Søgning på: fysik projekt. Resultater: 11881 til 11900 af 20688
-
Biomedicin??
ForumindlægHej allesammen Jeg blev desværre ikke optaget på det studie jeg gerne ville ind på, som var medicin. Jeg havde desværre heller ikke valgt 'realistiske' anden og tredje prioriteter, så kom ikke ind på noget. Har kigget på de studier med ledige pladser, og der fandt jeg biomedicin, som jeg... -
Forsøg til fysikprojekt - rummet
ForumindlægJeg arbejder på en fysikrapport pt og har om rummet, jeg har skrevet om einsteins relativitetsteori og om lysets hastighed og tidsrejse i rummet. Problemet er at jeg skal have et forsøg til opgaven. Og kan ikke komme i tanke om et forsøg jeg kan lave om rummet, det samme kan min lærer heller ikke... -
Orbit c
ForumindlægOpgave 112. I en termokande er der 1,25 kg vand med temperaturen 18,0 C. I kanden hælder vi 0,75 kg vand med temperaturen 72,0 C og blander det kolde og det varme vand. Beregn fællestemperaturen, idet vi antager at termokanden er en varme isoleret beholder -
HJÆLP TIL BILAG TIL MUNDTLIG MAT A
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe mig med at forstå dette bilag. Jeg skal op til mundtlig eksamen i matematik på A niveau, og har virkelig svært ved, hvordan jeg skal forstå eller forklare dette bilag. Jeg kan forstå at det er vektorer men ikke andet end det. Håber i kan hjælpe. Tak på forhånd.! -
El-teknik
ForumindlægEr enhedsstørrelsen kW et arbejde eller en effekt? -
Hvordan beregner man højden i fgl. opgave?
ForumindlægHvordan beregner man højden i fgl. opgave? Jeg har vedhæftet opgaven samt facit, men forstår ikke, hvor de får de 980 cm/s2 fra eller de 0,01 cm fra? https://imgur.com/a/utOG1Qu Og værdien for C=1,1*10-5 M bliver hellere ikke brugt. Det har måske ingen relevans her, da det ikke er beskrevet i... -
Skrå kast med med luftmodstand.
ForumindlægHej, jeg skal bruge denne udledning ( http://farside.ph.utexas.edu/teaching/336k/Newtonhtml/node29.html) dog så kan jeg ikke forstå hvad der sker fra (175) til (177). Har ikke lært om differential regning endnu. Håber der er nogen der kan forklar hvor c og m gik hen. -
Fællestemperatur - havvand og motorbenzin
ForumindlægHej, Jeg står med en opgave, hvor jeg skal finde ud af, hvad fællestemperaturen er for en blanding af motorbenzin og havvand. Opgaven lyder: I en varmeisoleret termokande hældes 3,0 kg motorbenzin ved temperaturen 90 C sammen med 4,0 kg havvand. De 4,0 kg havvand har temperaturen 30 C. Hvad bl... -
Hvad kan én få til at dumpe til ekamensprojektet?!
ForumindlægFor at gøre en lang historie kort, så er jeg virkelig på skideren. Jeg valgte et emne jeg ikke skullet have. Aldrig vælg et emne man synes er spænende, altid tjek hvad pokker der ligger bag al éns fascination... Skip længere ned hvis at du ikke vil have baggrundsinfo Jeg er så gået hen og vælge... -
enorm stigning på adgangskvotienterne
ForumindlægMange af adgangskvotienterne er steget voldsomt i år. bemærksesværdigt stiger blandt andet HA (Almen) fra CBS fra 7.0 til 7.6 altså med 0.6 pct. Medicin, psykologi, jura m.m. samt de karaktertunge uddannelser (Statskundskab, International Business) lader også til at stige gevaldigt. Hvad er jeres... -
Vil læse MEDICIN, men mit snit er 8.4.
ForumindlægJeg har virkelig brug for RÅD og HJÆLP fra jer. Det har altid været min drøm at blive læge el. tandlæge. Mit gennemsnit ender med at være på 8.4 (tror jeg). jeg er faldet drastisk i mine karakter efter at jeg oplevede 2 dødsfald i min familie i midten af 3.g.. Jeg kunne ikke koncentrere mig i nog... -
Forskerspirer 2009
ForumindlægDen 23. februar er der frist for tilmelding til Forskerspirer2009. Forskerspirer er et projekt, der giver indsigt i, hvordan det er at arbejde som forsker. Under forløbet arbejder man med sit eget projekt og konkurrerer mod andre forskerspirer om at vinde prisen som årets forskerspire. Projektet ... -
SRP-Hjælp - Løsningsmodeller til nuværende økonomiske krise?!
ForumindlægHej Jeg sidder i øjeblikket med det sidste spørgsmål i min SRP. Spørgsmålet lyder: Vurder forskellige løsningsmodeller til den nuværende økonomiske krise, og inddrag herunder forskellige økonomiske teoriers syn på statslig styring af økonomien". Jeg har allerede tænkt på nogen af ... -
Diplomingeniør
ForumindlægHej.... Jeg tror, at jeg starte og læse til diplomingeniør her efter sommer....... Derfor ville jeg nogle oplysninger om uddannelsen, og hvad kan man bliver efter uddannelsen.. Er det nemt at få job, når man er diplomngeniør også i udlandet... Skal man læse til civil efter diplom?? Eller er diplo... -
nogen der har lavet en oversættelse der hedder Who´s playing god with the gene genie?
ForumindlægHej jeg vil gerne vide om der er nogender har lavet den oversættelse om menneskelige arvemasse, noget med kromosomer og såddan noget?teksten hedder who´s playing god with the gene genie -
HTX eller STX
ForumindlægJa, jeg er i et dilema. Jeg skal til at vælge uddanelse og har gjordt mig nogle overvejelser. Da jeg både er naturvidenskablig og 'it' intresseret - så ville HTX være oplagt, men har stadig min tvivl. Kan i komme med nogle fordele og ulemper ved HTX eller STX? Og gerne forskelen osv. De... -
Dio eksamen
ForumindlægHej Er der nogen der har været til eksamen i DIO, vil gerne høre jeres erfaringer. Efter hvad vi har fået forklaret, så er det som at være til eksamen i Erhvervscase, det hele drejer sig om fremlæggelsen. Er det også hvad I har fået fortalt???? -
Rettelse af en kort tekst om mig selv på tysk
ForumindlægHej Jeg har skullet skrive en kort tekst om mig selv og min bedste ven på tysk. Det skal i alt fylde en A4-side. Jeg har først skrevet det, der skal stå på tysk på dansk og derefter oversat teksten til tysk. Er der en venlig person derude, som vil rette det igennem? Præsentation af mig se... -
Kemi på A-niveau?
ForumindlægHej alle, Det forholder sig sådan, at jeg inden december skal have besluttet, hvorvidt jeg vil hæve et fag eller vælge et nyt valgfag i 3. g. Min nuværende linje lyder: Biotek A, Matematik A og fysik B. Indtil nu har jeg været fast bestemt på at hæve kemi til A-niveau, da biotek teknisk set kun... -
Energibevarelse i frit fald
ForumindlægHej jeg sidder til 24timers fysik c eksamen og har trukket emnet 'Energiomdannelse og Mekanisk energi' I forbindelse med emnet har vores lærer skrevet en række stikord som er relevante for præsentationen, jeg er mere eller mindre færdig, men jeg faldt over det sidste stikord 'Energibe...
