Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 13061 til 13080 af 14598
-
Studier og prestige
ForumindlægI disse dage bliver folk enten optaget på deres drømmestudie eller ikke. Jeg undrede mig bare over, om der er nogen som har valgt studie efter prestige (jeg ville ikke selv gøre det). Jeg har hørt mange sige, at de enten vil læse medicin eller jura - og man får tit fornemmelsen af at de vælge net... -
Bedre Folkeskole
ForumindlægHej alle, Jeg har prøvet på at lave en oversigt for hvordan folkeskolens timer bedre kunne blive brugt. Jeg har vedhæftet den som Word fil. Hvad syntes I om den? Kunne den også forbedres? -
Til alle mine gamle elever
ForumindlægTil alle mine gamle (og nye) privatelever. I de sidste 2 - 3 år har jeg haft en del privatelever via mail (omkring et halvt hundrede stykker i alt) hvoraf mange herinde fra, også nogle, der i dag læser på en videregående uddannelse. Det har jeg ikke krævet betaling for. Da der imidlertid har vist... -
Universitet giver lavere karakter
ForumindlægHey Jeg har ofte hørt at folk som starter på universitet får ofter en lavere karakter end de plejer på gymnasiet? Er der nogen som har oplevet det. Her tænker jeg blandt andet på at hvis en studerende fx fik 4 i gennemsnit på gymnasiet og når personen starter på en langvideregående udannelse så f... -
Sandsynligheder for Vædeløb
ForumindlægHej igen, Jeg er blivet stillet opgaven A bookmaker offers bets on horses A, B and C for horse races. For example, if you bet €100 on B with odds of 1 : 3 and B wins, you get your stake back and three times your stake as gain, for a total of €400. If you lose, of course, you get... -
Er det realistisk?
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en pige, som går i 9. klasse. Jeg vil meget gerne gå på universitet i udlandet mine primære tanker er Oxford og Cambridge, mit snit er på 10,7 og mine standpunkts karakterer har et gennemsnit på en ren 10'er. Det skal siges, at jeg som valgfag i skolen har fransk, så je... -
Engelsk eksamen - Spørgsmål man kan trække?
ForumindlægHej. jeg skal snart op til eksamen i engelsk. jeg har styr på min outline og det, men så er der jo det med at man trækker et spørgsmål, om et af de overordnede emner som man har haft gennem 9. klasse. Er der nogle som allerede har været oppe, som kan forklarere hvordan det foregår, og skal ma... -
Fejl i sætningen
ForumindlægHey derude. Sidder og stener med de her dumme sætninger. Jeg kan godt se nogle af fejlene, men kan ikke rette dem grammatikmæssigt! They went for a longer walk in the woods "Rettelse: They went for a long walk in the woods." Hvad kan skrive her? "She speaks French fluently"... -
de 3 sakkarider, fordøjelsessystemet, og blodukker
ForumindlægOkay jeg har virkelig brug for hjælp, hvis nogen kunne svare på disse spørgsmål, eller måske har nogle links med brugbart materiale, ville det være super! Beskriv de 3 typer sakkarider (mono- di- og poly), med mindst 2 specifikke kulhydrater i hver kategori. Fortæl også hvor de findes og hvad d... -
rettelse af omskrivning
Forumindlæghey studioved godt det er det sammen men min lære lavede fejl. Kan vi omskrive 5*3+4 til 15+4 ? svar---------- det kan man måske godt da 5*3=15+4=19 og 15+4=19 så ville svaret være ja. er det korrekt det jeg laver eller -
T i l l y k k e .
ForumindlægMan må vel p.t. formode en vis afmatning, hvad indlæg angår. Men god fest. -
Er HHX et krav?
ForumindlægHi SP! Har en overvejelse om at læse økonomi efter gymnasiet, men er HHX et krav for at starte på økonomi på uni? Læste engang en tråd hvor folk mente at det var lige meget hvor man kom fra fordi den "økonomiske" viden man får på HHX ikke er grundig nok og, at det derfor næsten ikke kun... -
Hjælp med ligning
ForumindlægEr helt væk i det her, håber at I kan hjælpe mig. 20:(3-2*4)-(8-2)*3 2*6+4/4 14+2(5+23)/2+4 2(9+3)+3(6*(-2)-2)/(6-2)(-3)-10 Håber I kan hjælpe. - Beskriv gerne hvordan I regner det ud, så jeg selv lærer noget. -
Klager over eksamenskarakter?
ForumindlægHej Allesammen Jeg har idag fået en karakter, som jeg er meget utilfreds med. Jeg var oppe i IT, og fik kun et 4 tal. Det der skete var, at jeg skulle op 9.30. Kl. 9.26 blev jeg lidt i tvivl, og ønskede at printe nogle papirer som jeg evt. kunne få brug for. Jeg snakkede så med min lærer og han... -
Er der andre, som har søgt ind på Historie?
ForumindlægHej, alle :-) Jeg har søgt ind på historie i år - kun på KU. Tror I, at I kommer ind - og hvor meget tror I, at snittet stiger? Jeg ville bare høre, om der var andre - og hvad I så forventer af studiet osv.? Har I en idé om, hvad I vil bruge studiet til i fremtiden, og ved I allerede, hvad I v... -
Økonomi spørgsmål
ForumindlægHej Jeg skal have lidt inspiration fra jer om økonimi. Hvad synes i om danmarks økonimi. Hvad kan blive bedre. Fx. synes i at efterlønen skal afskaffes eller bevares hvorfor synes i det. Og kan i skrive om andre emner der har med økonomi at gøre. Det ville være en stor hjælp. Jeg er helt fortabt.... -
aflevering af det moderne samfund
ForumindlægJeg har brug for hjælp til en aflevering. Jeg skal skrive 8 sider om det moderne samfunds etablering og udvikling. spørgesmålene lyder således : 1. redegør for hvordan industrialisering og demokrati opstod. 2. forklar hvilke fordele, men også hvilke problemer det tidlige moderne samfund havde... -
ØKONOMISKE SKOLER
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig, hvilke økonomiske skoler der er? Jeg har forsøgt at finde det på nettet, men forstår ikke rigtig? Min opgave går ud på at jeg skal sætte det i sammenhæng med økonomer .. så det ville være fedt, hvis der var nogen der kunne forklare .. -
Løs ligningen f(x) =0
ForumindlægHar vedhæftet opgaven, kan desværre ikke regne ud hvordan jeg laver den!! -
strukturformel
ForumindlægEt stof har flg strukturgormel: Ch2=chch(streg ned ch3)ch2ch2ch3. Tegn en struktformel hvor alle bindinger er vist. Hvordan? Ved jeg hvornår.det.er..enkelt, dobbelt osv? Redegør for rumlig opbyging ??
