Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 14561 til 14580 af 22496
-
hjælp til fysik (humbles lov og rødforskydning)
ForumindlægHej allesammen:) Jeg skal til en faglig samtale (uofficiel eksamen) her på tirsdag og har fået det her spørgsmål jeg skal svare på. Jeg er virkelig dårlig til fysik og tænkte at der måske var nogen der kunne hjælpe mig her: Hvordan kan afstanden til fjerne galakser bestemmes ved hjælp af rødfor... -
to+infinitive or for+gerunds?
ForumindlægNogen der kan hjælpe med en regel for, hvornår man hhv. to+infinitive or for+gerunds? I’d like to hear about my opportunities to rent a car I’d like to hear about my opportunities for renting a car? -
Fysik aflevering
ForumindlægSpørgelsmål lyder: Hvad er det maksimale antal synlige ordner for en laser med bølgelængde på 638nm, hvis den sendes gennem et gitter med 600 linjer/mm? Håber I gider at hjælpe og tak på forhånd. -
beregn f(3), og bestem en regneforskrift for f
ForumindlægHej. Jeg har fået denne opgave for i min temarapport om lineære sammenhænge, og jeg har lidt svært ved at forstå den, og hvordan jeg skal gribe den an. Opgaven ser således ud: for at sammenligne økonomien for forskellige frysere skal man se på de samlede udgifter for anskaffelse og elforbrug. e... -
bevis distubutive love
Forumindlæggælder der følgende distrubitive love? AU(B-C)=(AUB)-(AUC) ANGIV ET BEVIS Ved ikke helt hvordan jeg skal gå igang -
bliv klogere
ForumindlægHej :) er der en der ved hvordan man bliver "professionel" til et fag f.eks. økonomiske fag og de obligatoriske? -
Diffusion og Osmose HJÆLP!
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til at høre, om det jeg har skrevet er rigtigt. Jeg har skrevet om diffusion, osmose og den semipermeable membran. Håber meget, at der er en der kan hjælpe mig :() Diffusion er når molekyler spreder sig fra høj til lav koncentration. Når molekyler passerer direkt... -
Stil om ordsrpog
ForumindlægHej allesammen, Jeg håber I kan hjælpe mig med en opgave, der trægger tænder ud! Jeg skal skrive en dansk stil om ordsrpgo og hvordan man kan bruge sit sprog til at male med dansk. Altså hvis jeg nu siger, man skal ikke smide med sten når man selv bor i et glashus, så maler jeg jo med sproget. J... -
Bodtryk
Forumindlæghvad sker der med ens puls og blodtryk, når en person rejser sig fra liggende til stående stilling. Liggende må være det samme som en person som er i hvile og der har vi læst at følgende: For unge mennesker i hvile bør det systoliske blodtryk ligge på omkring 100-120 mm Hg og det diastoliske... -
Afstand galakse
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at udregne dette: Hvor langt væk er en galakse som bevæger sig med farten 4,5*105 m/s? Jeg har tidligere lavet et indlæg om det samme, men forstod ikke rigtig de svar jeg fik der. Jeg tænker jeg skal bruge hubblekonstanten, men kan ikke lige helt greje hvordan jeg ska... -
Hvilken betydning har dette citat?
Forumindlæg"It is not much better to even die fighting for something than to have lived an uneventful life, never gotten anything and leaving conditions the same or worse than they were and to have future generation to go through the same misery and poverty and degradation? The only people whose names ... -
Typer af komma
ForumindlægHej. Jeg øver mig i at sætte komma, men der er så mange betegnelser at jeg bliver forvirret. Er der nogen der vil være så sød at forklare mig forskellene på disse kommaer? Startkomma Slutkomma Pausekomma Grammatisk komma Ny komma Findes der andre betegnelser? Håber nogen ... -
fra dansk til eng.
ForumindlægKan nogen fortælle mig hvordan man oversæætter denne sætning? "Men selv de 14-årige danske elever klarer sig dårligere end eleverne i de lande i europa vi normalt sammenligner os med.." -
Tysk - førnutid og nutid
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal lave en mundtlig fremlæggelse i tysk. Jeg skal snakke i førnutid og nutid. Så jeg håber, at i kan se min `stil` igennem for fejl, og begrunde hvorfor det er en fejl :) Tak på forhånd :) Ich habe meine Freundin gewält Meine Freundin heisst Nesli, und sie i... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej, ville bare lige bare lige høre om nogen gad at rette min oversættelse :)Oversæt:1. Mor er gået i byen.2. Far har havde lavet middagsmad.3. Han spurgte, om filmen var begyndt.4. Har du læst avisen?5. Albert havde skrevet en god bog.6. Han har altid boet i Australien.7. Hjælp! Barnet er faldet... -
engelsk og samf.. hjælp
ForumindlægHej alle.. jeg skal skrive i ENG B og SAMF C. jeg vil gerne skrive om kultursammenstød. men problemet er.. jeg har ingen problemformulering. ved slet ikke hvad jeg skal gøre. min lærer lovede at give mig nogle tekster men dem glemte hun.. så jeg får dem først efter vinterferien. og er på bar bund... -
Engelsk - mundtlig eksamen!
ForumindlægHej! Ja..det er jo sådan at jeg går i 9.kl. ...og for første gang skal jeg op til mundtlige prøver!Det er sådan, at jeg er den nervøse type, men det hjælper på nervøsiteten at være forberedt. Og jeg vil gerne vide hvad man bliver udsat for!=PDerfor, håber jeg at der er nogle af jeg der vil fortæl... -
Tysk stil - Hjælp til rettelse
ForumindlægHej,Jeg ville høre om en tyskekspert ville rette min stil ( den er ikke færdig endnu, så lad vær med at undre dig for meget over slutningen :D )*******************************************Traum und Wirklichkeit:... Damals wusste ich nicht, was ich tun sollte. Welche Wahl sollte ich treffen, zwecks... -
rettelse af tysk tekst
ForumindlægHej.Nogle der gider at se teksten igennem for grammatiske fejl.På forhånd tak2.Michael ist ein teil von einer Bürgerinitiative gegen Kernkraft. Er ist politisch engagiert und möchte Unterschriften gegen Kernkraft kriegen. Deswegen konfrontiert Michael Christiane in der Hoffnung, dass sie untersch... -
Engelsk tekst rettelse
ForumindlægHej derude! er der en der har tid til at give mig noget hurtigt hjælp? Det drejer sig om en rettelse af en mini skrevet tekst på 300 ord. Jeg har rigtig svært ved engelsk og beder derfor pænt om hjælp! Skriv din mail, så sender jeg dig straks opgaven! Vær sød at svare mig, den skal afleve...
