Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 11501 til 11520 af 15240
-
adjectives or adverbs?? hjææælp
ForumindlægJeg ved godt at der skal ly bag på, men er der en måde at huske det på? Når der skal ly bag på og når der ikke skal?.... På forhånd tak -
Bestem a og b
ForumindlægJeg har en opgave der lyder: en funktion er givet ved Det oplyses at og Jeg tænker der skal opstilles 2 ligninger, men jeg kan ikke lige se hvordan. Kan i hjælpe? -
bi-og ledsætning
Forumindlægskal der ikke komma,hvis en bi- kommer før en ledsætning? Tak på forhånd -
reaktionskraft/gnidningskoifficient
ForumindlægHej Jeg sidder med en opave, som jeg har problemer med at løse. En slæde med massen 65 kg kører ned ad en bakke, der hælder 15o. Det tager 22 s at komme ned ad bakken, der er 200 m lang. Jeg ved desuden at slædens acceleration ned ad bakken er: 0,83 m/s2 og at gnidningskraften er: 106 N... -
SRP - Muligt emne?
ForumindlægNu har jeg et virkeligt stort problem med at bestemme hvad jeg vil arbejde med, indenfor SRP. Mine fag er Matematik og Fysik og jeg har selv set lidt på aerodynamik og planetbaner + keplers love. Mine vejleder syntes ikke jeg skal tage de 2 emner, og er faktsik på vippen til at forbyde mig ... -
Minder :)
ForumindlægHej.. Er der nogen der har nogle ideer til hvad man kan skrive i en stil, der handler om at man om 10 år finder sin gamle skoletaske og i den ligger der nogle ting som vækker minder.. På forhånd tak -
Vektor
ForumindlægI starten får vi at vide, at vektor a = (1,2) og vektor b = (3,4) Opg. c) Bestem tallene s og t, så s*vektor a + t*vektor b = (-13,-1) Jeg har gjort som følger: solve(-13=1*s + 3*t and -1=2*s + 4*t, s) Så er spørgsmålet bare...hvor ligger fejlen? -
Syre-base
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål. Hvad sker der når man blander en saltpetersyreopløsning og en natriumhydroxidopløsning? Jeg har facit hvilket er H3O+(aq)+OH-(aq)--> 2H2O(l) Hvorfor er det H3O+, da det hverken er formlen for saltpetersyreopløsning eller en natriumhydroxidopløsning? -
Reaktioner
ForumindlægHej alle, jeg sidder med en opgave jeg ikke kan forstå - nogen der kan help ? Consider the cell (Fe(s) lFeSO4(aq, a=0,0250)l lHg2SO4(s)l Hg(l). a)Write the cell reaction. b)Calculate the cell potential, the equilibrium constant for the cell reaction, and DeltaG at 25C? -
Israel Palæstina SRP
ForumindlægHej venner. Jeg i gang med, at skrive SRP om Israel og Palæstina konflikten.. jeg er i gang med, den redgørende del hvor jeg har skrevet om palæstinas deling og israels oprettelse uafhængighedskrigen ti-dags krigen udrensning af palæstinenserne i alt er jeg oppe på 4 sider i den re... -
Dårlig i skolen hjææææælp!!??
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse. Jeg er dårlig i alle fag. Jeg har haft Terminsprøver, i alle fag har jeg fået 00. Ikke den eneste 02 :( Hvad skal jeg gøre. PlllllZzzz hjææææælp !!!??? -
Sætning eller ej?
ForumindlægEr dette en sætning eller ej? Han svare ikke på hendes besked. Jeg tænker, at det ikke er nogen sætning, da verbet "svare" ikke er nogen finit form -> det står i infinitiv. Har jeg forstået det rigtigt, eller ej? -
Er der nogle (huske)regler? Jeg skal bruge det til terminsprøven...
ForumindlægHej er der nogle som vil forklare mig: Hvornår man bruger "so og as" Hvornår man bruger "as og when" Hvornår man bruger "at og in" Hvornår man bruger "something og anything" Hvornår man bruger "of og by" Hvornår man bruger "even thoug... -
Kvinder som sexsymboler
ForumindlægJeg har projekt uge i denne uge og jeg har emnet "Kvinder gennem tiden" Så har jeg valgt at skrive lidt om kvinder som sexsymboler både gennem tiden og nu. altså gennem tiden tænker jeg lidt at Marilyn Monroe er et godt sexsymbol, hvad syntes i? Hvorfor syntes i at hun var et sexsymbo... -
Matetik
ForumindlægHej allesammen sidder med en andengradsligning, som jeg lige løst, men er ikke sikker på at den er rigtig. Håber i kan hjælpe :-) x2+8x+15=0 Jeg er nået frem til at, der er to løsninger. Den første løsning giver -7 og den anden giver -9, da -8+2/2*1=-7 og den anden, -8-2/2=-9 Kan det passe? Tak... -
Bestem funktionsforskrifterne for de grafer der er tegnet
Forumindlægopgaven lyder Bestem funktionsforskrifterne for de grafer der er tegnet i kordinatsystemet... Hvordan gør jeg det ? OBS det skal være i excel Se vedhæftet fil... -
Partialtoner, hjælp.
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til nogle opgaver i fysik. Jeg har de her partialtoner som jeg har aflæst: n fn/Hz 1 23,30 2 47 3 13,06 4 96,43 5 192 Så skal jeg diskutere om fn = n *f1 kan bekræftes, ved at udregne n*f1 for n = 1,2, 3 osv. Er d... -
Problemregning: meget svært spørgsmål hjæææælp
ForumindlægHej jeg sidder fast i denne opgave og ved ikke hvordan jeg skal løse den. hjælp. tak på forhånd. Greasy spoon café midt i london tilbyder: Egg and chips...................72 pence Egg and bacon..................84 pence Egg, chips and beans.........94 pence Egg, chips and bacon.........118 p... -
Chi-i-anden test i Samfundsfag
ForumindlægHvordan skal man anvende signifikantsniveauet i samfundsfag? Jeg har en opgave, som jeg har vedhæftet. -
Bestem v
ForumindlægI en have skal anlægges et blomsterbed, der har form som et cirkeludsnit Detoplyses, at arealet af blomsterbedet som funktion af vinklen v (målt i radianer) er A(v) = a) bestem v, så arealet af blomsterbedet bliver størst muligt. Hvordan løser man denne opgave?
