Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 12861 til 12880 af 179441
-
funktion for cirkelbue
ForumindlægHej En cirkel med centrum i O(5,0) og radius 4, går gennem 3 punkter: A(1,0), B(5,5) og C(9,1). b) Gør rede for at cirkelbuen, der starter i A, går gennem B og ender i C, er graf for en funktion f med forskriften f(x) = sqrt( -9 + 10x - x^2 ). Jeg har naturligvis en funktion, g(x) = (x-5)^2 + ... -
Hjælp til at finde f'(x)
Forumindlæghej. jeg skal finde f'(x) af denne funktion: f(x) = 0,5x^3 + 2x^2 + 1 f'(x) = ? Hvordan gør jeg? på forhånd tak for hjælpen -
parentes regneregler
Forumindlæghej jeg har et spørgsmål angående regneregler (det sidder ikke i hovedet mere...). hvordan vil I løse denne ligning: (x+6x)^2 jeg er i tvivl om 6x bliver til 36x eller 36x^x På forhånd tak. -
Diff.ligninger
ForumindlægHej............ Andengradspolynomiet P er løsningen til diff.ligningen, x (2 * y´ - x) = 2* y Bestem en ligning for tangenten til grafen for P i (2,4). Bestem derefter samtlige andengradpolynomier, der er løsninger til diff.ligningen. a = y´ = 2(2* y´ -2) = 2*4 a = 3 y= ax+b = 4 = 3... -
Toppunkt
ForumindlægEr der nogle der kunne udregne dette koordinatsæt til parablens toppunkt ud for mig, hvis en af jer har sådan en smart lommeregner. T = ( -6/2*(-2), -44/2*(-2) ) -
Reduktion
ForumindlægHej.. Jeg sidder og øver reduktion, og er helt lost i en opgave (xy^2+yz)/2*1/y*y+z -
Tangenten til grafen g.
Forumindlægg(x)=1,5x^2+2,5x-1. a) (2,g(2)) x0 = 2 f(x0)=f(2) = 1 f'(x0)=2*1,5*x0+2,5 = 3x0+2,5 f'(2)=2*2+2,5 = 6,5 y-f(x0) = f'(x0)(x-x0) y-1 = 6,5(x-2) y-1 = 6,5x+13 y = 6,5x-14. .. Andre fra min klasse har fået den til 8,5x-7. Hjælp til, hvad jeg gør forkert?! -
diskriminanten
Forumindlægjeg skal beregne diskriminaten har denne funktion ax^2 + 4x +2 = 0 d = b^2-4*a*c er i tvivl om hvad man gør med de ax^2 hvordan man sætter det ind d = 4^2 - 4 *ax^2* 2 eller? -
SALT
ForumindlægVi har et salt med denne molekyle formel:Na2S4O6 Kan saltet være opbygget ionerne Na+ , S(2-), O(2-) el O2(2-)?Håber nogen der kan forklare mig om det er O(2-) el O2(2-). -
reducer
Forumindlæga^2 + b^2 - a(a+b) = b2 + ab korrekt? -
hjælp
Forumindlæg1/y^2 = -y^-1 hvorfor er nr 1 lig nr 2 ??? -
log - haster!
Forumindlæghvordan løser jeg følgende opgave? 4+logx=lne^2+2 tak på forhånd. -
Andengradsligning.
ForumindlægHåber nogle kan hjælpe med denne: x^2 - 5x + 6=0, jeg kan godt regne ud i hovedet at x = 3 eller 2. Men hvordan kommer jeg frem til det?! På forhånd tak! -
Rede for
ForumindlægJeg har tegnet grafen og fundet definitionsmængden xeR\{2} men jeg har ikke forstået hvad der menes med omskriv funktionsforskriften og gør rede for, at f(x)—> 4 for x—> 2 -
Differentialligninger
ForumindlægEr denne opgave korrekt udregnet -
Mange tak :)
Forumindlæghvordan løser man denne ligning? √9-x=2 -
hjælp til lommeregner. HASTER
Forumindlæghvordan i hulen skriver man cos^2 på en TI-30XS? -
Hjælp
ForumindlægGiver 3^2 -9 eller 9 ? -
Reducer mest muligt
Forumindlæg(2a+5)*3a+a^2 -
ligning
ForumindlægDer er beskrevet en metode til løsning af andengradsligninger ved hjælp af geometrien og uden beregninger. Anvend denne metode til løsning af følgende. x^2 + 6x + 9 = 0 Det skal give x = -3, men det kan jeg ikke få til at passe!
