Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 14841 til 14860 af 35989
-
matematik
Forumindlæghej jeg har nu fået en 9 klasse så jeg valgt at give dem en problemregning fra år 2006 ( vikingskib maj-juni) er der nogen der har en facit, har nemlig ikke tid til at løse den, da jeg nemelig har for mange klasser -
D-dag, kilder og formulering
ForumindlægHey Jeg sidder og skal til at skrive min DHO, og udarbejde min problemformulering. Jeg er rimelig fastlåst på emnet D-dag, men tænkte om nogle af jer havde erfaring med større opgaver om D-dag - og derfor måske kunne anbefale nogle kilder? Jeg sidder med bogen D-Dag, af Anthony Beevor Tænk... -
Verdnens undergang?
ForumindlægHvorfor går verdenen under i morgen (21.12) og hvorfor ikke? -
Kemi C stof mængde koncentration HJÆLP HJÆLP HJÆLP
ForumindlægHej jeg ville høre om der er nogen der kunne hjælpe lidt her - har en opgave og jeg kan slet ikke hitte ud af den :) Håber i måske kan hjælpe lidt herinde :) Spørgsmål 1: 0,250 mol natriumcarbonat hældes i en 500ml målekolbe, hvor der tilsættes lidt vand og rystes indtil stoffet er opløst. de... -
behøver hjælp til en oversættelse:)
ForumindlægD. 15. August 2013 Jeg vågner kl. 7:30, tager mit tøj på og kigger ud af vinduet. Jeg spiser morgenmad i haven med min lillebror. Vejret er fantastisk så jeg vil på stranden med mine venner som hedder Sandra, Jorge og Laura. Jeg ringer til dem og de vil alle sammen gerne med. Vi mødes kl. 10:... -
Læseprøve
ForumindlægHej allesammen! I næste uge har vi terminsprøver (9.klasse) og der skal man have en læseprøve, som man skal nå at lave på en halv time !! kort tid!! Er der nogle der kan komme med råd til hvordan man kunne sætte sit tempo lidt op? gættede alt på de to sidste sider.... På forhånd tak! :-D -
Monotoniforhold og lokal ekstrema
ForumindlægHej SP. Jeg har fået en opgave og har løst opgave a. Jeg kan ikke finde ud af at bestemme monotoniforholdene og de lokale ekstrema for f. Jeg håber at i kan hjælpe mig med opgave b. Tak på forhånd :) Opgaven lyder: En funktion f er givet ved: f(x) = x^3-2,5x^2-2x+7. a) Løs ligningen f'(x)= ... -
Regne sluttemperaturen ud
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue den. :) Ved opvarmning af en stålstang gælder følgende formel for stangens længdeforøgelse: ΔL = L* alpha*(t2-t1) Her er ΔL ændringen af stangens længde, L er længden af stangen, da den havde begyndelse... -
4km på 12 minutter
ForumindlægHej, jeg har lavet en færdighedsregning i matematik, og skal nu forklare nogle af opgaverne til mine klassekammerater. Jeg har lidt svært ved at huske hvordan jeg helt præcist har regnet en af dem ud, så jeg håber at I måske kan hjælpe. Opgaven handler om en pige der cykler med en hastighed på 20... -
For gammel til at studere Jura?
ForumindlægHej. Jeg er en ung mand på 29 år, som bliver 30 til sommer. Jeg har gået med en tanke om at starte på jura studiet i lang tid, men har ikke 'turde' fordi jeg ikke vidste om jeg kunne gennemføre det. Nu er jeg dog nået til den konklusion at jeg sagtens kan gennemføre det, og sender und... -
regneregler
Forumindlæg20/(3-2*4)-(8-2)*3 2(9+3)+3(6*(-2)-2)/(6-2)(-3)-10 -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHvilken dag på året når Solen højest op over horisonten? Hvor højt når den op? Håber, at der sidder en som kan hjælpe mig med spørgsmålet -
Dansk stil. (Vurdering og hjælp).
ForumindlægJeg har fået 00 for denne stil. Min lære var mere eller mindre forarget over indholdet, og mente ikke den var mere værd. Jeg mener derimod ikke, at min egen holdning burde have nogen effekt på karakteren, så længe argumenterne er i orden. Iøvrigt har mange mennesker samme holdning vedrørende ... -
forskrift for den stamfunktion til f
ForumindlægHej har nogle svære matematikopgaver som jeg har siddet med i rigtig lang tid nu, men kan simpelthen ikke komme fra til et ordenligt svar, så håber på hjælp her! Opgaverne skal løses UDEN HJÆLPEMIDLER Opgave 1 UH. En funktion f er givet ved f(x)=12x^5 −4x Bestem en forskrift for den stam... -
Vektor i 2D
ForumindlægBestem en parameterfremstilling for linjen der går igennem punkterne (2,-3) og (-7,9) Hvordan gør jeg det? Altså jeg har lært at gøre det med en retningsvektor eller tværvektoren af en normalvektor. Er lidt på bar bund her. -
Ligning for tangent til graf i punkt
ForumindlægHej Alle :) Er i gang med at læse op til prøve, og går i stå hver gang en opgave handler om at finde en ligning for tangenten til en graf i et bestemt punkt. Fx. opgaven: En funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx = (y-1)/x, x > 0 og grafen for f går gennem punktet ... -
Potent vækst
ForumindlægNogen der ved hvilken Formel jeg skal bruge til opgave c? -
Eksponentielt voksende funktion
Forumindlæghej jeg forstår ikke denne her opgave, håber at nogle har mulighed for at hjælpe. Om en eksponentielt voksende funktion f oplyses det, at fordoblingskonstanten er 8 og at f(3)=12. bestem f(11( -
Forklaring
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig regnemåden til opg. b -
matematik c
Forumindlægsidder med dette spørgsmål altså b, nogle der kan hjælper?
