Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 13921 til 13940 af 36004
-
Fysik/kemi /baser/syrer noter
ForumindlægHey folkens.Nogle der har noter til ioner/syrer/baser, med natriuemchlorid og alle de andre syrer, er røget af på den i skolen. derfor kunne det være rigtig godt med nogle NOTER!Det ville være en stor hjælp!Mvh.Thomas P -
NATURGEOGRAFI B -Ny reform
ForumindlægHej derude. D. 24 skal jeg trække spørgsmål til en 24 timers forberedelse til NaturGeografi B-niveau, efter den nye reform. Men jeg har ummiddelbart ingen idé om hvordan det kommer til at foregå, hverken hvilke krav der er til produktet af de 24 timer eller til ekserminationens form og hvor mi... -
Mundtlig matematik
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er 1g'er og er sprunget direkte fra niende til gymnaset, hvilket vil sige, at jeg ikke har prøvet mundtlig matematik. Jeg har trukket mundtlig matematik som årsprøve på gymnasiet, og er nysggerig på, at høre hvordan det vil foregå. Og om der var nogle, som sad med ... -
AT-diskussion
ForumindlægHvad skal diskussionen indeholde? Skal det være med henblik på at diskutere metoder og deres anvendelse eller skal det være mere fag fagligt? -
Grammatik og ordstilling
ForumindlægNogle der er vilde til tysk? Jeg har brug for hjælp til grammatik rettelse af dette kærlighedsbrev på tysk.. En opgave til teksten ´der Brief´ i 9.klasse bogen Alles klapt. Liebe martina. Ich weiss nicht ganz wo ich anfangen soll, ich wünschte nur du wärst hier bei mier. Ich weiss nicht w... -
Verunsicherung
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan hjælpe med lidt tysk? Der er et par vendinger i nedenstående tekst, som jeg ikke helt ved, hvordan man siger på tysk, og så ved jeg heller ikke med sikkerhed, om jeg har skrevet resten nogenlunde rigtigt. Thomas ist gekommen um das Wasserrohr zu reparieren aber bevor... -
Giv mig én god grund
ForumindlægJeg har været en slacker gennem gymnasiet, hvilket jeg må erkende at have fortrydt.. Jeg har fået to 7-taller og et 4-tal. Resten er enten -3, 00 , 10 eller 12. Det har gjort at min gennemsnit er fuck'd up! Jeg fik -3, -3 i tysk fortsætter, 00 i religion og 00 i mdt. engelsk. I matA regner j... -
Hvordan bliver man gymnasielærer?
ForumindlægHej, jeg er 20 år og min drøm er, at blive gymnasielærer. Min plan var, at læse tysk som centralt fag og medievidenskab som tilvalgsfag. Min spørgsmål er, om jeg efter min bachelor skal søge ind på kandidat i tysk eller medievidenskab? eller er det ligegyldigt? Altså skal det se sådan her ud:... -
rettelse af FÅ sætninger!!
ForumindlægHeej, nogen der vil rette de tyske sætninger? (: Tolken bad mig om at tale lnagsommere. - Der Dolmetscher fragte mich, zu sprechen langsommere. Jeg har undret mig over, hvorfor Jan ikke har fortalt mig det. - Ich habe mich wundert, warum Jan nicht hat mich gesagt. Han har åbenbart slet ikke t... -
et STORT problem.......
Forumindlæghejsa...jeg har virkelig et stort problem. og det er: at i 1.g afsluttede jeg biologi, kemi og musik. Og til eksamen kom jeg op i kemi. Og så i 2.g tog jeg mat. på B og samfundsfag på A. og til eksamen var jeg så kun oppe i et fag som var Tysk. Men problemet er nu at jeg tager 2.g om igen, og så ... -
Oprykning i 3.g - tvivl!
ForumindlægJeg har været oppe i 2 eksamener her i 2.g, desværre med rådne karakterer. 02 i tysk mundtlig og 00 i naturgeografi mundtlig. Nu er jeg så i tvivl om jeg kan rykke op i 3.g?! Synes reglerne er lidt tvetydige. Der står man skal have et snit på 2 for at rykke op - men er det årskarakterer og eksam... -
hjælp!! til 3 sætninger.
Forumindlægnogle som vil være utrolig søde og rettet 3 tysk sætninger for mig :b - skal bruge det til en aflevering og er nemlig ikke sikker på de er helt rigtige. (: 1. Helga og Werner har tidligere været arbejdere. - Helga und Werner haben früher Arbeiter gewesen 2. Nu er de blevet pensionister. - Je... -
TIL ALLE PÅ SP
ForumindlægDette er ikke et råb om hjælp men nærmere en taksigelse! Du har hjulpet så meget i tysk at du næsten skulle få løn for det! Det er så dejligt at du gider at bruge din tid på at hjælpe andre! Med dette sagt, vil jeg også takke alle andre opgaveredak, lektieguruer.. eller hvad man nu er... Jeg kan... -
Er min lille oversættelse korrekt?
ForumindlægHej alle. Har denne opgave i tysk, som jeg gerne lige ville se om er god nok. (dette er bare en del af den) Deshalb bitten wir ihre von einem Angebot auf 59 Absatz jedes der produkte: Schäler, gemüsemesser, Kockmesser, Fleischmesser, Brotmesser und Filet Messer für die Marke La Cuisine mit Inf... -
Modalverber - simpel sætning
ForumindlægHey, jeg skal oversætte denne sætning fra dansk til tysk men ved ikke hvilket modalverbum jeg skal benytte? "Jeg ved ikke, hvad det skal betyde" .. altså umiddelbart ville jeg nok skyde på Sollen, men jeg er ikke helt sikker, da der med Sollen er tale om skulle eller burde. Jeg m... -
Oversættelse?
ForumindlægHvordan ville i oversætte det her på tysk? Da hun vågner op otte måneder senere, tør ingen at fortælle hende om murens fald. J Min oversætning: Als sie acht Monate später wacht werden, trauen niemand ihr über den fall der mauer erzuzählen, er i tvivl om erzuzählen? ved ikke hvor det der 'zu... -
Rigtigt sætning?
ForumindlægHej :-) Jeg sidder med en tysk sætning, og har desværre glemt mit, højtelskede, grammatikhæfte i min skole. Så jeg kan desværre ikke tjekke, om min sætning er rigtig. Kan I hjælpe? Her er den: Spørgsmålet er: "Ist es richtig, daß die Polizei kommt und solche Fragen stellt? En del ... -
rettelse af 2 korte sætninger!!!
ForumindlægHeej allesammen, sidder lige med 2 tyske sætninger som jeg er i tvivl om. Håber i kan være behjælpelige til at rette dem (; Har de hørt, at det rejsebureau, vi har bestilt rejsen hos, er gået fallit? - Haben sie gehört, dass das Reisebüro, wir gebucht haben die Reise in, ist Konkurs gegangen is... -
lidt hælp... Tak!!
ForumindlægHej alle sammen Imorgen skal vi se en tysk film der hedder "Herz im Kopf". Men før vi gøre det har vores lærer sagt at vi skal læse nogen personbeskivelser af dem, så når vi ser filmen imorgen skal vi vide hvem der er hvem og hvordan de er. Jeg har prøvet at søge rundt på nette men ... -
Hjælp - Oversættelse af svær sætning
ForumindlægHejsa Jeg skal oversætte denne til tysk: I morges måtte mor bruge vores største skohorn for at få ham ind i bilen. Jeg har forsøgt mig: Heute Morgen musste Mutter unseren grössten Schuhanzieher gebrauchen, damit .... Men jeg er kommet i tvivl, fordi for at..... jo ikke er en rigtig sæt...
