Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 7141 til 7160 af 127115
-
virkelig brug for hjælp?
ForumindlægEr der nogle som har eller ved hvor der er nogle notater om Rennæsence og Barok, Landskabsmaleri,skulptur, Arkitektur= Det moderne og det postmoderne , Konceptkunst .. ville jeg blive rigtig glad for :D -
20 årig studerende søger bolig i Århus!
ForumindlægJeg er en glad og rolig 20-årig pige fra Grenaa, som skal starte på handelshøjskolen til september 2011. Derfor søger jeg en lejlighed i Århus hurtigst muligt! Jeg er en meget ansvarsfuld person, som udviser stabilitet og seriøsitet. Jeg er IKKE-ryger og jeg har INGEN husdyr! Hvis i kender nogen... -
Energi i ejendom
ForumindlægJeg kigger på et emne der beskæftiger sig med energioptimering indenfor byggeri. Jeg ved, at ting som solceller og bl.a. tykkere isolering i vægge og terrændæk er en energioptimering, men er der andre essentielle ting udover det, som kan have en positiv indflydelse på energien i en ejendom? -
Parabel
ForumindlægHej. Jeg har en graf med en parabel hvor jeg kan aflæse toppunktet til (2,-1) og c er aflæst til 3. Hvordan finder jeg a og b? har prøvet at aflæse rødderne og faktoriserer, men går helt i stå. Ved at b = f´(x0) men så er jeg også gået i stå. :) -
Gnist
ForumindlægJeg snakker om totaktsmotorer og er ved at påstå, at gnisten, der antænder benzin-iltblandingen (som sådan ionisering af ilt), er en omdannelse af kemisk energi (qua ioniseringen) til elektrisk energi (dannelsen af konduktivitet). Er dette en værre omgang vrøvl? -
Socialisme vs. Kapitalisme?
ForumindlægSidder lige og knokler med at få læst det sidste historie inden eksamen i morgen (og hue!!)Men men men.. Er faldet lidt i en grøft, for er ikke så stærk til det samfundsfaglige, så vil høre om der er nogen der kan svare på hvad forskellen på socialisme og kapitalisme er?Skal lige siges at jeg læs... -
reducering opgave
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med denne reducering?? (1+a)(1-b)-a(1-b)+b -
Ny Alliance
ForumindlægHvad går det nye parti ind for? Jeg ved kun at de vil have skatten ned på 40 % og stramme udlændinge-politikken. -
Maskemetode..
ForumindlægNogen som kunne hjælpe med disse maskemetode ligninger... Er disse rigtigt skrevet?.. eller hvor går det galt? Jeg har virkelig svært ved dette. -
kristendom katolicisme og protestantisme lidelse
Forumindlæghej er der nogen der kan forklare mig forskellen på katolicisme og protestantisme når man taler om lidelse -
Kan jeg stadig nå det?
ForumindlægHejsa Studieportalen. Jeg befinder mig i skrivende stund i et paradoksalt hurlumhej. Om to dage starter jeg i 3.g, og for første gange er jeg foruden skolestart, fast besluttet på hvilken uddannelse jeg ønsker at søge ind på bagefter. Mit 1.g år var lettere katastrofalt hvor jeg knap og nap bes... -
4 parenteser
Forumindlæghvordan regner jeg dette ud ? (x + 1)(x – 2)(x – 4)(x – 5) -
Samfundsfagligt relevante seværdigheder i København
ForumindlægHej Alle :) Jeg har samfundsfag på A-niveau, og jeg er for tiden i gang med mit andet år. Vores klasse er netop blevet enige om at vi næste år arrangerer en 2½ dages ekskursion til København, hvor vi selv stammer ude fra Vestjylland. Vi har derfor fået til opgave, at vi til på onsd... -
Matematikhjælp tilbydes i Kbh. NV og omegn.
ForumindlægJeg hedder Iwan og jeg har en kandidatgrad i matematik fra Københavns Universitet. For tiden er jeg i gang med en videreuddannelse indenfor programmering og IT. Jeg kan hjælpe med matematik på alle niveauer til og med gymnasielt A-niveau. Både med løsning af opgaver og afleveringer samt træning ... -
Differentialregning hjælp
ForumindlægHej jeg skal lave en opgave, som jeg ikke helt kan finde ud af, håber der er nogen som kan hjælpe mig, opgaven lyder: Opgave 159 fra preben madsens teknisk matematik 2 bog Givet f(x)=-x^2-3x+4 og punkterne A(-8,6) og B(4,10). Opstil ligningerne for den parabeltangent, der er parallel med linj... -
Patroklos og Paris
ForumindlægTil eksamen skal jeg kunne lave en analyse af Patroklos og Paris som helte, hvad for nogle helte de er. Antihelte osv... Jeg har ledt overalt på nettet, men kan virkelig ikke bruge noget jeg kan analysere personerne med. Har læst Iliaden masser af gange, men er stadig i tvivl. Achilleus og He... -
Adgangskoefficient medicin 2010
ForumindlægHej derude ! Tænkte på, om der var nogle der havde større indsigt end mig, i at spå hvorledes adgangskvotient vil ligge i 2010. Grunden er at jeg SÅ gerne vil ind og læse medicin. Mit snit er på 10,3, men det var adgangskvotient også i 2009 på KU. Håber nogle kan give mig indsigt i hvordan det ev... -
Forkort følgende brøker! HJÆLP!!!
ForumindlægHej. Jeg sidder med tre opgaver der går ud på jeg skal forkorte tre forskellige brøker. Nogle som kan hjælpe? Er helt lost og vil virkelig gerne forstå det her. 1) 8ab2c3/6a3b2c 2) 8a2b3c/12a3bc3 3) 24a2bc3/36ab2c2 Kh Rebecca -
Eksamen hjælp
ForumindlægHej jeg har trukket radioaktivitet og har brug for lidt hjælp til min eksamen. Jeg skal fortælle lidt om alfa, beta og gamma stråling og deres gennemtrængingskraft i stof. Derefter skal jeg fortælle om hvorfor den ene stråling har en højere gennemtrængningskraft end den anden. Til sidst skal j... -
Bestemme ligning for linje og finde punkt
ForumindlægHej Jeg har en cirkel med centrum C(-2,5) og radius 3kvadratrod5 samt linjen l: y=-1/2x+1 Jeg har bestemt en ligning til cirklen samt afstanden fra C til linjen l Så får jeg af vide at en linje n går gennem C og står vinkelret på l, og jeg skal bestemme en ligning for n. Jeg har en normalvektor t...
