Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 13001 til 13020 af 15240
-
Hvilke ideologier bygger partierne på?
ForumindlægJa, som overskriften siger; hvilke ideologier bygger partierne på? Er der en der hurtigt vil fortælle mig det, og hvorfor? - På forhånd tak! -
Fysik C
ForumindlægLise og Anders skal begge varme vand til te. Lise benytter en elkedel, mens Anders varmer vand i en kasserolle på komfuret. a. I hvilken af opvarmningsmetoderne forventer du størst nyttevirkning? Argumenter for det. Anders beslutter sig for at bestemme nyttevirkningen. Han hælder 0,8 L vand m... -
Facit til HF Mat B eksamen 2012 August
ForumindlægJeg leder specielt efter svarene til opgave 1-6, da det er dem, som vi skal lave. Jeg håber virkelig, at nogle af jer har dem eller ved, hvor man kan finde dem. :) Jeg vil blive evig taknemmelig, hvis der var en, som kunne finde mig dem! :) Mange mange tusind tak på forhånd! :) -
Bestem h udtrykt ved r og areal
ForumindlægHej. Nogle der kan hjælpe med denne opgave?? Et stykke metal har form som et rektangel med sidelængderne h og 2r To halvcirkler med radius r skæres ud af metalstykket som vist på figuren. Det tilbageværende metalstykke har omkredsen 6. a) Bestem h udtrykt ved r og gør rede for at a... -
ungdomsuddanelse
Forumindlæghey er lige blevet færdig med min FSA og har fået 8,16 i gennemsnit. jeg er ikke så stolt over min karekter selvom det er det højeste jeg nogen sinde har fået. jeg i den tvivl om at det var det rigtige at vælge Gymnasiet istedet for HTX ??? jeg har valgt linjen MAT A, Fys B, Kem c jeg ville g... -
Løs ligningen f'(x)=0
ForumindlægHej Jeg skal løse ligningen f'(x)=0 ud fra funktionen f'(-2) som jeg fik til at være -2,4 Grafens punkt er (-2,3) Mit problem er det at jeg ikke kan huske hvordan man løser en sådan ligning. Håber meget nogen kan hjælpe! Jeg har vedhæftet opgaven så det bedre kan forstås -
Hjælp til tredjeordens differentialligning
ForumindlægHej. Jeg har differentialligningen : x'''(t) = -4x'(t) + 4x''(t) + 25sint. Jeg skal opstille karakterligningen for det homogene problem, og løse den, og bestemme en basis for løsningsrummet. Håber på seriøse svar:) -
Hvad betyder det her?
ForumindlægHe was a reformed communist/socialist — eventually found both intellectually disgusting. Paradoxes were his logical specialty. Betyder det ikke at personen afskyede kommunisme og socialisme og dermed synes at liberalismen var mere intellektuelt funderet? -
Sange/musik uden "sangen"
ForumindlægFindes der et program, hvor jeg kan fjerne selve sangen og kun beholde musikken? Eller er det muligt med Windows mediaplayer? :S -
terningkast
ForumindlægEn forfalsket terning er forsynet med øjentallene 1,2,3,4,5 og 6. Sandsynligheden er 1/4 for øjentallet 1, mens sandsynligheden er 1/6 for hvert af øjentallene 2,3,4 og 5. Med denne terning udføres seks på hindanden følgende kast. Beregn sandsynligheden for, at der forekommer a)netop 2 sekser... -
kan jeg oploade en opgave
Forumindlæghey kan jeg oploade en af mine egne opgaver her eller evt. under "min side", så I kan læse den. Jeg har lavet en tysk opgave jeg godt kunne tænke mig at høre jeres mening om. I så fald hvordan gør jeg. -
Hjælp til et digt!
ForumindlægEr der nogle som har læst harald i offerlunden, og som kan forklar hva den handler om. Måske kan det også være i har en analyse med en fortolkning :) -
giv mig et svar!
ForumindlægHvad driver jer?! Jeg FATTER ikke hvorfor Mathon, Daniel TA, Sherwood og andre hjælper med de SAMME opgaver. Det er jo det samme trivielle matematik I vader rundt i. Det er ikke et negativt indlæg om jer. Jeg synes, at det er godt, at I hjælper andre. Respekt for det :) Men HVORFOR gør I det? -
Er Ømu-gælden og Den Offentlige Gæld det samme?
ForumindlægJeg vil gerne finde en 10-årig statistik over Danmark offentlige gæld, men kan kun finde denne liste over statsgælden. Jeg falder hele tiden over Ømu gælden over 10 år, er dette det samme som den offentlige gæld? Den offentlige gæld er vel = statsgælden + amter og kommuners gæld -
Reducer uden brug af lommeregner (log)
Forumindlæga=log(3)+log(10)-log(5)= log (6) den er jeg med på.. men hvorfor er: c=log(5)+log(6)-log(3) = log(1) og ikke log(10)??? i begge tilfælde skal man jo gange de to første led og derefter dividere med det sidste.. Facit i den sidste siger 1 og det siger lommeregneren også :/ -
eksponentiel udvikling
ForumindlægTHC (det aktive stof i hash) har en halveringstid på ca. 4 døgn. (i) En person indtager 12 mg THC. Hvor meget THC har personen tilbage i kroppen efter 4, 8, 12 og 16 døgn? (ii) Benyt halveringstiden til at bestemme konstanten a i udtrykket M = M0 ⋅ at, (når tiden måles i døgn). ... -
Nogle der kan hjælpe mig lidt ud? :)
ForumindlægSidder og skal skrive en rapport om en øvelse, der omhandler Primære, sekundære og tertiære alkoholer. Er der nogle der har lavet en god rapport, eller måske vil hjælpe mig lidt ud.. Ved slet ik hvad jeg fx. skal skrive til resultater, og teoridelen. Var ikke i skole den dag, forsøget blev lavet,... -
Bestem Integralet
ForumindlægHej derude.. Jeg har siddet og knoklet med dette integrale, og jeg kan ikke finde ud af det.. Den skal løses uden lommeregner. 01∫4x+2/x2+x+1 dx Håber i kan hjælpe mig.. Jeg vil rigtig gerne vide hvordan i har gjort, for jeg taber mig selv undervejs! :( Mvh Rasmus -
Udvidet eller simpel tid?
ForumindlægHejsa, jeg sidder med denne opgave jeg ikke kan finde ud af. Jeg skal oversætte disse sætninger og sætte dem i udvidet eller simpel tid: 1. Hver søndag går jeg i kirke 2. jeg var ved at klæde om, da min telefon faldt på gulvet. 3. jeg spiser aldrig fra McDonalds 4. Se, det sner 5, Det regn... -
hvordan differentierer jeg ligningen?
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med noget differentialregning? Jeg har fået et spørgsmål som lyder som følgende: angiv f' (x_0) i hvert af følgende tilfælde. Her har jeg så en ligning der hedder f (x)=(3x-7)(2x^2+1) Jeg ved at jeg blandandet skal bruge potensreglen (n*x^n-1), og til...
