Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 13961 til 13980 af 14598
-
Læse i USA - krav.
ForumindlægMens alle enten glæder sig, eller ærgre sig over deres brev fra de forskellige universiteter. Så går jeg og tænker på, at i stedet for at søge ind på et dansk universitet næste år, hvor jeg bliver student, så i stedet at læse i USA, da jeg drømmer om at bo og arbejde derover. Men hvad er kravene... -
Afstemning af reaktionsskema mm.
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lidt svært med at løse denne opgave; En hvidvin er tilsat SO2 som konserveringsmiddel. for at bestemme SO2-koncentrationen udtages 200ml af vinen, og der tilsættes fortyndet svovlsyre. Herefter titreres der med en 0,0208M KMnO4-opløsningen Følgende reaktion finder sted und... -
Overvågning af london - materialer
ForumindlægHeeej alle. Jeg har i AT valgt at have om overvågning i england, i fagene engelsk og samfundsfag så ville lige høre om der var nogle andre der også havde valgt det? Regner med at mit fokus skal være kriminalitet, og vil bla. undersøge om det har gjort en forskel. havde i samfundsfag tænkt mig a... -
AT synopsis - paradise Hotel
ForumindlægHej alle Jeg er igang med at skrive AT opgave om paradise hotel, og jeg har svært ved at finde et hovedspørgsmål samt et diskussions spørgsmål. Jeg skriver i Samf og Dansk, og skal derfor ind på nogle teorier, i samf. Nogle der har nogle ideer? Jeg har fundet hvad jeg vil redegøre for og analyser... -
Marathon?
ForumindlægHej Sp. Jeg er en 16 årig knægt, 1,85 m høj og slank.jeg har løftet mig et nyt mål, nemlig kunne løbe halv marathon! (22 km) Men er jeg i utrolig dårlig form, så jeg håber I kan svare på disse spørgsmål: 1 - Hvor langtid tager det, at opnå til at kunne løbe sådan et marathon? Er 6 Måneder, en re... -
Find b
ForumindlægHej! Jeg sidder med denne opgave, og må desværre melde pas. Jeg ved ikke hvordan jeg skal finde b. Er der nogen der kan hjælpe? En parabel har ligningen y = 0,5x2 – 0,5x – 3 og en ret linje har ligningen x = 1,5x + b . Bestem den værdi af b, hvor parablen og linjen har netop et fæl... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej Er der nogen, som vil hjælpe mig med at oversætte digtet i nedstående link? Jeg fortår virkelig ikke hvad, der står og hvad digtet handler om.. selvom jeg har slået ord op, så giver det ingen mening for mig, Jeg har virkelig brug for jeres hjælp! På forhånd tak! https://www.studieportalen.... -
at studere psykologi på Aalborg Uni - hjælp
ForumindlægHej alle sammen Jeg har besluttet mig for at studere psykologi på Aalborg Universitet. Jeg bliver student her på onsdag og har pt. et snit på lidt over 11 (herefter kan jeg jo så gange det med 1,08), så jeg satser på at komme ind på kvote 1. Lige nu er jeg bare i tvivl om hvorvidt jeg skal tage ... -
Biologi - genetik ?
ForumindlægMin opgave lyder på følgende : En population af stuefluer, der aldrig havde været udsat for DDT, og som var i Hardy¬Weinberg-ligevægt med hensyn til allelparret A/a, havde følgende sammensætning i P-genera¬tionen: 99,75 % AA eller Aa og 0,25 % aa Genet A dominerer over genet a... -
Er Studieportalen døende?
ForumindlægTil rette vedkommende Har aktiviteten på Studieportalen været stigende eller faldende de seneste år? Jeg føler, at Studieportalen har tabt brugernes gunst og blevet en skygge af, hvad Studieportalen engang var. Jeg baserer mit udsagn ud fra mine snart 5 år på Studieportalen. Det kan være, at jeg... -
Yahya Hassan - Analyse
ForumindlægHej, jeg sidder og skal til at skrive min SRP, hvor jeg blandt andet skal analysere Yahya Hassans digtsamling. Jeg synes virkelig det er svært at komme i gang med at analysere hans lidt spøjse digte. Hvis der er nogen som har analyseret nogle af hans digte eller måske har nogle gode noter, vill... -
Falder International Business-snittet?
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 11,8. International Business kræver et snit på 11,9. Det var på 11,5 året før. Jeg er jo ekstremt tæt på. Jeg ærger mig ikke, da jeg endnu ikke er sikker på en uddannelse overhovedet (står mellem ha,almen, ha mat, matøko, økonomi, IB, IB&Politics), men da jeg gern... -
Læse fag op?
ForumindlægHej, jeg har en drøm om at kommer ind og læse medicin, og det er det jeg stræber for. Jeg er dog noget forvirret, angående hvad der sker, når man læser et fag op. Jeg regner nemlig med at læse Mat op på A efter min udannelse. Mit spørgsmål er så: Vil mit gennemsnit ændre sig hvis jeg læser mat op... -
Valg af uni hvis man skal læse medicin, psykologi eller odontologi
ForumindlægHej alle derude :) Står som mange andre i den situation, at jeg skal søge en videregående uddannelse. Min 1. prioritet er medicin, min 2. psykologi og min 3. odontologi. Er der nogen medicin, psykologi eller odontologi studerende derude som kan fortælle fordele og ulemper ved de universiteter ... -
Matematik
ForumindlægHej alle Nogen som kan hjælpe mig med spørgsmål 3 i den vedhæftede fil? Tak på forhånd -
1.ordens kinetik spørgsmål
ForumindlægSpørgsmålet er vedhæftet https://imgur.com/a/ber9cwS Håber på hjælp og forklaring til hvordan denne opgave løses. Tak på forhånd. -
ret for komma fejl
ForumindlægJomfruen og dværgekongen\n\n"Jomfruen og dværgekongen" er en folkevise, nærmere betegnet en tryllevise. Det der gør at "Jomfruen og dværgekongen" har sin plads i kategorien trylleviser, er at den indeholder en del af de temaer som kategorisere en tryllevise, blandt andet de ov... -
Uselvstændige unge!
ForumindlægJeg er lidt rystet over at læse indlægene her. Jeg synes det er helt i orden at spørge, hvis der er noget man ikke har forstået og vil så gerne hjælpe hvis jeg kan. Den seneste tid er det bare ikke spørgsmål jeg ser her, det er ønsker om at overtage andres arbejder. Nogen der har disposioner ti... -
Den ”oversete” elite?
ForumindlægGymnasiet har traditionelt været en institution forbeholdt de 5-10 % mest bogligt egnede af en ungdomsårgang. Denne situation har ændret sig. I dag optager det – mere end nogensinde før – ”almene” gymnasium hele 30 % af en ungdomsårgang. Og hvordan har gymnasieskolen mere eller mindre bevidst oms... -
Hvad synes i om religion?
ForumindlægJeg er igang med et projekt i projektugen. jeg har emnet grænser mellem tro og vanvid, og til mit produkt skal jeg have så mange meninger som muligt. Hvis nogle kunne tænke jer at skrive hvad i synes ville det være en stor hjælp :)
