Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7841 til 7860 af 11183
-
stastik.
ForumindlægHej allesammen har en opgave, som jeg vil have hjælp til. Opgaven lyder således: Ved en by måles hastigheden når bilerne køre ind i byen, hastighedsgrænsen er 50km/h. Lav en statistiks behandling af data’ene på bilag A. (Dvs find fx. kvartilsæt, histogram, sumkurve og boksplot) . B... -
E_a, hvordan finder jeg den?
ForumindlægE_a er aktiveringsenergien for en reaktion. Hvis jeg har et tilfældigt reaktionsskema, fx. N2 + 3 H2 <-> 2 NH4 hvordan finder jeg så E_a? Kan jeg slå det op i databogen eller udregne på baggrund af de enkelte stoffers energi (ligesom en entalpiberegning, eller er det bestemt eksperimenti... -
Hvilken vej vender reaktionspilen?
ForumindlægHer er noget, jeg har undret mig over. Hvis man ser på en reaktion, fx HCl + H2O -> Cl- + H3O+ eller C + O2 -> CO2 hvordan kan man så vide, at reaktionen sker i den angivede retning? Hvorfor kan følgende ikke lade sig gøre: Cl- + H3O+ -> HCl + H2O CO2 -> C + O2 Er det muligt at vide... -
parapel
ForumindlægHej. Håber på at der er en der gider at løse den her opgave da jeg aldrig har været så sikker i to ligninger med to ubekendte. Den er følgende: "En parabel er givet ved ligningen y = 0,5x`2 + bx + c. Det oplyses at punkterne 3,-3 og -1,5 ligger på denne parabel. Bestem tallene b og c." -
Dansk mundtlig HF
ForumindlægHej! Jeg er 100% fjernstuderende, men hvordan forbereder jeg mig bedst på min mundtlige eksamen i dansk A? Sådan praktisk set? Jeg har nogle super analyseværktøjer på min PC, men hvad skal jeg ellers sætte mig ind i? Og så to spørgsmål omkring selve eksamen: Hvad menes der med en ken... -
Mdt matematik a eksamen
ForumindlægHvordan forløber eksamen? Er det ligesom andre fag, hvor eksaminanden fremlægger det vedkommen har i de 25 min.? Nogle der har været op? Hvordan taklede I det? -
Hvad skal jeg kunne??!
ForumindlægHej. Jeg håber virkelig nogle kan svare på mit spørgsmål: Efter sommerferien skal jeg på gymnasiet og jeg skal bl.a have samfundsfag på A niveau. Jeg valgte det på grund af at jeg synes det er ret spændende med kultursammenstød og med hvad der egentlig sker rundt omkring en. Jeg er bare re... -
AT (almen studieforberedelse) - din mening?
ForumindlægHejsa alle i kloge hoveder herinde Til jer som går på den nye reform: Hvad mener du om AT, almen studieforberedelse? Jeg kunne godt tænke mig at se hvorvidt folk har ændret mening med det, når nogen af os har haft det nu i 2 år, og andre i 1 år. Så hvad er din mening blevet til? Du må meget... -
Forsøg med salte
ForumindlægGo'daw Nu er jeg snart så "heldig" at være færdig med 9 Klasse, men inden da, er der lige en række eksamer såsom fysik, der skal overståes :-). Hvis jeg nu skulle være så uheldig, at trække salte, kan i så sige mig, hvad for nogen forsøg jeg kan lave? Kan man overhovedet lave så ... -
Afstand fra punkt itil linje?
ForumindlægHej jeg tænkte på om der var nogle som sad inde med nogle noter omhandlende beviset til afstanden fra et punkt til en linje i rummet? -
Kendte kilder...eller?!
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i historie, og regnede med at vi foruden pensaopgivelserne fik udleveret en kildeliste. Vores lærer har ikke været så flink til at gennemgå specielt mange kilder. Men der er ingen kildeliste. Nu har vi kontaktet læreren, men svaret vi bliver spist af med er: "(...)J... -
forbrug
ForumindlægKunne I rette det og hjælpe med 4,3 ? http://peecee.dk/?id=52202 http://peecee.dk/?id=52203 opg 5 http://peecee.dk/?id=52205 http://peecee.dk/?id=52206 hjælpe med opg. 5,4, 5,5 mange tak -
Elementarpartikel
Forumindlæghvad er en Elementarpartikel? Vær venlig at give et meget beskrevet svar, da jeg ikke er god på dette område. Thanks in advance:) -
Skruelinje / fjeder.
ForumindlægHvordan udregner jeg længden af en fjeder / skruelinje? -
MatA: Hvad har I lært?
ForumindlægEn ting jeg undrer mig over... På mit matA-hold har vi i øjeblikket om integration. En del af vores viden i det emne bygger på differentiation, som vi lærte om i 2g. Vi skal bl.a. integrere de trigonometriske funktioner og a^x, men det har vi ikke lært at differentiere, så det er en smule indvik... -
Lineær Programmering, lighed i bibetingelsen.
ForumindlægOhøj, står overfor følgende LP-problem: max 4x_1 + 2x_2 + 5x_3 ubb 5x_1 + 4x_2 + 3x_3 <= 11 2x_1 + x_2 + 3x_3 = 8 Jeg har først opstillet hjælpeproblemet og løst det. Derefter har jeg tilføjet slack og løst igen. Får løsningen: x_1 = 1, x_2 = 0, x_3 = 7/6, Z = 89/6 Nogen der gide... -
gør rede for at punkterne ligger i sammen plan.
ForumindlægJeg har en opgave der hedder: Gør rede for at punkterne A,B.C,D ligger i sammen plan. Koordinaterne er A(-1,-6,-1) B(1,2,1) C(-2,-4,4) D(0,0,2) jeg er rimelig lost. Jeg tænker lidt på om jeg skal udregne planens ligning a(x-x0)+b(y-y0)+c(z-z0)+d=0. men i så fald står jeg lidt i stampe når vi ko... -
hvad synes du?
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg er igang med at skrive et debat indlæg om, hvorledes jeg mener at skolen bør fungere, og hvad vi kan gøre for at den bliver bedre. Hvis i går på gymnasiet (eller andet), kan i så ikke fortælle mig og selvfølgelig begrune jeres svar: *hvilke arbejdsformer i mener fungere ... -
Jurastudiet i Århus
ForumindlægDa jeg bliver student om en uge, og skal forsætte med at studere efter sommerferien på jurastudiet i Århus, hvorfra det ville være fedt med lidt subjektiv viden. Her tænker jeg studerende på dette studie, der vil fortælle lidt om deres oplevelser og meninger omkring studiet i Århus. Hvordan funge... -
Klage over lærer?
ForumindlægHej. Jeg går i 3.g og min klasse har i år fået en ny dansklærer, som ikke alle er lige tilfredse med. Mange af os er faldet betydeligt i karakter og især i de nyligt returnerede terminsstile, føler mange sig uretfærdigt behandlet. Jeg har overvejet at få en second opinion på min stil, men hvor ...
