Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6521 til 6540 af 11183
-
!!!!!Matematik hjælp!!!!!!
ForumindlægHej. En funktion f er bestemt1-e^-x for x større end eller lig med 0 og for x mindre end eller lig med ln(2)oge^-x for x større end ln(2).Jeg skal så beregne integralet fra 0 til 1. Jeg bliver jo så nødt til at have to integraler. Men hvilken fælles værdi kan jeg bruge. Det er jo kun den en... -
skrå asymptote....
ForumindlægJeg har en opgave angående skrå asymptoter, som jeg umiddelbart ikke lige kan finde ud af:Bestem eventuelle skrå asymptoter for føgende funktion:f(X)=(2x^3 - x^2 + x - 2)/(x^2 + 1)-hvad skal man gøre?kan nogen hjælpe mig?På forhånd tak...Martin -
Hjælp Til Fysik Eksamen
ForumindlægJeg skal fysik eksamen, og derfor er jeg lidt nervøs, jeg har prøvet og søge i forumet, men fandt ikke det jeg helt skulle bruge, så jeg håber der er nogen som vil hjælpe migJeg er ikke helt sikker på hvordan selve eksamen kommer til at forgå, er der nogle steder man kan læse om det, eller er der... -
Vinkelhastighed
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig inde jeg skal op imorgen kl. 8.40Hvorfor er acceleration: r*(w)^2w=omegaog hvad er vinkelhastigheden, w egentlig?Og hvorfor kan vi finde det ved at sige x*2*pi/(60sekunder)Det handler om en pladespiller hvis nogle ikke forstår hvor x er omdrejninger.Please hjælp mig s... -
Optimering
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe med de her opg: Opg 1) Du skal finde ud af, hvordan man konstruerer en kasseformet æske med kvadratisk bund, så materoialeforbruget til fremstillingf af æsken bliver mindst mulig. Æsken skal have et rumfang på 1 L = 1000 cm^3. Opg 2) Du skal gøre det samme fo... -
Løsning af 3. grads ligning
ForumindlægHar to funktioner:f(x) = -x^3-3x^2+4g(x) = -x +1Jeg skal finde skæringspunkterne mellem disse, og ifølge min grafregner er der 3. Hmm... Men hvordan??? Jeg siger:f(x) = g(x) <=> -x^3-3x^2+4 = -x+1 <=> -x^3-3x^2+x-3 = 0...Så er jeg nået til nulpunktsbestemmelse, og kan ikke se det er e... -
Eksamensteknik
ForumindlægHej...For et par måneder siden var der et indlæg, hvor man kunne "dele" sine karakterer med andre. Det viste efterfølgende at mange fik gode karakterer - både årskarakterer og eksamenskarakterer. Selv får jeg ikke lige så høje karakterer som mange af jer andre. Er på et middelgennemsni... -
Hvordan scorer jeg 13-tallet?
ForumindlægHey.. jeg får normalt 10 i mundt. og 11 i skr.... fik blandt andet 11 med pil opaf i min sidste stil... Mit engelsk er perfekt mht. fluency og kongruens, og jeg har et meget bredt ordforråd...Ved jeg kan gå op og få 11...men hvordan scorer jeg 13-tallet? ;) -
mat årsprøve.?
Forumindlæghej allesammenjg ska snart op i mat årsprøve i 1g og går gerne efter et 11 tal. men jg er ikk helt sikker på hvordan det foregår:(kan komme op i følgende: ligninger og uligheder, analytisk geometri, trigonometri, vigtige funktioner (kun 3 af dem), trigonometriske funktioner.hvordan kan et spørgsm... -
beviser..
Forumindlægnu er det ved at være eksamenstid, og jeg har fået de mundtlig eksamenssprgsmål til mat b idag. I forbindelse med det vil jeg høre om der er nogen som kan fortælle mig beviserne for toppunktformlen og rødderne i et andenrads polynomium. Har selv øvet mig lidt på dem ved at kigge i min bog, og jeg... -
Kemi olympiade
ForumindlægEt lille spørgsmål vedrørende, hvilke hjælpemidler, der tilladt. Sådan som jeg har forstået det, så er det kun formelsamling, databog og lommeregner, som må medbringes. Men da der i min formelsamling, f.eks. ikke er noget om spektroskopi, bliver disse opgaver noget svære.\n\nJeg ville egentligt b... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg sidder ov øver mig til eksmaen, men kan ikke helt gennemskue denne opgave:På en fabrik er 10% af de producerede enheder defekte.a) Bestem ved en stikprøve på 5 sandsynligheden for at finde 1 eller 2 defekte enehder.b) Bestem ved en stikprøve på 50 sandsynligheden for at finde mindst 10 og høj... -
Eksamen
ForumindlægHej..Jeg skal op til eksamen i old d. 8 juni, og jeg er vildt nervøs for er ret usikker på hvordan det foregår.. vores lærer prøvede at lave en prøve eksame for os men det endte med at det kun var hende der sagde noget.. jeg ville godt hører om der er nogen som kan forklare mig hvad der sker til ... -
Teoretikere!?
ForumindlægHey allesammenEr der nogen der har en komplet liste over kendte teoretikere og/eller vigtige årstal for samfundsfag???????Mangler nemlig lidt et overblik over hvilke personer man skal kunne huske og kunne referere til... -
Eksamen, hvordan?
ForumindlægHEJJeg skal op i Old her inden længe, men jeg kan ikke finde ud af hvordan det foregår. hvad får man udleveret og hvad skal man med det?Jeg har hørt nogle snakke om at man skal lave en analyse og fortolkning, er det på samme måde som i Dansk, eller hvordan foregår det? (hvis man skal)Kort sagt sp... -
Statistik - Varians analyse
ForumindlægJeg har lidt problemer med følgende opgave: En underleverandør af maskindele står overfor anskaffelsen af en ny maskine. Der er 3 forskellige maskiner af vælge imellem. Fabrikanten har derfor igennem en uge fået produceret på hver af de 3 maskiner. Resultatet var som følger: Tabel Stikpr... -
Hvordan læser man lektier på Uni?
ForumindlægHej. Jeg er netop begyndt på en videregående uddannelse på universitetet. Her får vi op til 20 sider for hver dag i et fag. Jeg tænkte på om der er nogle derude som har nogle fifs til hvordan man kan følge med i forelæsningerne? Jeg tager noter til hver forelæsning, men jeg kan godt se at jeg bru... -
IB
ForumindlægJeg søger ind på Pre-IB her til næste år, og ville høre om der er nogle der oplevelser eller erfaringer vedrørende denne uddannelse? Jeg har snakket med et par elever, og har fået det indtryk at det er hårdt, men det hele værd. Jeg glæder mig i hvert fald rigtig meget. -
11 i religion C
ForumindlægHej med jer Jeg synes faget Religion på C er et utroligt interessant fag. Jeg læser med glæde alle teksterne og bruger gerne også meget arbejde i de ting, vi laver på klassen. Jeg fik 10 til sidste standpunktskarakter her engang i efteråret. Nu kommer det store spørgsmål så: Er der nogen af jer,... -
Jura hjælp.
ForumindlægJeg er en dreng der går på HF er færdig om 1 år. Jeg vil godt ind og læse jura bagefter eller måske lige vente et år inden jeg begynder.. Mit spørgsmål er så: Jeg vil være 23-24 år når jeg starter på jura studiet, og 28-29 år når jeg er færdig uddannet. Er min alder en stor ulempe når jeg skal ...
