Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 6701 til 6720 af 174808
-
hjæpl til matematik opgave.
ForumindlægJeg fatter ingenting af denne opgave...hvor skal man starte og slutte, og håber i kan hjælpe mig. en fra min klasse har sagt det er et polygonområde, men kan ikke rigtig få det til at passe. håber i kan hjælpe.En mindre virksomhed sælger slikposer med en blanding af bolscher og vingummi. poserne ... -
Matematik - underrum lineær algebra
ForumindlægHej venner. Jeg vil høre om nogle kan give vinks og råd til at jeg kan komme i gang med denne opgave: Specifikt vil jeg gerne vide hvordan jeg finder basen ud fra oplysningerne. Den måde det er skrevet på (opgaven) er ret ny for mig. Håber I vil hjælpe. God jul Mvh Kasper -
Matematik forkorte brøk
ForumindlægHeej Jeg skal faktoriserer og forkorte brøken : x2 - 9x + 20 x2-x-12 Men jeg kan ikke finde ud af at forkorte den . Jeg er i tvivl om hvilken kvadratsætning jeg skal bruge. Er der nogle, som vil hjælpe mig ? -
Kranen samson - Matematik projekt
ForumindlægHej jeg har svært ved disse to opgaver og ved ikke hvad jeg skal bruge til at regne dem. c) Bestem vinklen ?? for maksimal og minimal løfteposition. (tænkte man kunne bruge sinus relationen her) d) Linjestykket er kablet, der hæver og sænker kranen. Beskriv med en formel ammenhængen mellem kab... -
Matematik opgave om pyramide stub
ForumindlægHej jeg har nogle problemer med denne opgave så hvis i vil hjælpe mig med den ville det være dejligt på forhånd tak :) Opgaven lyder sådan her: En pyramidestub med kvadratiske endeflader har en side længde i bundfladen lig med 12cm. Pyramidestubbens højde er lig med 8cm. Pyramidestubb... -
Definitionsmængde uden at se på graf
ForumindlægHej alle, Ja som overskriften siger, hvordan finder man definitions og værdimængde ud fra en funktion, uden at se på en graf? Fx hvis vi tager funktionen f(x)=3^2+(3/2)x^2-6x-2. Hilsen Laura -
Matematik C cos/sin hjælp? :)
ForumindlægDet ville være rart hvis i kan forklare det så jeg også forstår det, eller bare skriver mellemregninger ned så jeg selv kan regne det ud :-) Mit første problem er "Lav en skitse der illustrerer betydningen af sinus og cosinus til en vinkel." Jeg kan godt finde ud af at finde cos/s... -
Bestem t så a og b er ortogonale
ForumindlægHejsa, jeg har været rigtig glad for at læse jeres gode svar på andres spørgsmål, nu vil jeg gerne selv spørgere :) Here we go Bestem værdien af t så vektorerne a= (2, t+1) b=(t-1, 3) er ortogonale. ac = -1 = ortogonale <-- tror jeg bruger noget forkert allerede her.. :o( t+1*3=-1 ... -
Matematik Hjælp!!!
ForumindlægHej:) er der nogen som har noter til matematik 10klasse. Skal op til mundtlig eksamin. Tak på forhånd! -
Studiejob – uden studie?
ForumindlægHej, Jeg står i den kedelige situation at jeg har valgt at droppe ud af mit studie på AU. Jeg vil ikke komme nærmere ind på omstændighederne. Mit problem er at jeg har et studiejob ved siden af studiet, som jeg er rigtig glad for – og som jeg behøver for at kunne understøtte min økonomi. ... -
Spørgsmål til årsprøve i matematik
ForumindlægDet drejer som om nedslående opgave: Gør med udgangspunkt i de 4 repræsentationsformer (tabel, graf, sprog, formel) rede for egenskaberne ved de tre vækstformer: lineær vækst og eksponentiel vækst og potens vækst. Mit spørgsmål er hvad mener de med sprog? -
Matematik mundtlig eksamen beviser
ForumindlægHej. Jeg er ved at forberede til min mundtlige eksamen i Mat B. Jeg er ved at se på nogle beviser, bl.a. for cosinusrelationerne. Når man skal føre et bevis, skal man så gøre det på den måde, at man står og skriver det hele op på tavlen. Dvs. man skal huske alt det der sker i hovedet. Eller m... -
Matematik:En smule hjælp søges
ForumindlægHeej Alle :p Jeg har fået en masematikaflevering for, hvor denne opgave den indgår: Løs ligningen (x-1)(x2-4)=0 Jeg har prøvet at lave den, men er ikke helt så sikker på mit resultat, så hvis der måske var en flink sjæl der kunne kigge den igennem, ville det være skønt :D Her er mine udregninger:... -
Parameterfremstilling uden differentialregning
ForumindlægJeg skal bestemme en parameterfremstilling, uden differentialregning. Jeg har fået oplyst andengradspolynomiet p(x)= -3x2 -7x + 6 og punktet P0(-4;-14) (altså P0(x0,y0)) ud fra det skal jeg bestemme en parameterfremstiling for tangenten til grafen for p i punktet P0. hjælp meget gerne. -
Matematik problem. HF Vækstformler
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig, kan slet ik finde hoved og hale i det. -
statistik (2. år A niveau)
ForumindlægMed en middelværdi på 0,82 kg og en spredning på 0,08 kg er resultaterne normalfordelt. Jeg skal bestemme, hvor mange procent, der vejer mindre end 0,8 kg, og hvor mange procent, der vejer over 0,9 kg. Jeg har været syg meget af den tid, vi har haft om statistik, så jeg kunne godt bruge noget hj... -
Vejen til matematik AB1 opgaver HASTER!!
ForumindlægJa her er et par opgaver som jeg sleeeeeeeeeeet ik forstår! Har helt glemt deres regler og formler. Nogen som har tid til at vise mig hvordan de skal laves! Opg. 81. a) 2x + 3 = 6x - 4 d) - (6x + 2) = 2(x - 2) e) ½ (x - 4) + 1/4 (20 - x) = 0 Opg. 82. b) 2 (3x - 1) = ... -
Matematik opgave differentialkvotienten
ForumindlægHej allesammen, sidder med denne opgave og har siddet med i den lang tid. Håber der er en der kan forklare mig opgave a og b. Ville være en stor hjælp tak på forhånd :) Se vedhæftet fil -
Matematik - DET HASTER !
ForumindlægNogen der er god til matematik og har lyst til at hjælpe med en opgave fra min rapport? :/ Det noget med at bestem f’(x) via tretrinsreglen..? -
opgave uden hjælpe midler
ForumindlægHej har endnu en opgave som jeg ikke kan finde ud af op´gaven lyder således: I trekant ABC er vinkel C ret. D er forpunktet for højden hc, [AD]=4 og [DB]=9. Beregn længden af hc.?
