Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 11341 til 11360 af 160717
-
Matematik opgave
ForumindlægHej ville lige hører om der er nogen der kan hjælpe mef hvordan jeg skal gøre. På forhånd tak -
e^a er altid positiv
ForumindlægHvis a er et reelt tal, så vil e^a altid være noget positivt. Dette er jeg helt med på, men jeg kan bare ikke lige forklare hvorfor, så hvis der er en venlig sjæl, der lige kunne give mig et stikord, så ville det være dejligt? :) -
A horse and a bottle of whiskey
ForumindlægHej alle derude Er der en venlig sjæl der sidder inde med "A horse and a bottle of whiskey"? Jeg har prøvet at lede på nettet, men forgæves, ved dog at der er mange, der før har skrevet et essay om historien, så det ville være super fedt, hvis jeg kunne låne teksten -
Finde a og b eksponentiel
ForumindlægHej. Jeg ved, at når man skal finde a og b udefra to punkter, så kan man bruge formlerne. Men hvad nu hvis der er flere punkter. Hvordan finder man så a og b. M -
Bestem a i funktionen
ForumindlægFunktionen g(x)=2x^3+ax^2-4x-2 hvor a er en konstand, har et lokaltminimum for x=2 bestem a Lidt hjælp tak:) -
Find a i andengradsligning
ForumindlægHej jeg har fået en opgave hvor jeg skal finde a i en andengradsligning. b=4 og c =2 Hvordan finder jeg så a? -
find a i trigonometrisk funktion
ForumindlægHejsa. Jeg har følgende ligning: a*tan(pi/4)+1=1,5 Hvordan bestemmer jeg a? Mvh. Julie -
a buttock og buttocks i flertal?
ForumindlægHedder det sådan her i flertal: a buttock og buttocks? -
A Salary Cut
ForumindlægEr der nogen der har lavet oversættelsen: "A Salary cut" ? -
Matematik-Ligninger
ForumindlægHej, jeg hedder Rasmus og går i 7 klasse, jeg har det svært med ligninger har aldrig kunne finde ud af det med x og y. Kan i ikke give mig en metode, eller en måde der kan hjælpe mig med at løse ligninger. Det må helst være nogle hjælpende metode, tak. -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægHej alle jer derude på Studieportalen! Var der nogle derude som kunne hjælpe mig med opgave 3.1, 3.2 og 3.3 for er virkelig på bar bund Billede er vedlagt Håber i kan hjælpe :) -
HASTER - matematik opgave
ForumindlægØvelse 217: Bestem stamfunktion til funktionen g(x)=8-X, hvis graf har x-aksen som tangent Hvad er det man skal udover at integrere funktionen f(x)? Hvad betyder det at x-aksen er tangenten, og hvad skal jeg bruge det til? Tak på forhånd! -
Matematik funktioner
ForumindlægHvad er funktionen i det her? Sammenhængen mellem det Ida skal betale for sine Sms’er og antallet af Sms’er, hun sender. Én Sms koster 0,65 kr. -
HASTER: Hvad betyder a og b?
ForumindlægHEj Er der nogen af jer der ved, hvad a og b betyder i en eksponentiel udvikling? -
Dumpet Dansk A?
ForumindlægHej, Jeg har i dag været til den skriftlige eksamen i Dansk A og er kommet ud med en rimelig dårlig mavefornemelse. I årskarakter fik jeg 7 mundligt og 4 skriftligt. Hvis jeg får 00 her til den skriftlige eksamen har jeg så dumpet hele Dansk A? Eller tager man gennemsnittet af både årskarakter o... -
Metode-Historie-Matematik
ForumindlægJeg skal op i AT i overmorgen og har fagene Matematik - Historie og mit emne er Slaget ved Kursk (et panserslag under 2. Verdenskrig) Mit problem: Jeg har siddet og lavet mit talepapir i dag hvor jeg uddyber mit emne, altså kommer ud over det der står i min Synopsis. I min synopsis har om meto... -
Eksponentialfunktioner - a og b?
ForumindlægHvad er a og b i nedenstående eksponentialfunktion? f(x) = 20.04*e0.05x Jeg er vant til at eksponentialfunktioner har formen f(x) = b*ax... Så jeg er i tvivl om hvordan jeg kommer videre -
Kemi A skriftlig eksamen
ForumindlægHej, Jeg var til skriftlig Kemi A eksamen i dag, og er ikke helt sikker på, hvordan det gik. Er det tilladt at dele opgavesættet og min besvarelse her? Hvis ja, er der så nogen kloge kemihoveder, som vil kigge min besvarelse igennem og se, om jeg har klaret det nogenlunde? -
Integration af a/x^(1/2)
ForumindlægHvad bliver a/x^(1/2) integreret? Jeg har fået det til a*ln(2/3x^(3/2), men når jeg differentierer det, bliver det (3a)/(2x).. Nogen der ved, hvad jeg gør galt? -
Bestem vinkel A
ForumindlægHej. Min søster mangler hjælp til dette simple spørgsmål: I en retvinklet trekant er: a = 5, b = 7 Hvad er vinklen A? Jeg er i tvivl om hvilken formel, jeg skal bruge.
