarer følgende opgave til eksamen. Vis med et afstemt reaktionsskema, hvad man forstår ved ækvivalente mængder og giv et eks. på beregning af teoretisk udbytte. Tag evt. udgang... -
Nu er det eksamen: Omfattende spørgsmål.
ForumindlægTil studerende, der søger hjælp: Jeg har igennem det sidste år, med iver og interesse, kastet mig over at besvare spørgsmål indenfor fysik og lidt matematik, og har her igennem draget følgende erfaringer: - I løbet af skoleåret dukker der spørgsmål op, som er afgrænsede til et specifikt p... -
hjælp/undervisning til fransk b-niveau eksamen søges!
ForumindlægHej Jeg søger en der kan hjælpe mig med at læse op til franskeksamen stx fortsætter b-niveau, skal op om en måned har brug for en masse fransk repetition, og hjælp til at skrive stikord til tekster osv... Jeg bor i Gentofte, hjælpen kan både foregå over mail osv, eller hvor jeg får rigtig frans... -
Matematik
ForumindlægEr der en der kan hjælpe med nogle små matematik opgaver? Isoler A i formlen: a/sin(A) = b/ sin(B) Isoler v i formlen: x/sin(2V) = y/x Der gælder følgende sammenhæng: h/y=h/z - x Gør rede for, at h= y*x/z-y *x Det skal lige siges at / står som dividere og * for gange. På forhånd tak for hjæ... -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp til matematik til 1.8 jeg kan slet ikke finde ud af den og jeg har lagt en excel ark og opgaven her på. Spørgsmåler er: Mikael antager at han på det store midterstykke det meste aft tiden kan køre med en gennemsnitsfart på 126km/t 1.8 Bestem hvornår mikael efter d... -
matematik
Forumindlæghej jeg bruger for hjælp vil i hjælpe mig kloge hovede med det her matematik Når man skal blande saftevand, køber man ofte noget koncentreret saft, der skal fortyndes. På en flaske med tranebærsaft står der, at forholdet mellem saft og vand skal være 1:4 - altså 1 til 4. 1. Hvor meget saft skal... -
Matematik
ForumindlægHejsa. Har lidt svært ved at komme igang, så ville høre, om nogen kunne hjælpe? Tak på forhånd! -
HJÆLP - Matematik.
ForumindlægHej :) Jeg har vedhæftet opgaven. I a) skal jeg ikke bare isolere T? Jeg forstår slet ikke b. En forklaring ville værdsættes. Mvh. Maren. -
MATEMATIK HJÆLP!
ForumindlægEn opgave lyder: Uddannelsesår er der skoleophold i Sisimiut (Grøndland) i hele 10 uger. Hele 2. uddannelsesår er i alt 40 uger. - Beregn skoleopholdet i procent (%) af hele 2. uddannelsesår Hjælp tak :) -
Matematik hjælp
ForumindlægJeg har simpelthen set mig træt på denne opgave, og håber der er en der kan se opgaven fra en side jeg ikke kan se.Jeg har et trapez ABCD hvor AD er parralel med BC. Vinkel A = 68AD=12 AB=5 og BC=4Jeg skal beregne den ukendte side og vinklerne. Jeg er startet med at at lave en lille trekant som h... -
Matematik!
ForumindlægEn funktion er givet vedf(x)=x^3+a*x^2-5x+3hvor a er en konstant.Bestem a når det oplyses at f har lokalt minimum for x=1.jeg har lavet opgaven på følgende måde:x^3+a*x^2-5x+3=0a*x^2-5x+3=-x^3a*x^2=-x^3+5x-3a=(-x^3+5x-3)/(x^2) og fik a til at være 1! er det rigtigt? -
hjælp til matematik
ForumindlægHej Er der nogle der vil hjælpe mig med denne opgave??Bestem en ligning til tangenten i punktet (1,f(1)) til funktionen f(x)= ax^2Bestem a så tangenten går gennem punktet (0,1)Håber der er en der vil hjælpeTak -
Matematik HASTER
Forumindlæg1. Betragt funktionen med forskriften f(x) = x^3 -12x + 7 for -4<x<5 f´(x) = 3x^2 - 7 a) bestem monotoniforholdene og de lokale ekstrama ved hjælp af differentialkoefficienten. b) bestem værdimængden for funktionen Vm(f) c) Bestem for enhver værdi af c antallet af løsninger til ligningen f(...
