Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 14401 til 14420 af 63055
-
Udsalg - rabat
ForumindlægOpgaven lyder: På udsalg koster to par ens strømer 80 kr. Hvad koster et par strømper normalt? Der er altså givet 20 % i rabat -
BNP og urbaniseringsgrad?
ForumindlægNår jeg taler om geografi, hvad er BNP og urbaniseringsgrad så for noget ? Det haster - på forhånd tak :) -
Hemmelig kode
ForumindlægOpgaven: Du skal lave en hemmelig kode. Alle bogstaver og cifre skal skrives med 3 tegn. Hvor mange forskellige tegn er nødvendige? Resultatet er 4, men hvordan kommer jeg frem til dette? En anden opgave: Hvor mange forskellige nummerpladder kan der laves i Danmark? Så er det et billed af en b... -
Løs uligheden
ForumindlægJeg har aldrig hørt en opgave der hed løs uligheden? så jeg kunne godt bruge lidt hjælp.. jeg vedlægger et billede af ligningen. Tak på forhånd :-) -
Reducér HASTER
ForumindlægJeg har brug for hjælp til reducering af disse stykker. 4x^(2)-9y^(2) / 2x+3y 6*x^(17)*y^(12) / 2*x^(16)*y^(10) På forhånd tak :-) -
Hvor bruger man transfortion?
ForumindlægHej. Jeg skriver fysikrapport om transformation. Men jeg ved ikke hvor man bruger det henne andet end elværkerne bruger det i deres ledninger for at mindske energitabet og man bruger det i mobilopladere. Er der nogen der vil hjælpe mig? -
Funktion - tabel 2
ForumindlægSe vedhæftede fil. a) f(0), defination: xo = 1 dis. (r+1)0=1 b= 511 f(1) = 697 697 = 511 * a1 <=> a= 697 / 511 <=> a= 1,36399 Har brug for hjælp til forklaring. Hvordan kan jeg forklare det jeg har gjort med ord. ____ b) A er fremskrivningsfaktor voksen 36 ... -
Startkomma
ForumindlægHej Er der nogen, som kan fortælle mig hvad startkomma er? Det er ret forvirrende, fordi jeg går ud fra det bare er ligesom et "normal" komma, men jeg er ikke sikker... - Tak -
Accent I engelsk?
ForumindlægHejsa :) Sidste gang jeg var oppe i engelsk mundtlig terminsprøve, sagde min lærer til mig at jeg havde en lidt udenlandsk accent, og at hun vil give mig ti, på grund af det. Nu er Mundtlig FSA lige på trapperne, og jeg vil gerne vide, om det bare er min lærer der har det sådant, eller om det er... -
Muskel led
ForumindlægHvor meget volt skal der til for, at et muskel led trækker sig sammen? -
Løbegården
ForumindlægHej folkens Jeg har en opgave der lyder på at finde ud af hvor lang x skal være for at arealet af en løbegården bliver størst muligt, men jeg har ingen ide om hvordan jeg finder arealets toppunkt Løbegården skal omringes af hegn mod syd, øst og vest men ikke mod nord da der er en mur der. Pedel... -
Matematik! Brug for hjælp til andengradsligning!
ForumindlægHej derude! :D Jeg skal løse en andengradsligning. Det ved jeg godt hvordan man gør, men problemet er at jeg ikke ved om man må pluse x i anden med x Altså x2 + x Skal man bare pluse dem normalt så det giver 2x i anden, eller er det to helt separate ting? Tak på forhånd, ha9; en god aft... -
Tysk fortsættersprog B - Hvad forventer læren?
ForumindlægHej Jeg skal starte på STX efter sommerferien. Jeg skal have tysk fortsætterssprog på b niveau. Hvad forventer læren man kan? Skal man være god til at snakke tysk i forvejen, eller bare kunne basale grammatiske regler, og konsturer simpel sætninger???? -
Udregning af differentialkvotienten for funktionen f(x)=x^(-2,4)+2x-ln(x)
ForumindlægHar brug for hjælp med en opgave som jeg simpelthen ikke kan forstå. Skal finde differentialkvotienten for f(x)=x-2,4+2x-ln(x) men ved slet ikke hvordan jeg skal gribe den an. -
Analyse af Dallas skrevet af Jesper Wung Sung.
ForumindlægHej SP Jeg er i gang med at lave en analyse af Dallas af Jesper Wung Sung, men har lidt svært ved det da teksten en en smule indviklet. Er der nogen som har en analyse, så vil det være for fedt hvis jeg kunne få den til lidt inspiration. Tak på Forhånd. -
Målestoksforhold
ForumindlægHey vil i hjælpe med at regne dem, jeg er nemlig ikke så god til målestoksforhold. Tak på forhånd -
Halveringstids modellen
ForumindlægHej Jeg søger bare hjælp til få forklaret halveringstids modellen hvor det går fra radon til polonium osv.. Vil være fedt hvis I kan hjælpe :D -
Optimering
ForumindlægHej alle. Jeg har lavet opgave a i denne opgave hvor jeg fandt frem til at Både L og H skal være omkring 7.37 cm for at give det mindste overfladeareal til beholderen som skal indeholde 400 cm3 læskedrik. Jeg er nu nået til B, men jeg er bare gået i stå. Er der nogle som kan hjælpe? Mange... -
Hvor svært er det at få job som gymnasielærer
ForumindlægKunne måske godt tænke mig det, men kunne forestille mig det måske ikke er helt lige til Har I noget viden omkring det? -
Matematik problemregning
ForumindlægHej, jeg har en matematik aflevering for som jeg er gået i stå med, og jeg håber i kan hjælpe mig med følgende opaver: 2.2, 2.3, og 2.4. vedhæftet i filen - Tak på forhånd :)
