Søgning på: fysik noter c. Resultater: 9921 til 9940 af 84813
-
Stofmængdeberegning.
ForumindlægFormeller: Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg udregner stofmængden af et stof, hvis man har tilsat et hvis antal volumen? Og hvordan man finder ud af hvor stor en del fx ag er af Agno3? Bare en formel. && hvordan beregner man massen af et stof? -
High School i Australien
ForumindlægJeg har en nevø der er i gang med High School i Australien. Der er meningen, at han kun skal tag et år og så tilbage til Danmark. Han overvejer dog at afslutte High School og så komme hjem. Mit spørgsmål er så, hvordan vil det se ud... -
naturvidenskabelige fag??
Forumindlæghej.. :)hvad er det der gør, at fysik er et naturvidenskabeligt fag, og at matematik ikke er ? -
EKSAMENS ANGST
Forumindlægpanik- jeg skal op i fysik eks. 1.g om 30 timer, og lige pt er jeg døende Mit emne ser således ud, og så er det ellers bare med at lave en fremlæggelse/foredrag og jeg har ingen idé om hvor jeg skal starte eller slutte! Er der nogen der ligger inde med noget inspiration???? VERY IMPORTANT da fys... -
Helsefysik
ForumindlægJeg kan se der er kommet et par nye indlæg inde på fysik-oversigten, men håber stadig at kunne få hjælp til denne her....Henfaldene af kulstof-14 i en person, hvor personen vejer 70kg.1. Hvor mange kg kulstof-14 indeholder personen?2. Beregn aktiviteten af kulstof-14 kernerne i personen?Skal jeg ... -
4. Barringermeteoritten
Forumindlægdet er b og c jeg ikke kan finde ud af. a = 1,46*10^17J.. hjæææælp mig! For 40 tusinde år siden ramte en stor meteorit Jorden. Nedslagskrateret kaldes Barringerkrateret og ligger i Arizona, USA. Krateret er 180 m dybt og 1,2 km i diameter. Meteorittens masse er vurderet til 1,3 ·109 kg, og dens f... -
haster
ForumindlægEn der nogen der har noter til den her tekst? Jeg har lidt problemer med den og kunne godt bruge noget hjælp Penelope Lively: Clara's day -
terminsprøve
ForumindlægEr det tilladt at bruge sine egne noter, inklusive dem hvor ChatGPT er anvendt, i en opgave til terminsprøven i dansk, uden at det betragtes som plagiat? -
masseenergi og kernemasser
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med denne opgave i fysik, og aner ikke hvordan den skal laves. Nogle der kan hjælpe? - den er vedhæftet som billede -
Strøm :)))
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen der gerne vil være søde og hjælpe mig med følgende fysik opgaver: 1) I en elektrisk ledning til en brødrister går en strøm på 2 A. a. Hvor meget ladning strømmer gennem et tværsnit af lederen på 5 minutter? b. Hvor mange elektroner er det? 2) I løbet af 3 sekunder... -
HJÆLP
ForumindlægHåbet at nogen kan hjælpe med noget matematik, har brug for hjælp til opg 1 i PDF filen. Har brug for hjælp til opg. E, F, G... håber at nogen kan hjælp. På forhånd TAK -
bevis: skæringspunktet for linier
Forumindlæghej nogen der kan hjælp mig med bevis/forklaring for hvordan man beregner skæringspunktet mellem to linier? -
tier og hundreder
ForumindlægHvordan finder man ud af om et tal er tier eller hundreder? -
Tryk og atmosfære
ForumindlægHej derude, Jeg kan simpelthen ikke løse en eneste af følgende tre del opgaver, a, b og c. Jeg ved jeg skal bruge Jeg tror jeg skal bruge , det er i hvert fald det jeg har regnet på. mit svar til a) lyder som følgende: Men jeg kan virkelig ikke få det til at give 100kN som facit listen øn... -
Hvad er Grundstoffer. haster!
ForumindlægHej! KAn i fortæl mig om hvad, hvordan, hvor, hvem er grundstoffer? hvis i ikke vide så meget, gøre det ikke noget, bare noget om grundstoffer, men vil blive glad hvis i kom med de information jeg bør vide om grundstoffer i fysik... Tak for fo... -
Zinkplade og kuldespray
ForumindlægHej! Jeg har egentlig fysik på B-niveau, men tror det er en A-niveaus opgave jeg sidder fast i, i min aflevering - for ræference :) Opgaven er vedhæftet -
En venlig person? Varmemængden, Q.
ForumindlægYes ! Jeg har et lille spørgsmål. Vi har et kolorimeter(en eller anden boks hvor varme ikke kan afgives/optages, isoleret altså). Der bliver puttet en skål ned med vand i.Q(vand) = m (vand ) * c ( vand) * (t2-t1)vi kender alt info for vand.Det vi vil gøre, formålet, er at finde Q for et metal, i ... -
Suppleringsfag, sproglig til naturvidenskabelig
ForumindlægHej, Jeg var så dum at vælge en sproglig linje på gymnasiet, men jeg har i mellemtiden besluttet mig for, at jeg enten vil studere lægevidenskab eller biomedicin. Mit gennemsnit er helt fint til begge studier, men grundet sygdom og langvarig hospitalsindlæggelse har jeg ikke turde tag matemat... -
Syrer og baser
ForumindlægHeeeej! skal til fysik prøve imorgen og skal fortælle om molær, men fatter ikke hvad det er. Nogle der kan give mig en forklaring på hvad molær er??? På forhånd tak -
Hjælp!! Stoffers termiske egenskaber
ForumindlægHvad er stoffers termiske egenskaber?? Er det fysik eller kemi?? På forhånd tak!!!
