Søgning på: biologi pensum. Resultater: 5941 til 5960 af 11183
-
SRP - spg i noget du ikke hr læst op på
ForumindlægHej Det haster. Jeg skal op at forsvare min SRP i matematik og kemi, hvor emnet er kinetik. Min problemformulering tilføjes som foto. Mit spg er følgende: Hej, må læreren spørge indtil alt muligt andet udenfor det jeg har slrevet i? Jeg har skrevet i mat A og kemi B, hvor fokus er på kinetik me... -
Er lige blevet smidt ud af 3.G hvad skal jeg gøre
ForumindlægMit snit ligger på 8,2, men jeg har over 30% fysisk fravær og er derfor blevet smidt ud, hvad skal jeg gøre? Jeg gik på STX og skulle blive færdig her til sommers :(, er der nogen som kan rådgive mig om hvad jeg skal gøre? kan jeg nå at skifte til hf og tage alle prøver og afslutte her til som... -
Afgangsprøven
ForumindlægHej, vil hører om hvad man gerne skulle "kunne" til 9ene klasses afgangsprøven for, at kunne bestå? De besale ting? -
Hvad betyder at h er en faktor i samtlig led?
ForumindlægHej, Hvad betyder at h er en faktor i samtlig led? -
Emne til SRP
ForumindlægHej kære brugere Jeg står i den situation at jeg snart skal til at vælge et emne til min SRP og jeg står mellem to hovedemner: Brexit (Engelsk A og Samfundsfag A) Borgerrettighedsbevægelsen i USA (Historie A og Engelsk A) Hvad havde i valgt og hvorfor? Håber i vil hjælpe Tak på forhånd :) -
Udenadslære
ForumindlægHej, Jeg skriver fordi jeg har læst medicin og læser på 4. Semester, men pga for meget udenadslære er jeg gået død. Jeg synes der er for lidt man skal overveje og tænke over i forhold til mennesket og mere fokus på at memorere alt og gøre det hurtigere end hurtigst. Jeg overvejer nu at søge ind... -
Adgang til eksamenssæt
ForumindlægHej Nu ved jeg godt, at eksamenssæt ikke må deles, men hvordan får jeg så fingrerne i de nyere opgaver (2016-2018) for Matematik A på STX? -
Sandsynlighed og Normalfordeling
ForumindlægHej. Jeg ved ikke hvordan jeg løser denne opgave, hvilken formel skal jeg bruge? -
SSO polynomier
ForumindlægHejsa Nu skal jeg i gang med SSO’en. Jeg skrive om polynomier i matematik B. Jeg er helt udenideer til emner til opgaven. Er der nogen der har en ide eller to? Eller selv har været igennem en lignende... Mvh Søren -
Hvad er vigtigt at vide fra matematik c-niveau til at kunne lære matematik på b-niveau???
ForumindlægHvad er vigtigt at vide fra matematik c-niveau til at kunne lære matematik på b-niveau??? Hvad skal man kunne på rygraden for at lære matematik B-niveau? -
Lille tekststykke
ForumindlægHej har et lille stykke tekst, som jeg gerne vil have kigget igennem for fejl. En rettelse behøves ikke, bare en angivelse af hvor fejlen er, så prøver jeg selv at rette den. Die Schüler haben nicht viele Unterricht in Mathematik, Fremdsprachen und andere irrelevante Fächer. Durch ihrer Unterrich... -
Krise!! Tysk og fysik/kemi eller ej..
ForumindlægHej! Jeg vil prøve at gøre dette kort, og så forståeligt som muligt.. Jeg står og skal på efterskole næste år, hvor jeg tager 10. klasse. Mit problem er bare, at nu skal vi snart op på skolen og vælge diverse fag og valgfag, og jeg har den mulighed, at jeg kan fravælge både tysk og fysik/ke... -
Spørgsmål ang. metode
ForumindlægJeg har i min AT-eksamens synopsis beskrevet et eksperiment som værende hypotetisk deduktiv. Jeg skal op til eksamenen i morgen og forsvare den mundtligt, men bliver nu pludseligt i tvivl om, hvorvidt eksperimentet er induktivt eller deduktivt. Emnet er skørbug (sygdom, der ramte sørejsende). Her... -
A,B & C-FAG
ForumindlægHej! Jeg har fået at vide, at man på gymnasiet, kun har C-fag (undtaget idræt) i det første år, B-fag i to år og A-fag i tre år. Det er vel rigtigt? Men så har man jo faktisk "kun" 4-5 fag i 3.G? Eftersom man har 4-5 A-fag? Kan det passe? Tusinde tak for alt hjælp der må komme! -
Religionsfaglig metode??
ForumindlægJeg har AT-problemer ligesom alle andre herinde, og jeg mangler hjælp til at få forklaret hvilke metoder, der findes i religion? Jeg har lidt på fornemmelsen, at de minder lidt om de danskfaglige metoder, men er som sagt lidt blank lige med hensyn til religion. Vi fik aldrig introduceret nogle me... -
Gendoping og doping test
ForumindlægHvad er forskellen på at dope sig med EPO ved brug af kanyle og så at dope sig ved gendoping dvs. at ved hjælp af en vektor at overføre et gen ind i menneskeceller, så de producere mere EPO end normalt. princinppet og formålet er jo det samme, at få mere EPO i blodet, hvilket gør at mængden af r... -
Ren Matematik/Ingeniør/Whatever
ForumindlægSkal til at søge ind på en vidergående uddannelse og da der kun er 2 uger endnu er jeg ved at komme detil hvor man ikke kan udsætte det mere. Det har hele tiden været min plan at jeg ville læse ren matematik på AU, men efter at have kigget lidt på beskæftigelsesmulighederne (undervisning eller ma... -
Darwin og Fru Marie Grubbe(dansk metode)
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål, som jeg virkelig håber der er nogen der kan hjælpe mig med. I AT har jeg arbejdet med Darwins evolutionsteori og romanen Fru Marie Grubbe. Mit spørgsmål er: Når jeg under mit arbejde med romanen, analyserer/fortolker i forhold til de steder i teksten, hvor den darwinist... -
Psykologi-studie Aarhus
ForumindlægHejsa folkens. Jeg er i vildrede. Jeg har søgt ind på psykologi på Aarhus universitet. Jeg søgte ind på kvote 2, fordi jeg fik at vide, det var en fordel, fordi man så også automatisk blev vurderet i kvote 1. Jeg blev færdig med min HHX i sommeren 2010 og har valgt at arbejde et år, før jeg skal ... -
Biotek-studieretningen
ForumindlægHej SP Jeg har en stor interesse indenfor de naturvidenskabelige fag - herunder bioteknologi, matematik og fysik. Jeg har gå i 1.g nu, og er i grundforløbet. Men jeg har et spørgsmål til de der har biotek-linjen. Hvordan er niveauet? Er det hårdt og kræver de meget af eleverne? Hvad får i gene...
