Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 14801 til 14820 af 23609
-
Alkener og forbrændning
Forumindlæg2. a. Opskriv og afstem en fuldstændig forbrændingsreaktion for alkanen oktacosan.(husk tilstandsformer, s,l,g) b. Beregn massen af det dannede CO2 ved fuldstændig forbrænding af 10 g oktacosan. c. Hvordan adskiller en fuldstændig forbrænding sig fra en ufuldstændig forbrænding. 3. Hvordan defin... -
Det skrå kast med vindmodstand
ForumindlægHej derude I min SRP-opgave på 3. år har jeg valgt "Det skrå kast med vindmodstand" som emne. Jeg er blevet stillet opgaven at omskrive de fysiske formler for at skråt kast til den kendte formel for en matematisk parabel. Sådan som jeg forstår spørgsmålet skal jeg omskrive nedenstående... -
Menneskets energibehov - HJÆLP
ForumindlægJeg sidder lige nu og er igang med en 24 timers eksamen og har trukket emnet energi, herunder emnet Energi og Mennesker. Et af punkterne jeg skal have besvaret er menneskets energibehov. Hvad er smartest helt præcist at komme ind på? Skal jeg forklare om hvordan ved at man spiser, omdanner en t... -
A7 - Minikraftværk
ForumindlægJeg er kørt fast i denne opgave, kender facit, som skal være Q=5,60 MeV til det første spørgsmål, men får ikke det rigtige resultat men noget der er større, nogen der kan se fejlen? -
omløbstid
Forumindlægomløbstiden for en stjerne, hvad er formelen for det? følgende er oplyst. stjernen X er en del af stjernesystem hvor X udfører en jævn cirkel omkring en dobbeltstjerne med massen 4.01E30 kg afstanden fra dobbeltstjernen og X er 0.17 lysår (hvilket ifølge TII er 1.60829E15 m) hvor mange år er X... -
Tysk eller fransk fortsættersprog? HJÆLP! :)
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og skal meget snart starte på gymnasiet (stx). Jeg undrede mig over hvad der både er nemmest at lære og hvad jeg kan gøre mest gavn af i fremtiden mellem fagene Fransk og Tysk? Selvom jeg har hørt, at det er bedst for mig, at vælge tysk på B niveau (fordi jeg har valgt d... -
Radiograf
ForumindlægHejsa. Når man søger ind på radiograf i optagelse.dk så står der at der ikke er nogen specifikke adgangskrav når man søger adgangsveje via Gymnasial uddannelse. Betyder det så at det ikke kræver nogen form for gennemsnit? -
sammenhængen mellem brydningsforholdet og brydningsindeks
ForumindlægHej! Har en opgave omhandlende bølger, hvor jeg bl.a. har skulle bevise brydningsloven og har nu fået en opgave der hedder: "Forklar hvad sammenhængen er mellem brydningsforholdet og de to materialers brydningsindeks." Aner ikke helt hvad jeg skal skrive XD De to materialer er luft og ... -
Konstant acceleration udfra ændring i s(t)
ForumindlægJeg har et spørgsmål hvorfra at jeg skal udregne den konstante acceleration a en kugle skudt ud fra en fjederkanon. Det har taget den 0,5 sekunder at stige (og falde) 0,4 meter, og jeg kan ikke finde nogen ordentlig formel i min bog. Skal jeg bare gå ud fra at den har den konstante acceleration a... -
Raketmotor
ForumindlægHej ift. raketter er det korrekt forstået, at motorkaften er reaktionskraften på udstødningen af gas? -
Jeg vil gerne være ingeniør på STX men hvad linje vælger jeg?
ForumindlægHej jeg har i rigtig lang tid gerne ville være ingeniør, først overvejede jeg HTX da det for mig er det mest normale. Men så så jeg på STX og det lød meget bedre i min optik fordi der er så mange forskellige fag at vælge mellem. Dog er mit spørgsmål hvad linje skal jeg vælge for at blive ingeniør... -
Vil rigtig gerne være læge, bedst at vælge HTX eller STX
ForumindlægHeyy.. Jeg går i 9.kl. og glæder mig rigtig meget til at komme ind på gymnasiet. Problemet er bare, at jeg er i tvivl om, om jeg skal vælge STX eller HTX. I know, at der er folk i kommentaren der vil anbefale, at jeg burde snakke med min udannelsesvejlder om det, hvilket jeg også har tænkt mig at... -
gymnasiet! A/B/C-niveau!
ForumindlægHeeeej!!da jeg skal til at bestemme mig for, hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, har jeg et par spørgsmål, som min studievejleder uheldigvis ikke kunne svare mig på!!!Hvis man har et fag på A-niveau...hvor mange timer svarer det så til om ugen?Hvis man har et fag på B-niveau...hvor... -
Skift til sproglig linje
ForumindlægJeg har i 1.g´s årsprøver fået 6/6 i matematik, hvilket trækker mit nuværende snit ned på 8..Jeg overvejer derfor et skift til sproglig, for at gå ud med et ,selvfølgelig, så højt snit som muligt. Er der nogle der har nogle erfaringer med skift fra matematisk til sproglig?Er det til at overleve,... -
Akut spørgsmål vedr uddannelse
ForumindlægHej, jeg er en desperat 16-årig som kom ind på metropolitanskolen, og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre:a)Enten et 2-årigt studenterkursusb) simpelthen springe gymnasiet over og begynde på DTU's 1-årige adgangskursus til ingeniøruddannelsen (er yderst dygtig i skolen)c) eller bare fortsætt... -
fysisk fortolking af matematik
ForumindlægDer gælder for en skalarfunktion, at: ∇×∇(Φ) = 0 Jeg har bare svært ved at få en intuition for, hvorfor dette må gælde. Gradienten peger langs den retning, hvor Φ vokser mest, men er det ensbetydende med, at det ikke kan have nogen komponent ortogonalt på bevæge... -
Henfaldsskema for Rn-222
ForumindlægJa jeg har altså problemer med at finde henfaldsskemaet for Rn-222Henfaldskonstanten er k=2,1*10(-6)s(-1)Jeg skal så finde halveringstiden, men hvordan bruger man lommeregneren med disse tal? -
Proton-proton processen
ForumindlægEr lige ved at lære proton-proton processen... Kig på denne side: http://www2001119.thinkquest.dk/servlets/sen_pp-processen.xmlFørst:Neutroner og elektroner - hvilken sidder for oven og hvilken for neden?I tredje process - hvorfor er det lige at resultatet bliver til 4,2 He og 2 * 1,1 H? -
Kemi A niveau kursus Hvor er du!!!!
Forumindlægjeg ville høre om der var nogen der ude i cyberspace der kan hjælpe mig med at finde et kemi A niveau kursus det skal helst starte fra B og gå videre op igennem A. det skal helst være et lyn kursus på aften hold og skal passe til gym altså med en afsluttene eksamen (supleringskursus).på for hånd ... -
Er studieretningsprojektet for svært?
ForumindlægUndervisningsminister Bertel Haarder udtaler i dag til MetroXpress, at ambitionerne for det nye studieretningsprojekt nok har været for høje. "Jeg var selv kritisk (over for studieretningsprojektet), fordi den er meget akademisk, og mange elever ikke kan leve op til de krav. Intentionerne ...
