Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9121 til 9140 af 95433
  • Fransk oversættelse af "Les deux Virginie" opgave c.. Dansk til fransk

    Forumindlæg
    Hey..ville være glad hvis der var en som ville kigge den igennem og rette den :)på forhånd tak.« Paul et Virginie mort en raison de leur amour. Mais dans le commencement c’est paradis : Ils habitent dans une île de la mer du Sud, loin de civilisation ; Ils sont les voisins, leurs famille est pauv...
  • 'Hyggebelysning' Fysik A 2011

    Forumindlæg
    Hej folkens, jeg har problemer med denne opgave. Er kørt helt tør - Nogen som kan hjælpe?
  • Energiforbrug formel Nemts 8. klasse fysik

    Forumindlæg
    En hårtørrer:Det tager den 1.5 timer at opvarme stuen til 22 grader. Den er tilsluttet 220V og strømstyrken gennem den er 11A Hvad er energiforbruget i opvarmningen?Hvor stor er modstanden i varmeblæseren? Hvis I svarer, kan I så også forklarer hvad i gør, og medtage udregninger ; ) Tak
  • c=(T-33)*(0,48+0,45*kvadratrod v-0,044*v)+33

    Forumindlæg
    V = enten 2, 7 eller 11 hvilket er 3 forskellige vind hastighedder T = med 5 minus grader jeg forstår ikke den opgave se vedhæftet fil Med venlig hilsen Nicolaj 8 A
  • I en bestemt type trekanter ABC er |AC|=12 og ∠C=25°

    Forumindlæg
    heej!! a) Bestem |AB| og arealet af trekant ABC, når |BC|=10 har fået |AB| til 5,14 og arealet til 25,35 b) bestem |BC| og ∠B når arealet af trekant ABC er 15. Her(i opg. b) er jeg lidt i tvivl om havd jeg gør (har vedhæftet opgaven)
  • Indsæt i D = b^2 - 4*a*c - og udregn D, når

    Forumindlæg
    Jeg sidder med denne opgave, og jeg kan overhovedet ikke finde ud af den, da jeg har været syg, da vi havde om det i skolen, så nu prøver jeg at lære mig selv det, men jeg forstår det stadig ikke. En der kan hjælpe? Opgaven er på billeder under;)
  • Studieretning på STX + kunstneriske fag - jeg er så i tvivl

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart vælge, hvad jeg vil have som indgangsvinkel af studieretning på gymnasiet, STX. Lige nu går jeg på efterskole. Der er disse, jeg står mellem: Naturvidenskabelig - Nr. 1a Matematik, fysik, kemi (Matematik A, Fysik A, Kemi B) - Nr. 1b Matematik, kemi,fysik (Matematik A, Kem...
  • Eksamen, hvordan?!?!?!

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg sidder her sammen med en veninde og diskuterer, hvordan vores fysik eksamen (i morgen!) egentligt foreløber? Vi går i 2.g, altså under den nye reform, med 24 timers forberedelse. Vi har trukket de emner vi skal op i, men trækker vi også noget deroppe i morgen, som er ukendt, og fra et a...
  • Lektiehjælp

    Forumindlæg
    Jeg skal til sygeeksamen i fusik C-niveau i slutningen af august, derfor søger jeg en fysikstuderende eller lignende, som kan mødes med mig nogle gange i løbet af august og hjælpe mig med at forstå stoffet. Jeg kunne forestille mig at vi skulle mødes 7-12 gange. Jeg bor i Århus
  • Hjælp til fysik kemi spørgsmål (Alfa, Beta og Gamma)

    Forumindlæg
    Hejsa jeg har fået en række spørgsmål jeg skal svare på om det er alfa, beta eller gamma. Jeg kender ik så meget til dem. Men hvis I vil hjælpe mig vil jeg være taknemlig: Hvilken slags stråling? Kernen bliver lettere efter strålingen= Der opstår en ny proton i kernen= Atomnummeret bliver min...
  • Bestemme længden af stængerne a, b og c og arealet af murværket på nordgavlen

    Forumindlæg
    Goddag, jeg har to matematik opgaver som jeg slet ikke kan forstå. Jeg har vedhæftet opgaven i en pdf fil. Håber der en venlig sjæl der kan hjælpe <3
  • Haster!! Fysik formel: v(t)=-Aωsin(ωt)

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Har problemer med at sætte tallene ind i denne formel: v(t)=-Aωsin(ωt), hvad står de for? tak på forhånd!
  • analytisk geometri - Bestem den rette linje på formen ax+by+c=0

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg er så frustret lige nu, er der nogen som kan fortælle mig om det jeg gør er rigtigt? Jeg skal bestemme den rette linje på fomren ax+by+c=0 der går igennem punkterne P1=(4,4) og P2(3,6) Jeg har fundet tværvektoren som også er normalvektoren til at være n=(2 1) Derefter har jeg ...
  • sygeplejeske

    Forumindlæg
    Hej alle....... Jeg vil gern høre om nogen ved hvad det kraver at komme ind på sygeplejeskeskole i 2008??
  • Bestem a,b,c i funktionen udfre 3 pkt.

    Forumindlæg
    Oplyst (aflæst fra tegning) 3 punkter (0,2) (1,0) og (2,0) funktionen hedder f(x)=ax^2+bx+x Opgaven: Bestem a,b og c ------------------------------------------------ jeg har fundet a vha. f(x)=a(x-1)(x-2) sætter x=0 og y=2 2=a(0-1)(0-2) => 2=-2a => a = 2/-2 => a=-1 ...
  • Fysik STX A eksamen december 2009

    Forumindlæg
    Er der nogen herinde som har nogle bud på løsninger til dettte eksamenssæt? Ville være evig taknemlig hvis nogen har det Kig på det vedhæftede dokument for opgavebskrivelse
  • Tyde ester-gruppe udfra andet end en C=O binding?

    Forumindlæg
    Godaften, håber I nyder jeres fredag. Jeg har lidt besvær med denne opgave, fordi jeg ikke ved, hvad jeg ellers skal kigge efter udover -COOR for at finde ud af, hvilken af disse molekyler, der er en ester! Hjælp (og gode råd) tages imod med kyshånd. Tak!
  • E = delta T x m x c og E=p*t

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har en opgave, som jeg ikke kan finde ud af: "Vi sætter et tyndt plastikbegær med 150 mL vand i en mikrobølgeovn. Hvor lang tid tager det at bringe vandet i kog, når mikrobølgeovns effekt er 1200 W, og vandet har starttemperatur på 10 °C. Jeg skal vel bruge to formler, og mi...
  • Hvordan bestemmer jeg ud fra grafen fortegnet for hvert af tallene a, b og c?

    Forumindlæg
    Altså, jeg ved godt at "c" er grafens skæringspunkt med y-aksen, men hvad er så a og b?
  • Grafens toppunkt ligger i (4,-2). Bestem konstanterne b og c.

    Forumindlæg
    Kan ikke få det her til at give mening