Søgning på: international økonomi a eksamen 2017. Resultater: 14781 til 14800 af 170163
-
Beregn koordinaterne til a og b, ved hjælp af givet vektore
ForumindlægHar lige lidt problemer med denne her opgave, kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal løse den. Den lyder sådan her: Om vektorerne a og b er det givet, at x=5*a - 3*b y=2*a + 4*b hvor x=((-18)(20)) y=((-2)(34)) Beregn koordinaterne til a og b Nogen der evt. kan hjælpe med udregningerne osv :... -
Bestem hvor højt punktet A er placeret over jordoverfladen
ForumindlægJeg har uploadet et billede af figuren. Jeg har følgende model af en funktion: Hvor f(x,y) er vandrutsjebanenshøjde over jordoverfladen. Punktet A er givet ved (0,0,f(0,0)) og punktet B er givet ved (20,0,f(20,0)) a) Bestem hvor højt punktet A er placeret over jordoverfladen. Den krumme kan... -
Bestem koordinatsættet til B, og bestem tallene a og b.
ForumindlægEn parabel er graf for funktionen f(x)=a*x^2 +b*x+21 Parablen har toppunkt i punktet T(5,-4), og den skærer førsteaksen i punkterne A og B. Det oplyses, at A(3,0) . Bestem koordinatsættet til B, og bestem tallene a og b. En der kan hjælpe mig? -
Forskel på fysik A og fysik B - STX
ForumindlægHvad vil I sige, er de største forskelle mellem fysik A og fysik B i STX gym? -
Forsøg til Fysik/kemi, 9. klasse eksamen
ForumindlægHeej .. Er der nogen der kan hjælpe med at finde forsøg til disse ting, skal bruge det til eksamen på mandag !! 1. Transformation 2. Induktion og vekselstrøm 3. Elektromagnetisme 4. Elektricitet 5. Radioaktive stoffer På forhånd tak ! :) -
Hjælp til at aflæse a og b ud fra en eksponentiel graf
ForumindlægHej Er der nogle, der kan hjælpe mig med at aflæse begyndelsesværdien altså skæringen med y-asken på vedhæftede graf? Og, når vi går 1 hen ad x-aksen, hvor meget går vi så op eller ned? (a-værdien) Jeg synes det er lidt svært at aflæse a og b s på vedhæftet graf. På forhånd tak -
"5 ways to kill a man"
ForumindlægNogen som ligger inde med en analyse af dette digt ? Eller evt. kan hjælpe mig lidt igennem det ? /: Five Ways to Kill a Man There are many cumbersome ways to kill a man. You can make him carry a plank of wood To the top of a hill and nail him to it. To do this Properly you require a crowd of p... -
Log_a (x) og ln(x) er proportional???
ForumindlægJeg skal vis, at log_a(x) er proportional med ln (x), men jeg ved ikke helt hvordan man gøre, er der nogle. der kan hjælp?? Niveau er ikke Universitet/Videregående, som der står, men Matematik på C niveau. -
Find a og b, når der oplyses ekstrema (differentialregning)
ForumindlægHej SP! Jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal løse denne type opgaver. "En funktion er givet ved f(x) = 2x3+ax2+bx-5, hvor a og b er konstanter. Bestem værdien af a og b, når det oplyses, at f har lokalt maksimum i x = -5 og lokalt minimum i x = 4" Umiddelbart tænker jeg, at man først ... -
Halveringstiden benyttes til at bestemme konstanten a
ForumindlægHej alle sammen. Halveringstiden er på 4 døgn. Benyt halveringstiden til at bestemme konstanten a i udtrykket: M=M^o*a^t (når tiden måles i døgn). Nogen der kan hjælpe med hvordan den skal løses? -
bestem f(-2), a,b og c er konstante
Forumindlægkan jeg ikke få forklaret hvordan dette skal løses jeg kan simpelthen ikke få det til at gå op... bestem f(-2), hvor a,b og c er konstante f`(x)=ax^5+bx^3+cx -
Reducer d) ((3(𝑎+𝑏)(𝑎−𝑏))/a+b) + 3𝑏
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp.. jeg kan ikke finde ud af at reducere når der også er division med. Stykket jeg har svært ved lyder: d) ((3(??+??)(??−??))/a+b) + 3?? Også vist på det vedhæftede billede. På forhånd tak -
Vinkel mellem vektor a og vektor b
ForumindlægHej Jeg har en opgave der lyder: Længde af vektor a = 4 Længde af vektor b = 5 længde af vektor (a+b) = 5 Beregn vinklen mellem vektor a og vektor b? Hvordan starter man?!! på forhånd tak -
Bestå matematik A ? Gode bøger osv?
ForumindlægHeej Jeg skal supplerere op til matematik A i århus.. Kursuset er 9 uger og jeg er ret ringe til matematik. Jeg har kort sagt brug for al den hjælp, jeg kan få.. Jeg søger gode notater, hjemmesider og bøger som kan være mig en hjælp. Jeg havde problemer med at forstå min gamle matematikbog, da de... -
Genre til kortfilmen life is a bitch
ForumindlægDer ligger lidt to spørgsmål bag det her det første det er når man snakker om genre inden for sit trukket emne er det så om hvilke genretræk der er i kortfilmen altså fx at man kun ser det øverste af isbjerget eller at der er få personer eller er det om hvilken genre selve kortfilmen er? fx om... -
fa(x) = a/x+4x | x>0
ForumindlægHej, jeg sidder og nørkler lidt med en opgave.En familie af funktioner er bestemt ved fa(x)=a/x+4x , x>0Jeg skal nu bestemme de værdier af a, for hvilke den tilhørende funktion er voksende.Jeg har selv tænkt:fa'(x)=4-a/x^2fa'(x)>0a/x^2aKan dette passe?Ud fra grafen synes jeg at det ... -
Gør rede for hver af graferne A, B og C
ForumindlægHej, jeg skal have hjælp til en matematik opgave som lyder således: Figuren viser tre grafer A, B og C for tre funktioner: f(x)= 3*1,1x g(x)= 3*0,9x h(x)=3*x0,5 Gør for hver af graferne A, B og C rede for, hvilken af funktionerne f,g og h den er graf for. Er dog helt med på at f(x) = B, g(x... -
Kemi B-niveau eksamen hvad er essentielt
ForumindlægHejsa jeg skal op til Kemi-B niveau eksamen snart og påtrods af jeg har læst bogen ganske ihærdigt er jeg meget nervøs for om jeg nu har øvet mig nok på de detaljer jeg skal vide til en eksamen. Jeg er ganske meget i tvivl om hvordan en god gennemgang af et emne for eksempel kunne se ud. For ekse... -
a, b, c og d´s betydning
ForumindlægHej.sidder her og læser mit matematik igennem og sidder og roder med hvad a, b, c, og d's betydning er i et andengradspolynomie.ved at a's betydninger er om grafens grene vender op eller nedad og at d's betydning er hvor mange gange den skære X-aksen men hvad betyder b og c???Håber i ... -
Intet lokalt maksimum for nogen værdi af a.
ForumindlægHej. Jeg skal ved hjælp af f`(x) bevise at f(x)=x^2+a/x ikke har lokalt maksimum for nogen værdi af a. Jeg er kommet frem til at f(x) skal differentieres så den bliver til f´(x)=2x-(a/x^2) Derefter vil jeg sætte f´(x) = 0. Her fra går det galt for mig. Når man siger f´(x) = 0 betyder det ikke...
