Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 14661 til 14680 af 135324
-
Haribo og guldbar-problem!
ForumindlægHey folkens! Jeg har fået en problemregning som jeg selvfølgelig skal svare på. Desværre giver den lidt problemer, da jeg sagtens kan finde svaret men ikke kan forklare hvordan. Hjælpe?? Max har købt 3 poser haribo-slik og 2 guldbarre til 52 kr. Knud har købt 4 poser haribo-slik og 1 ... -
Læge, men samfundsvidenskablig linje?
ForumindlægHej. Jeg har på det seneste virkelig gået og haft en drøm om at blive læge, problemet er bare at jeg går på en samfundsvidenskabelige linje, med engelsk A, samf, B, bio B... Jeg har dog hævet matematik på B, mens jeg skal have fysik på C-niveau i 3g,(obligatorisk) og så overvejer jeg at vælge kem... -
linær sammenhæng - HJÆLP (maple)
Forumindlægokay jeg har punkterne (-1,3) og (4,7) Jeg har beregnet a = 2. Nu skal jeg beregne b: MEN det driller mig!! :( Jeg siger: b = -3 - 2 * -1 men Maple kan ikke regne ud kan man ikke sige 2*-1 ??? Eller hvorfor kan den ikke regne det ud?? Håber der er nogle der kan hjælpe mig, da je... -
bestemmelse af ligningerne for højder
ForumindlægI et koordinatsystem er givet en trekant ABC, hvor ligningerne for siderne er givet ved: siden a: 3y+3x+15 = 0 siden b: 2y-6x-4 = 0 siden c: x = -3 du skal bestemme ligningerne for trekantens højder. Er der virkelige nogen som kan hjælpe mig med denne opgave ?, det vil være en stor hjælp.. ... -
Hjælp til at finde Diophants alder
ForumindlægVi har fået denne tekst i matematik, vi skal løse, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af den. Håber der er nogen der kan hjælpe: På den græske matematiker Diophants gravsten (omkring 300 e. kr.) står der: Med barndomstid en sjettedel, som yndling en tolvtedel og som ungkarl en syvendedel hengi... -
Højeste niveau
ForumindlægHej Sidder og skriver SSO i matematik og tænkte på, hvad I ville mene, det højeste niveau i matematik er... laveste er redegørelse, men de andre???Giv evt. eksemplerTakker -
Gymnasiet
ForumindlægSkal man være god til Matematik for, at komme ind på gymnasiet. For jeg er nemlig ikke særligt god til netop dette fag. Og skal man oppe i matematik på gymnasiet, hvis man har det på C. -
Gider i læse til den sidste??
ForumindlægSå er der overstået 3 eksamener.. og har fået 10-10-10.. så det er jo lækkert!! MEN, gider simpelthen ikke læse til den næste! for har regnet ud, at de sidste karakter "KUN" rykker hvis man får fra 00-5, og fra 10+ .. så har I det på samme måde?? -
Parrallelle
Forumindlæghej spørgmålet lyder bestem de tal t for hvilke de to vektorer er parrallele a=(t 2) b=(3-t t) jeg for resultatet til -2 v 3 men synes ikke rigtig det giver mening nogle der får et andet resultat -
udfør følgende division
ForumindlægHej Jeg har en opgave en udfør følgende division, men forstår ikke hvordan opgaven skal laves. Det kunne være rart med at lave et eksempel og vise mig hvordan man laver regnstykket trin for trin (x^3-3x^3-10x+24) : (x+3) Håber I kan hjælpe mig :) På forhånd tak :) -
Trigonometri
ForumindlægI en retvinkelt trekant er kateternes projektioner på hypotenusen lig med 7 og 3 jeg skal så beregne trekantens resternede stykker, jeg kan ikke rigtig se hvad jeg skal begynde med -
forkort brøk?
ForumindlægHej sidder fast med en opgave om at forkorte en brøk forstår det sku ikke... brøken er x^3 + 2x^2 _________ 4x + 8 forklaring vil hjælpe :) -
Facit som decimaltal og blandet tal
ForumindlægForstår ikke hvordan man regner det her ud?? Skriv facit både som decimaltal og som blandet tal A: 87:10 B: 65:8 C: 16:3 -
Nulreglen
ForumindlægHej Jeg har test imorgen i matematik hvor jeg får opgaver om nulregl. Er der en der kan forklare mig det med ord punkt fra punkt hvad der bliver gjordt? :) -
Induktion.
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op til matematik eksamen, men har et induktionsbevis, som jeg har rimelig svært ved at forstå, så ville hjælpe rigtig meget hvis der er nogen, som kan hjælpe mig med hvad der sker led for led. For alle naturlige tal n gælder: q(n)1+3+5+..+(2n-1)=n^2 Induktionsstart: q(... -
Eksamenssystemet
ForumindlægHejsaJeg vil bare gerne vide hvor mange eksamener man skal til i det hele i gymnasiet? ~Bella -
Investering og finansiering - aktier !!
ForumindlægPå torsdag (den 6 december 2007) skal jeg i gang med SRP hvor jeg skal skrive om emne "investering og finansiering - herunder virksomhedsanalyse" . Jeg tager udgangspunkt i en børsnoteret virksomhed (tror det bliver "Dan-Ejendommme Holding A/S"), som jeg så beskriver med alver... -
Termins prøver 2014
ForumindlægVi har terminsprøver i december, og min søster som var 9.klasser sidste år, sagde at den terminsprøve vi ville få i december, var deres afgangsprøveeksamen i maj måned. Er det rigtigt, eller er det tilfældigt hvilken prøve man får i terminsprøve i 9.?? -
Find b og c i et andetgradspolynomie, når nulpunkterne kendes
ForumindlægEn funktion f er givet ved f39;s nulpunkter er x=-3 og x=4 Beregn b og c Hvordan gør jeg det???? Jeg har to ubekendte -
Forklar sinus, cosinus og tangens
ForumindlægHejsa SP Jeg har fået til opgave at forklare hvordan jeg finder sinus, cosinus og tangens uden at sige "Brugte lommeregner". Nogen tips og tricks? På forhånd tak!
