Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 11941 til 11960 af 127115
-
hvad er forsæbning i kemisk relation?
Forumindlæghvad er forsæbning i kemisk relation? -
Økologi
ForumindlægHJÆLP!! Har virkelig brug for hjælp... 1. Beskriv kulstofs kredsløb i økosystemet. 2. Beskriv kvælstofs (nitrogen) kredsløb i økosystemet. 3. Beskriv en fødekæde fra økosystemet. 4. Beskriv en nedbryderfødekæde fra økosystemet. 5. Beskriv, hvordan forholdene skal være i akvariet, hvis det... -
Løsning af differentialligning
ForumindlægHej, Jeg skal løse denne følgende differentialligning: dP-/dz = alfa * P- - gamma * P+ Ved at finde et udtryk for P-(z = 0). Det er oplyst, at det er en første ordens inhomogen differentialligning, og så er der givet et forslag til, hvilken form løsningen kunne være på. Det, jeg søger, er en... -
sep?
Forumindlægy´=a(y-15) skal der anvendes separation? ved f(0)=30 og f(3)=25 kan det skrives som dy/dx=a(y-15) ? -
Ekstra kemi
ForumindlægKemi, 2.gJeg er ikke lige så god til kemi i år og vil derfor gerne gøre noget for at jeg forstår det bedre.Eller dvs. jeg forstår det godt, men jeg glemmer det bare med det samme igen.Jeg har læst og læst på det, men lige lidt hjælper det.Det emne vi har dækket indtil nu er stoichoimetri, mol-reg... -
Litterær artikel om Morgen og Tidlig Morgen
ForumindlægHej du. Jeg skal skrive en litterær artikel om Morgen (af Tom Kristensen) og Tidlig Morgen (Af Jens August Schade). Artiklen skal indeholde en sammenlignende analyse og fortolkning, og der skal fokuseres på hvordan de sansninger og tanker, som morgenen giver anledning til i de to digte, bliver fr... -
forberedelse til 24timers eksamener?
ForumindlægHejsa. Jeg har 2 24-timers eksamener her på mit sidste år, og jeg kæmper virkelig med, hvordan man læser op til sådan en eksamen. Man trækker jo, går hjem og har 24 timer.. så man har jo masser af tid, og hjælp at hente. Det eneste jeg rigtig har kunnet gøre som forberedelse her nogle dage før mi... -
Variabelsammenhænge
ForumindlægHej SP. Jeg er ved at forberede mig til mundtlig matematik på gymnasiet. Jeg har fået udleveret alle de spørgsmål jeg kan trække, så jeg kan forberede mig. Jeg er stødt på et som ikke nødvendigvis er svært, men kunne godt tænke mig at høre svaret fra nogle flere så jeg er 100 % sikker. ... -
Arbejde / Studere i USA?
ForumindlægHej,Jeg har gået meget på det sidste og overvejet at tage til USA når jeg bliver student. Enten derover og arbejde eller studere, allerhelst option number 1.Men hvad skal der enlig til mht. Arbejdstilladelse, Boliger, søgning af arbejdsgiver osv. Hvor skal man starte?Hvor skal man søge?Nogen der ... -
3g.. (hhx)
ForumindlægJa .. Nu er de 2½ første uger af mit sidste år som hhx-elev gået.. og jeg synes da godt nok lige det er utroligt hårdt at komme igang igen, og skulle få det hele til at "klappe".. Er der andre end mig, der kun føler de går i skole, laver lektier og arbejder (som jeg altså gør 1 g... -
parents = ental?
ForumindlægLigesom family nogle gange kan være ental, kan parents også være det?I denne kontekst: Her parents have not given up hope yet. -
Vekselspænding Stjerneforbindelse Opgave
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at løse denne opgave, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg finder den samlede effekt. -
Opgaver m. vektorer - hjælp!
ForumindlægHej jeg har to opgaver som jeg har lidt svært ved (har prøvet at regne dem men får det forkerte resultat hver gang (opgaverne er vedlagt) -
hjælp
ForumindlægHvis man har en opgave der lyder: Funktionen f er lineær med en graf, der går gennem punkterne (-2,5) og (17,13). Bestem vha. lineær regression i excel en regneforskrift for f. Jeg har tegnet grafen og angivet grafens ligning, og R-kvadreret. Hvilket er: y = 0,4211x + 5,8421 og R^2= 1. Men hvorda... -
polære og upolære molekyler?!
ForumindlægHej, her er en opg. jeg ikke helt forsår Hvordan ved jeg om (CO2 og CH4) er de polære eller upolære molekyler? Hvordan kan jeg kort definere en drivhusgas? skal jeg bare sige hvad det er? CO2 og CH4 kaldes for drivhusgasser. Koncentrationen af drivhusgasser gennem tiden kan måles ved iskerneborin... -
Differentialligning
ForumindlægHej :) Jeg skal bestemme til differentialligningen y'=5y den løsning, hvis graf går gennem punktet P (0,4). Jeg ved at løsningen til en sådan ligning er y=c • e^k•x, men hvordan bestemmer man det for grafen? Ville være super med noget hjælp :) -
En cirkel, to tangenter og et punkt.
ForumindlægHej, Jeg er blevet tvunget til at krybe til kors hos jer igen med en opgave, som lyder på: Cirklen C med ligningen (x-2)2 + (y-3)2= 9 , har to tangenter som går gennem P(7,9) Bestem afstanden fra P til tangenternes røringspunkter med cirklen C. Jeg er helt på bar bund .. -
GRAFEN FOR EN LINÆR FUNKTION!!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg vil gerne have hjælp til de nedenstående opgaver..!! = ) Grafen for en linær funktion f går gennem punkterne A(3,8) og B(7,5) a) Bestem forskriften for f. b) Bestem f(5) c) Løs ligningen f(x) = 10 -
Sport
ForumindlægHvad ville være relevant at inddrage i en forklaring af forskellene på røde og hvide muskelfibre i biokemi? Jeg sidder lige og ser på en opgave, hvor der står, at muskelceller kan skaffe sig energi på 2 måder.. Hvilke to er det? Er det gennem respiration og evt. glukogenlagerene? og hvad er ulemp... -
differentialligning - hjælp søges
Forumindlæghej alle sammen Jeg ville håbe på om der var nogle, som ville forklarer mig hvordan denne opgave beregnes, eftersom at det er metoden, som er vigtig for mig. bestem den løsning til differentialligningen, der går gennem (a,b), når: (dy/dx) = x i punktet (a,b) = (1,2) Jeg ved ikke hvad jeg skal gør...
