Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 13821 til 13840 af 15240
-
Årets eksamer
ForumindlægGVULP!! Så er det afsløret - Fysik og geografi har jeg været så heldig (læs: pisse hamrende uheldig )at trække..Nogen gode råd til en formidabel fysikeksame i 2.g :S ?!?!?! -
Mundtlig Dansk Eksamen STX
ForumindlægHello. Sagen er den, at jeg skal til dansk eksamen snart. Derfor ville jeg gerne spørge folk til råds vedrørende denne eksamen. Et af problemerne er, at jeg ikke komplet ved, hvordan man skal strukturere sin mundtlige fremlæggelse, men jeg har en idé: 1. Disposition (Hvad vil jeg fortælle om?) ... -
rettelse!!
ForumindlægHej nogen der gider at rette det her lille stykke engelsk? ;) Nelson Mandela was born in Mvezo. Mandela’s father served as chief of the town of Mvezo. He lost his father when he was nine years old. He died of tuberculose. Nelson Mandela was the first member of his family who attend to sch... -
Hjælp til en formel for nyttevirkning
ForumindlægJeg sidder lige og skriver min fysikrapport om bestemmelse af nyttevirkning, men jeg er desværre stødt på et lille problem. Det kunne være dejligt, hvis der var en venlig sjæl, som kunne have lyst til at hjælpe. Jeg skal som sagt bestemme nyttevirkingen og for at finde nyttevirkingen er jeg n... -
Engelsk grammatik
ForumindlægHej. Jeg skal finde fejl i følgende sætninger, men kan ikke finde nogle:): ''It is very clear, that he is mistaken,, '' I personal believe it is a big problem,, ''He is the only one there can solve the problem,, ''He left without to say another word,, ... -
Opgave
ForumindlægHejsa, Jeg har 2 spørgsmål som jeg vil stille jer: Af en rapport fra sundhedsstyrelsen fremgår det, at sammenhængen mellem husradonkoncentrationen og stueradonkoncentrationen i enfamiliehus er givet ved udtryk log(H)=0,227+0,977*log(S) Hvor H er husradonkoncentrationen (målt i Bq/m3) og S e... -
Perioder
ForumindlægHej Allesammen Jeg sidder og skal i gang med at læse til dansk eksamen og har nogle spørgsmål. Er det sådan at man skal læse alle tekster grundig igennem? Eller er det mere sådan at man skal lægge vægten på de forskellige perioder? Jeg ved nemlig at for hver perioder der har man bestemte stilar... -
kristendom-hinduisme-etik-islam-nordisk mytologi
ForumindlægKære mennesker der ude, skal op til min sidste eksame i religion i morgen, men er i tvivl om hvordan jeg skal håndterer tingene i morgen. havde tænkt mig min disposition til i morgen skulle være; generalt om religion, redegørelse/analyse/fortolkning af trukket tekst, perspektivering( hvis der er... -
Tips til 9 klasse
ForumindlægHej! Jeg er en pige, som herefter sommerferien skal i 9. klasse. Jeg har et mål, at jeg virkelig gerne vil kunne blive indstillet til gymnasiet (STX) og derfor vil jeg gerne bedst muligt få en god motivation til at kunne give den en skalle, og muligvis kunne/måske få ok karakterer. Men det afhæng... -
Old eksamen - hvad skal man?
ForumindlægHej alle Jeg skal til oldtidskundsskab eksamen i næste uge, og jeg aner ikke hvad det går ud på.. Er der noget jeg skal forberede mig på hjemmefra? Og hvordan forløber selve eksamen? Jeg har hørt at man får en tekst, hvor man får 1 time til at analysere det og så skal man snakke ud fra det.... -
Hårdeste år på gym?
ForumindlægHvad er efter jeres erfarring det hårdeste år i gymnasiet? Mener i der er væsentlige forskelle på de forskellige år? Jeg selv er ved at afslutte 2.g stx lige nu, og har ikke rigtigt oplevet at det skulle være hårdere end 1.g, som mange ellers siger. Tilgengæld har jeg nu 3 større opgaver (Dan... -
Muhammed-krisen!
ForumindlægHåber der er nogle som vil komme med deres synspunkt/meninger. Mangler lidt inspiration. Er nemlig i gang med at skrive AT-opgave. Hvilke principper i den muslimske og den vestlige kultur mener du kom i konflikt med hinanden under Muhammed-krisen? Tak ? -
Undersøgelse
ForumindlægJeg håber, at I vil hjælpe mig med en simpel undersøgelse. I skal bare sige Ja eller Nej. Tror du, at jeg kan huske 10 000 cifre af tallet pi (3,1415926535..) På forhånd tak . -
Beregn pH for CH3COOH...hjælp
ForumindlægBeregn pH i følgende svage syre og base opløsninger: a) 0,25 M CH3COOH (eddikkesyre) pH = ½· (pKs-log CS) Hvordan kan jeg via denne formel regne pH for eddikkesyre. På forhånd mange tak -
En rimelig svær sætning
Forumindlæg"Men jeg havde været syg en hel uge nu, og jeg stank af hvidløgstabeltter, der i øvrigt overhovedet ikke havde hjulpet; de priser, materialisten for dem, var ellers temmelig pebrede. Håber i kan hjælpe. Ps det ville være rart hvis i vil fortælle hvad i gør og hvorfor :) -
Karakterer på gymnasiet
ForumindlægHej Jeg er nu en gymnasieelev, men jeg er begyndt med at blive bekymret for de karakterer jeg vil få på 1. standpunktskarakterer. Jeg spørger derfor jer der er erfaringsfulde, om karaktererne falder meget i forhold til folkeskolen, er det nogenlunde ens, eller kan det godt stige med f.eks. +0... -
Løs ligningen f'(x)=0
ForumindlægHej alle sammen sidder med funktionen der er opgivet f(x)=√(x-x+7, x > 0.) og får stillet opgaven a) Løs ligningen f'(x)=0. ved ikke helt hvordan jeg skal gribe den an, har prøvet at differentere funktionen men det gik ikke så godt er der nogle der kan hjælpe? :) på forhånd tak :) -
11 eller 13
ForumindlægHey alle sammen.. Er der nogen der kan give mig nogle fif til hvordan man får 11 eller 13 (gammel reform) til dansk eksamen.. :)Jeg skal op d.27 jun. og vil meget gerne slutte på bedste vis :) Skriv endelig.. :D -
Hjælp til valg af SRP, tak.
ForumindlægHej, Jeg har to spørgsmål, som jeg meget gerne ser svar på. På forhånd tak! 1) Jeg har mulighed for at skrive i følgende fag: Engelsk-Spansk Engelsk-Dansk Engelsk-Historie Engelsk-Samfundsfag Har du nogle ideer , hvad jeg kunne skrive i/om, til de forskellige fag af ovenstående? - Dog undgår jeg ... -
Er terminsprøver vigtige ?
ForumindlægHej allesammen Jeg vil gerne vide om terminsprøver, i 9 klasse er vigtige som eksamen, og årskarakterne. Og om de er med til at bestemme om jeg kommer på gymnasiet, eller ej?
