Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 6381 til 6400 af 65692
-
Skriftlig engelsk eksamen på b-niveau 2009
ForumindlægHej :) Jeg ville bare lige høre om, der var nogle der vidste hvad opgavesættet fra skriftlig engelsk b-niveau hed sidste år? altså hvad hed novellen og hvad var temaet til paper? -
Kemi B (stx, 2g) - hvilke emner?
ForumindlægHvilke emner gennemgår man på 2-året? Første har gennemgået den der bog Kend Kemien 1, og andre bilag. Men HELT konkret hvilke emner plejer man at gennemgå i 2g? -
Hjælp skal til eksamen
ForumindlægHej alle (: jeg håber virkelig i kan hjælpe mig. Jeg skal op i 8 klasse og skal ha eksame opgaver i næste uge. Vi har fået fysik opgaverne på forhånd, til at skrive notater. Jeg er ikke dårlig til fysik, men har brug for hjælp. Håber i vil hjælpe (: Indeholder vand stoffer der kan springe i luft... -
Matematik
Forumindlæg1) Thorleif har 10000 kr., som han kan anbringe til 10% p.a eller 5% pr. halvår. Hvad kan bedst betale sig? Hvor meget vil han have til rådighed efter 7 år i hvert af de to tilfælde? 2) Anne Indsætter 3000 kr. på en konto, der forrentes sådan: 1 år: 7,9% 2 år: 8,1% 3 år 5,2% 4 år: 9,... -
hjæælp til matematik
Forumindlæghej jeg har brug for hjælpen til at beregne de resterende sider og vinkler i trekanterne ABC, når a) A= 30 grader, B= 75 grader og c=5 cm b) a= 10, b=5 og c=7 c) A= 15 grader, b= 3 og c= 9 d) C=32 grader, a= 5 og c=6 På Forhån Tak -
MATEMATIK HJÆLP!!!!!!!!!
ForumindlægHej. Jeg har haft mange problemer med, at forstå denne opgave, som lyder sådan her: Hvis jeg kender min uafhængige variable (x-værdi), hvordan kan jeg så finde min afhængige variable (y-værdi) - den skal løses grafisk og matematisk. - skal man ikke bruge denne formel her: y*x=k? men er der n... -
Matematik
ForumindlægEn der kan hjælpe mig med denne ligning... brøker er ikke lige mig. 1/3(x-6)+2=1/4x+1 -
Matematik!!
ForumindlægHej. Jeg har en opgave jeg godt kan løse, men jeg kan ikke forklare hvordan. Lidt hjælp tak:D En bil kører en tur. Den første halvdel af vejen kører den 30 km/t. Hvor hurtigt skal den køre resten af vejen for at opnå en gennemsnitsfart på 60 km/t? -
hjælp til Matematik
ForumindlægHey, Jeg har prøvet at løse den her opgave,men får ikke det samme resultat som facit. Opgaven er, en funktion f er givet ved f(x) = (x+6) * ( x-2) * (x-8) Jeg skal benyt f´(x) til at bestemme monotoniforholdene for f. Jeg har prøvet at løse den på geogebra men får ikke det rigtige resultat, s... -
MATEMATIK HJÆLP !
ForumindlægHej jeg er ved at skrive projekt omkring det gyldne snit og jeg har fået nedenstående kompendium. Mit spørgsmål er følgende, hvordan skal jeg løse øvelse 13 omkring fibonacci-tallene. Jeg er totalt blank og da det er den sidste opgave jeg skal lave, ville det være super dejligt, hvis nogen gad o... -
Matematik hjælp
Forumindlægforkort brøken: 2x-6/4x-12 ; x ≠ 3 -
Matematik
ForumindlægHej, Nogen der vil give en hjælpende hånd med til denne? -
hjælp matematik
ForumindlægDu skal bestemme en ligning for den linje: a) Der går gennem punktet (0,-3) og har et stigningstal a = 0,5. b) Der går gennem punktet (-3,0) og har et stigningstal a = 2. c) Der går gennem punktet (16,5) og har et stigningstal a = -0,25. 282 -
matematik
Forumindlægopgaven er vedhæftet under, har brug for hjælp till hvordan jeg helt præcis skal løse den. Tak på forhånd! -
Matematik
ForumindlægHej nogen kan hjælpe mig med den her opgave, på forhånd tak -
Matematik
ForumindlægGrafen for en eksponentiel sammenhæng er en krum kurve, der altid ligger over x-aksen og aldrig rører x-aksen. Hvorfor rører den aldrig x-aksen? -
Matematik
ForumindlægHej alle - kan nogen hjælpe mig med spørgsmål 3. Har prøvet lidt frem og tilbage, dog uden held :( Tak på forhånd! -
matematik
ForumindlægOpløs i faktorer (dvs.: Sæt mest muligt uden for en parentes). 1) 13a - 3a i anden 2) 12 - 6a 3) 2cb - 4 ab i anden hvem kan hjælpe eller lave den -
Matematik
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe med differentiation af polynomier herunder bevise formlerne for differentiation af x^2. -
Eksamen
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til tysk eksamen her om to uger. Jeg går i 2g, og skal afslutte tysk på B niveau. Det er en mundtlig eksamen. Jeg ville lige høre om I har nogle gode råd, som I kan anbefale mig, da jeg er lidt nervøs.
