Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 10681 til 10700 af 109300
  • læse min engelsk opgave igennem

    Forumindlæg
    Hej med jer! Jeg har lidt problemer med engelsk grammatik, og kunne derfor godt tænke mig at der var en der var lidt god til engelsk grammatik der gad at læse min engelsk stil igennem for fejl. Jeg sender den pr mail og den er ca 3 sider lang med 1 1/2 linje afstand. Mvh. Peter
  • Forskel på fysik A og fysik B - STX

    Forumindlæg
    Hvad vil I sige, er de største forskelle mellem fysik A og fysik B i STX gym?
  • Hvorfor formlen b*c*sin(A)?

    Forumindlæg
    Hej! Hvorfor kan formlen b * c *sin(A) kan bruges til at finde arealet for vilkårlige trekanter? Og hvordan kan man evt. bevise det?
  • Bestem tallene a og b .. JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP!

    Forumindlæg
    ber virkelig I kan hjælpe mig :-) Produktionen af vedvarende energi i Danmark kan i perioden 1999-2004 tilnærmelsesvis beskrives ved en lineær model y=ax+b, hvor x er antal år efter 1999, og y er den årlige produktion af vedvarende energi, målt i enheden TJ. Det oplyses, at i 1999 va...
  • Isoler y i Ln(y)=kx+b

    Forumindlæg
    Kan se at resultatet bliver y=e^kx+b. Hvilken regneregl er gælende ? hvordan isoleres den ?
  • Funktioner og vækst: Bestemmelse af konstanterne a og b - Hvordan mon?

    Forumindlæg
    Er der mon en der kan være mig behjælpelig i at løse opgaven her? Er der også en, der kan redegøre for, hvorfor man skal gøre som man nu skal gøre??? Tak!
  • beregn trekant ABC længden af højden fra vinkel B

    Forumindlæg
    i en trekant ABC og A^1B^1C^1 er vinkel A = vinkel A^1 og vinkel B= vinkel B^1. envidere er AC=2 og A^1C^1=6. arealet af trekanten A^1B^1C^1 er 21. beregn i trekant ABC længden af højden fra vinkel B
  • Matematik - liniær sammenhænge. Y=ax+b

    Forumindlæg
    Jeg sidder og laver en matematik opgave, og har problemer med to opgaver! Opgave 1) En ret linje går gennem (3,4) og har hældningstal 7. Find b i y=ax+b jeg forstår ikke hvordan jeg kan gøre det. Jeg vil IKKE have facit, men gerne en forklaring på hvordan jeg kan regne det ud! Opgave 2)...
  • Betydningen af a og b i ligningen y=ba^x

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg sidder og skal til mundtlig matematik C eksamen her snart, og har således fået stillet en række spørgsmål ( 12 ) hvor i jeg skal kunne bevise dem. Et af spørgsmålene lyder sådan her: Fortæl om kapitalfremskrivning og om betydningen af a og b i ligningen y=ba^x. ...
  • Kom ind på beviset for formlerne til at bestemme a og b

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg sidder og er i gang med at besvare nogle eksamensspørgsmål i matematik. Jeg er nu kommet til et spørgsmål, hvor jeg er gået lidt i stå. Som det fremgår i overskriften, skal jeg: Kom ind på beviset for formlerne til at bestemme a og b. Jeg har formlerne til at bestemme a o...
  • Beregn vinklen mellem vektorerne a +b og a.

    Forumindlæg
    Om to vektorer a og b hvor a=20; b=10; <(a,b)=25° Beregn vinklen mellem vektorene a+b og a Jeg er lidt forvirret over hvad det er jeg skal gøre.
  • f(x)=b*e^kx: til hvilket formål?

    Forumindlæg
    Hej... :) Hvad er formålet med følgende form for eksponentialfunktioner: f(x)=b*e^kx? Mere konkret, så hvad er fordelene ved den? på forhånd tak!
  • f(x)=b gange e^kx

    Forumindlæg
    f(x)=b gange e^kx er der nogen der kan fortælle mig om denne formel, ved kun at den er en alternativ forskrift for den eksponentielle funktion
  • Omskriv følgende udtryk til formen b*x^a

    Forumindlæg
    Jeg skal omkrive (2*sqrt(x)*3)*x^2 til formen b*x^a hvordan gør jeg det?
  • Fra Spansk A til Tysk B efter 1.g

    Forumindlæg
    Hej, På min hhx uddannelse har jeg en veninde, der har meget svært ved Spansk A. Jeg har selv Tysk B, og jeg har spurgt hende, om hun muligvis kan skifte til Tysk B. Problemet her er, at hun skal færdiggøre 1.g nu, og jeg ved ikke, om hun kan skifte til Tysk B fra næste år af. Hendes fag inkl. Sp...
  • Hvem vil kommentere min engelsk aflevering?

    Forumindlæg
    Ja... Jeg har lige skrevet en engelsk aflevering på A niveau, og eftersom engelsk ikke er min store profession, gad jeg god, at der var en der tog sig tid til at kigge engang på den! Det vil jeg blive glad for. :)
  • Engelsk litteratur omkring 1. verdenskrig

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har problemer med at finde litteratur til min SRP i engelsk-historie Jeg har om mentaliteten i europa henholdsvis før og efter 1. verdenskrig - optimisme/fremskridtstro før vs. pessimisme bagefter. Jeg skal bruge et hovedværk på engelsk, nogle ideer?
  • Der er givet punkterne a(3,1) og b (7,4)

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til både a og b tak på forhånd
  • Hvorfor er y=b*e^kx en eksponentiel

    Forumindlæg
    Hej allesammen Er der nogle der kan matematik begrunde hvorfor man nogle ganger skriver eksponentielle funktioner på formen f(x)=b*e^kx og ikke f(x)=b*a^x tak på foehåns
  • Isolér x og a i : y = b*a^x

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal isolere henv. x og a i ligningen: Først vil jeg isolere x: For at få x'et ned tages log: Så divideres med log a på begge sider: Er dette korrekt ? a skal isoleres Øhh, her er jeg lidt i tvivl om jeg skal sige ln eller log til ...