Fysik

Forsøg til fysikprojekt - rummet

15. marts 2022 af MilleKlintrup - Niveau: B-niveau

Jeg arbejder på en fysikrapport pt og har om rummet, jeg har skrevet om einsteins relativitetsteori og om lysets hastighed og tidsrejse i rummet. Problemet er at jeg skal have et forsøg til opgaven. Og kan ikke komme i tanke om et forsøg jeg kan lave om rummet, det samme kan min lærer heller ikke. 

Har i nogle ideer?


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. marts 2022 af AngelOneOne

Hej,

Er det forsøg om rummet, om relativitet, eller om den specielle relativitet du efterspørger?

Jeg ved der findes fysikforsøg ude på nettet, hvor man måler lysets hastighed, men er dog ret meget i tvivl om udstyret der skal bruges til forsøget, er noget folkeskoler har adgang til.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #3
16. marts 2022 af MilleKlintrup

#1

Hej,

Er det forsøg om rummet, om relativitet, eller om den specielle relativitet du efterspørger?

Jeg ved der findes fysikforsøg ude på nettet, hvor man måler lysets hastighed, men er dog ret meget i tvivl om udstyret der skal bruges til forsøget, er noget folkeskoler har adgang til.

/Angel

Hov, burde ha opdateret at det er på gymnasieniveau. Men opgaven er om rummet og den specielle relativitet


Skriv et svar til: Forsøg til fysikprojekt - rummet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.