Søgning på: historie noter stx. Resultater: 10081 til 10100 af 33650
-
Spørgsmål til Filosofi (Ba) og HF-enkeltfag med henblik på adgangskravene
ForumindlægJeg er muligvis i en værre kattepine pt. angående adgangskravene for Filosofi Bachelor. Det ligger sådan at jeg er færdig på HTX til sommer, og skal derefter bruge et år på at arbejde (og læse fag op), hvorefter jeg forventer at fortsætte på Århus Universitet med at læse filosofi. Og jeg har eft... -
Hjælp, tak!
ForumindlægHejsa. Jeg har oversat følgende sætninger fra dansk til engelsk. Er de korrekte?Danish:Jeg har klaret mig godt til eksamen, men jeg er dog ikke helt tilfreds med resultatet.Hun ankom ret sent og var knap kommet indenfor, da festen pludselig sluttedeDu skal komme lige hjem fra skole og lave dit hj... -
music
Forumindlæghey! jeg har et lille tekststykke som jeg gerne vil have rettet, både gramatisk og komma. hvis der er en der vil kigge det igennem, vil jeg være meget taknemlig! I can’t say that there is one music-art I like. I have a wide music taste. But heavy rock isn’t my taste. I don’t like songs there th... -
engelsk hjælp.
ForumindlægHej, jeg har skrevet den her engelsk stil som skal aflevers på torsdag, men da jeg ikke er særlig god til engelsk, og at rette, søger jeg hjælp Mange tak på forhånd! The world about us. The Vietnam War was around 1965-1975. The movie “The world about us” is about 4 A... -
rettelse.. Ca 1.side
ForumindlægHey derude... Nogle der gider en tekst jeg har skrevet.. Ved godt der er en del gentagelser men kunne ikk finde på andet at skrive... Det er også ok hvis i bare retter halvdelen... Can we not remain a child? Why we grow? They starts with having her mother and father by your side, and believe... -
Essay "Undskyld ventetiden"
ForumindlægHej alle, Jeg går i 8. klasse og skal skrive et essay for første gang. Jeg er gået lidt i gang, men jeg er ikke sikker på, om det er en god start og om det overhovede er et essay. Jeg håber, at der er nogle der vil hjælpe. Her komme den så: Jeg kigger på mit armbåndsur. Der er 20 minutter til, ... -
Udregning
ForumindlægEfter reformen skal man udregne sit gennemsnit på en anden måde. Men hvad hvis man kommer op i et fag? Jeg har fransk B, og der får jeg to karakterer der hver gælder for 0,75 i gennemsnittet. Hvis jeg nu trækker fransk i år som mundtligt eksamen, gælder karaktererne så kun for 0,5, fordi der er 3... -
Haster! vikinger
ForumindlægJeg håber virkelig, der er nogen der kan hjælpe.. Jeg har læst en beretning, som er skrevet af et af delegationsmedlemmerne, Ibn Fadlan, der har mødt en gruppe danske vikinger. Det er fra år 921, han beskriver vikinger for ulækre som ikke vasker sig efter sædudtømning. De skrives at de er som vi... -
Hvad kalder man uddrag fra NT?
ForumindlægHej. 1. Hvis man nu får en tekst til eksamen fra NT (det kunne for eksempel være korsfæstelen), hvad kalder man sådan en tekst? Jeg skal ikke kalde den 'et uddrag fra Biblen' vel? Er det en myte, prædiken, forkyndelse? Det ville være utrolig dumt at begå sådan en katastrofal fejl til si... -
Engelsk oversættelse-korrekt oversat??
ForumindlægHøjere løn?En dansk rapport om lærernes arbejdstid viser, at lærerne ikke har så travlt som de selv tror.For lærerne kommer dette som et chok; de føler, at man ikke værdsætter deres indsats. Lærerne har længe talt om, at deres arbejdsdag er blevet længere og hårdere end tidligere. De har flere mø... -
refearet rettelse
ForumindlægHej..kan i hjælpe med at finde grammatik fejl i den tekst....Jeg har prøvet alt hvad jeg kunne. refearetet skulle være skrevet i nutid. værsgo: Jimmy sr. asks Sharon what that is on television. ‘’Top of the Pops’’ said Sharon. He asks about the remote control when Sharon i... -
Vanvittig eksamensplan
ForumindlægJeg har netop tjekket undervisningsministeriets eksamensplan for skriftlige eksaminer til sommer. Den findes her: http://us.uvm.dk/gym/eksamen/documents/stx_hf-proevekalender2007-2010_08102007.pdf Læser i den også således, at hvis man har Mat A og Spansk A, da ser det således ud: 13. maj: Dansk... -
Læse i USA eller Canada
ForumindlægHej folkens, Jeg skal starte i 2.g her til august, men har siden jeg gik i 8. klasse gerne ville jeg læse en bachlor grad (og måske en master degree) i (forensics) chemistry i enten USA eller Canada. Til dette har jeg et par spørgsmål. 1. Er det 'bare' karakterer universiteterne bedømmer ... -
8 sætn. DK til engelsk
ForumindlægHej 8 sætninger fra DK til engelsk, nogen som kan se om mine engelske sætninger er nogenlunde?tak på forhånd.1.Problemet er simpelthen, hvordan jeg skal få lært alt dette.2.Normalt er jeg ikke vanskelig, men jeg kan umuligt skrive din stil for dig.3.Fjenden angreb ivrigt vore stillinger, men forg... -
Eksamen
ForumindlægHaii..Jeg skal til eksamen i mundtlig tysk A, og ville lige høre om der er nogen, som har nogle gode noter enten til "Die Ehe der Maria Braun" eller til telefonsamtalen??Håber der er nogen derude?!Held og lykke med jeres eksamener.. :) -
3.g opg. i mat
ForumindlægJeg skal til at skrive 3.g opgave i matematik. Jeg er i tvivl om hvornår man skal sætte noter og henvisninger. Min lærer ved det heller ikke (ihvertfald ikke præcist). Jeg vil derfor gerne høre fra folk, der selv har skrevet opgave i matematik eller fra folk, der bare har styr på reglerne. Det er... -
HJÆLP HJÆLP HJÆLP - Skal til eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg sidder i den situation at jeg hele året har fået af vide, at jeg ville have adgang til intenettet, nu når jeg skulle til eksamen under problemregningsdelen. Men selvom jeg havde det til terminsprøverne, så har jeg det altså alligevel ikke til den rigtige eksamen, har jeg fået af vi... -
Sætningsanalyse
ForumindlægHar nu kigget på disse tre sætninger i et stykke tid, men kan ikke finde fejlen i nogen af dem - kan I? The most interesting about the text is not what it says but how it is written. This will show boys and girls of all ages that there is other sports to enjoy than just fitness training. ... -
oversættelse ( a mistake)
ForumindlægEr her nogen der gider at kigge minaflevering igennem?? \n\n A mistake \n\nTwo brothers who always was in debt, was one time in a association, where they amuse oneself very well, until the elder by looking out of the window discovered policeman who came walking \nTowards the house. “Fre... -
den korrekte sætning!!
ForumindlægHej. Kan ikke forstå hvad fejlen er i mine sætninger: 1. I have begun to realize that life is a battlefield. (That kan undlades?) 2. The police are not necessarily nice to the citizens.? 3. My car was apparently given away to an older man. I hate what happend and condem it very ...
