Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10201 til 10220 af 84813
-
rettelse!
ForumindlægNogle der vil læse min opgave i gennem og se om der er nogle grammatiske fejl! Tak! Later in the story they decide to canoe at St. Joe River. In this part of the story the mother realizes her true feelings about Michael and Zoe. About Michael she says, “I could like him, if only he were not turn... -
Adiabtisk proces
ForumindlægJeg ser konstant at ændringen i den indre energi for en adiabtisk betegnes som\n\ndU = C_V dT (1)\n\nJeg forstår bar ikke hvorfor man skal bruge varmekapaciteten for konstant volumen C_V. Hverken tryk eller volumen er konstant ved en adiabtisk proces.\nI starten troede at det måske kunne være for... -
kun lidt hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan hælpe mig med at tolke den sidste linje..Hele digtet handler om Pointius pilatus kone og hun drømmer en drøm om "jesus" og siger at pontius ikke skal dræbe ham...hvad mener hun i den aller sidste linje? 1) at the Nazarene altså "jesus" ikke er Gud og at pi... -
Kan jeg komme igennem HTX?
ForumindlægHej allesammen Jeg ville gerne søge ind på HTX, da der er en spændende retning der passer til mig. Jeg er bare lidt bekymret, for jeg har altid været super dårlig til matematik og fysik/kemi og de forventer jeg tager det på B-niveau. Jeg ved ikke hvor svært det egentlig er men jeg slap igennem 9... -
Tid HASTER
ForumindlægHej jeg er igang med en opgave som omhandler tid hvilket jeg har svært ved. derfor vil jeg bede om hjælp her. Jeg håbernogen har tid til at kigge på det for det vil være en KÆMPE STOR hjælp for mig. :/ De ord jeg har makeret og kursiv skrevet er de ord som skal indsættes rigtigt...det der står m... -
1.G HTX - HHX??
ForumindlægHejsa, Jeg startet på HTX, her i sommers (lige efter folkeskolen), men problemet er at jeg synes ikke lige det er mig. For det første er administrationen elindig, og jeg føler ikke at jeg får det ud af som man blev lovet påi ntroduktions møder. Og så er jeg ikke lige den bedste til svære matema... -
Rødforskydning + opgave
ForumindlægHey, Jeg prøvede at skrive i en gammel tråd, men det virker som om at det nye indlæg ikke dukker op inde på lektieforaet (jeg kan hvert fald ikke se det). Anyway, opgaven går på: En galakse bevæger sig væk fra os med en fart på 1,38*10^5 m/s. Det modtagne lys har bølgelængden 434,2 nm. Be... -
Masseenergi og kernemasser
ForumindlægHej studieportalen. Håber I vil hjælpe mig med denne opgave, da jeg ikke forstår hvad jeg skal gøre. Vis, at: 1 u * c2 = 1,492419 * 10-10J = 931,4942 MeV Benyt, at: u = 1,660540*10-27kg e=1,6021773*10-19C c=2,99792458*108m/s Mvh. Signe. -
Hvordan beregner man højden i fgl. opgave?
ForumindlægHvordan beregner man højden i fgl. opgave? Jeg har vedhæftet opgaven samt facit, men forstår ikke, hvor de får de 980 cm/s2 fra eller de 0,01 cm fra? https://imgur.com/a/utOG1Qu Og værdien for C=1,1*10-5 M bliver hellere ikke brugt. Det har måske ingen relevans her, da det ikke er beskrevet i... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej. Jeg sidder med en oversættelse og er lidt i tvivl, om det er rigtigt. Det er specielt med henblik på do-omskrivningen. Nogen der lige vil kigge det igennem og specielt kigge efter fejl omkring do-omskrivningen. Her er de to små tekster: Trænger du til et nyt job? Ka’ du li’ punk ... -
HF og medicin
ForumindlægHej alle Jeg skal til at starte på HF enkeltfag på efterslægten og drømmer om at læse medicin efterfølgende.  Det længe siden jeg har gået i skole så er lidt nervøs og matematik og fysik er ikke li... -
Andengradspolynomier
ForumindlægSå har jeg taget fat på den mundtlige matematik - første eksamensspørgsmål lyder: Du skal gøre rede for andengradspolynomiets graf - rødder, toppunkt og beliggenhed i koordinatsystemet. Rødderne og toppunktet har jeg vist styr på, men det andet er sandsynligvis gennemgået i 1.g - og grundet mit i... -
Retning af franskstil. del B
ForumindlægHej hej!1 Håber der er nogle som lige vil se det her igennem inden jeg afleverer det i morgen! TAK!:D Hilsen FR Quand Josué ne sent pas bien ou il y a quelque chose qui l’énerve elle le note. Par écrire elle exprime ses sentiments et ce qu’elle désire. Il écrit des lettres pour qu’elle puisse s... -
Acceleration i det skrå kast?
ForumindlægHej med jer, Jeg har bemærket at min lærer tegner accelerationsvektoren lodret op og skriver den som <equation>a_y=-g</equation> Men burde den ikke i virkeligheden pege nedaf mod jorden, for nå man fx kaster en bold i et skrå kast, så vil den accelererer ned mod jorden lige fra det øj... -
Problem med bevis for logistisk vækst
Forumindlæghej, sider og forbereder mig til min mundtlige matematik A eksamen til i morgen. og er i gang med at lave beviset for Logistisk vækst . men er stødt ind i et lille problem. kan ikke helt gennemskue hvordan Y= 1/((a/b)+c*e^(-b*x)) bliver til Y=(b/a)/(1+(b/a)*c*e^(-b*x)) det i dette bevis http:... -
Biologi på STX giver ikke adgang
Forumindlæghej allesammen. - i dag blev jeg (3g'er) præsenteret for et foruroligende faktum. jeg selv går på biotek A linjen på mit gymnasium. men disse der går på biologi A , idræt B og Mat B har ikke høje nok niveauer til at komme ind på de fleste naturvidenskabelige studier på universiteterne ... -
STX
ForumindlægHej alle sammen :) jeg er ikke specielt god til matematik da jeg kun får 4 :/ jeg ville høre om jeg kunne klare B niveau på STX med kun 4 ? eller er det bedst med c niveau ? på forhånd tak :) -
Computere
ForumindlægBør private computere forbydes ved eksamen ? -
Quote of the day
ForumindlægHej alle. Jeg har fået til opagave at fortælle noget om denne her citat: "If quantum mechanics hasn't profoundly shocked you, you haven't understood it yet" .. et citat fra Niels Bohr. Hvordan skal jeg tolke det ? Og er der nogle som har nogle idéer til hvad jeg kan sige o... -
Geo!!!
ForumindlægHejsa jeg skal op til geo snart og vil høre om der er nogle, som har nogle gode noter ud over dem, der allerde ligger på siden...På forhånd takMvhLine
