Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 13321 til 13340 af 33706
-
Bestem K
ForumindlægHej Nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? På forhånd tak for hjælpen. -
Bestemme koordinaterne til vektor a således at.... (Haster)
ForumindlægHej Er der nogle, som kan hjælpe med at forklare hvordan jeg bestemme koordinaterne ved hjælp af regler osv. indenfor det med vektor? Jeg vedhæfter opgaven herunder. -
Logaritmer og Inx
ForumindlægHej folkens, jeg har fået et par opgaver for i logaritme og Inx og tænkte på om I kunne hjælpe derude. 21log^2x-31lox=0 Inx^2+Inx^3 =10 Inx+In(x+9)=3,584 log(x-1)+log(x+2)=0, -
Varmefylde
ForumindlægJeg kan ikke se om resultatet er korrekt, det virker lidt forkert da det er negativt. -
Komplekse tal - rektangulær form og poær form
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med dette komplekse tal z2 = e21*i + Hvor tallet først skal på rektangulær form samt polær form. Jeg vil først udregne z2 til rektangulær form: Men hvordan skal jeg reducere mest muligt dette, angivet det skal regnes i hånden og ikke lommeregner? Så jeg kan arbejde ... -
differentialligning
ForumindlægOm funktionen f, der er l'sning til den logisktisk ligning y'=y(b-ay) Gælder, at f(0)=1, f'(0)=7 og f''(0)=21 Bestem a og b. Der er facit på opgaven, hvilket er a = 4 og b = 11. Nogen ide til, hvordan denne opgave skal løses? -
Erfaringer med/viden om datalogi??
ForumindlægHej, Jeg er en pige, som pt går på STX, som har et meget stort ønske om at studere datalogi. Jeg har ret specifikke drømme for min fremtid, og de kan kun (måske og på andre måder, men i hvert fald nemmest) ved at blive datalog. Mit spørgsmål ligger i, om studiet er meget svært? Jeg har en god... -
supplerende fag hjææælp
ForumindlægHej Jeg har nogle spørgsmål angående supplerende fag. Jeg går i 1. Hf, og jeg har tænkt mig at supplerer 3 fag næste år. Mine adgangskrav er matematik A, kemi B og fysik B. Jeg skal have matematik på B næste år, så jeg har tænkt mig at supplere det på A. Og kemi har jeg på C nu, så jeg har t... -
Biokemi vs. Molekylær Biomedicin
ForumindlægHej all! Jeg er ny her, og undskylder at jeg skriver om uddannelser der måske er lidt ved siden af emnet herinde. Jeg kunne godt tænke mig at høre om forskellen på biokemi og molekylær biomedicin. Jeg har prøvet at ringe til KU, men der skal jeg ringe mellem 10:00 og 10:01, og der er kun åbent én... -
Hjælp fsa december 2012
ForumindlægHej er der nogen der har været oppe til prøven? Det haster virkelig jeg har brug for oplysninger om matematik og dansk hjælp hjælp svar hurtigt venligst -
Dumpet mundtligt, hvad gør jeg?
ForumindlægJeg har fået 00 mundtligt på min årskarakter, men er bestået skriftligt. Jeg er helt ude af mig selv og ved ikke hvad jeg skal gøre. Er det sådan at jeg kan tage det om henover en sommerferie, kan jeg supplere det eller? Hvis jeg ikke trækker den mundtlige matematik eksamen, er jeg så virkelig b... -
I tvivl, Hjælp!
ForumindlægHej alle søde og hjælpsomme mennesker ! jeg skal vælge min studieretning snart :-( Jeg står her med et problem... Jeg ved ikke hvilken retning jeg skal vælge , jeg er mindre god til matematik .. og fysik .. Og er en del bedre til humanistiske fag.. Men ville virkelig gerne læse medicin og blive t... -
Bestem flyrutens samlede længde.
ForumindlægBestem flyrutens samlede længde. Kangerlussuaq befinder sig i punktet K og Nuuk i punktet N. Den korteste afstand mellem de to byer er vist med rødt og flyrutenKPQN, vist med sort, kan ses tegnet ind på kortet på figur 2. Følgende afstande og vinkler på ruten er givet. Alle afstande er angivet... -
Mat b - statistik eksamen
ForumindlægJeg skal mandag op i mundtlig matematik b og 2/15 spørgsmål er om statistik! Ville høre om der var nogen af jer der ved hvordan man gør når man kommer op i statistik, altså hvordan man skal bruge tavlen, om man skal beregne noget eller om man blot skal stå og forklare en masse og så ellers tegne... -
Kan man ændre valgfag i 3g????
ForumindlægJeg har valgt matematik på A niveau og skal have mat på a efter ferien. dog fortryder jeg det og ønsker jeg valgte engelsk a i stedet for mat a. jeg ved godt at man normalt ikke kan ændre valgfag, men i mit tilfælde var mat alligevel ikke et af eksamenerne dem der valgte mat på b niveau skulle op... -
HASTER..LILLE FYSIK SPM:)
ForumindlægAfbrænding af halm og træ udvikler store mængde CO2. Alligevel plejer man at sige, at både træ og halm er CO2 neutralt, og hermed mener man, at afbrænding ikke bidrager til en forøgelse af CO2 indholdet i atmøsfæreen. Hvordan kan det være? -
Boerkrigen 1899-1902
ForumindlægHey...Nogen der evt. ligger inde med noget information om krigen? På dansk? Jeg har søgt på nettet, men indtil videre har jeg kun fundet information på engelsk.På forhånd tak... -
Skal jeg søge allerede nu
ForumindlægHej. Jeg er fra Aarhus og har netop søgt ind på nogle forskellige uddannelser bl.a. i Aarhus og Kbh. Derfor ville jeg høre om jeg allerede skal til at søge lejligheder i Kbh nu, hvis jeg nu kommer ind i den uddannelse der ligger i kbh. Ellers skal jeg vente til jeg er blevet optaget -
FSA Problemregning
ForumindlægHvordan gik der jer? Det gik mig okay godt, syntes den var meget svær, men alligevel :) Her er min, hvis nogle vil se den :) Sig endelig til, hvis noget er forkert :) -
AT LUFTBALLON
ForumindlægHej folkens jeg har valgt at skrive om luftballon/luftskibe i fagene fysik og historie. Vil lige hører om der er noget der har nogle guldkorn? Og om nogen har en ide til hvad jeg skal hive fat på historiemæssigt? Mit fysik regner jeg med skal indeholde noget lignende: tyngdekraft, opdriftskra...
