Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 15081 til 15100 af 135324
-
En størrelse vokser....? procentregning
ForumindlægEn størrelse vokser i 3 på hindanden følgende år med henholdsvis 2%, 7% og 19% procent. Hvad er den samlede stigning, og hvad er den gennemsnitlige stigning i procent? Det er selveste udregningen/opstillingen jeg har problemer med. Tak på forhånd. Venligst Morten -
2.gradsligning, kompliceret
ForumindlægHej Ligningen er (2*x-1)*(x^2-4*x+3) = 0 Jeg kan simpelthen ikke "finde" den skjulte 2.gradsligning i denne ligning Vil derfor hører, om en af jer kan Eller er det fordi der ikke er en? Håber i vil hjælpe!! -
Kan jeg kræve en ny lærer?
ForumindlægI starten af 3.g blev dem der havde valgt Matematik A (inklusiv mig) delt ud og der blev lavet en ny valgfagsklasse i Matematik. I den forbindelse fik jeg også en ny lærer i Matematik. Og her starter mit helvede. Mit generelle faglige niveau ligger ikke super højt. Men heller ikke i nærheden af d... -
Statskundskab
ForumindlægCiao!Jeg står i en mindre heldig situation. Jeg er først nu blevet opmærksom på at statskundskab på Københavns Universitet kræver omkring 9.8 i gennemsnit.Jeg har lallet lidt i de 2 første år og ligger derfor med et gennemsnit på 9. Hvor højt et gennemsnit skal jeg bruge i 3g for at nå 9.8? Jeg e... -
Er der nogle opgavesæt om differentialregning?
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor jeg kan finde opgavesæt om differentialregning? -
Tangent røringspunkt :)
ForumindlægHej. Står og skal lave en matematik aflevering. - Er dog gået fast i denne opgave. Nogen der vil forklare/løse opgaven for mig? :) Opgaven lyder således: Funktionerne f og g har forskrifterne f (x) = x2 – x + 3 og g(x) = – x2 – 5x – 7 Tangenten til grafen for f i rørings... -
Vektorer
ForumindlægHej studieportalen! jeg er i gang med i matematik opgave om vektorer, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at løse den, er der måske nogle der kunne være søde at hjælpe mig? opgaven er uden hjælpemidler :) Tak på forhånd :) -
mat
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med jordskælv et matematik opgave forstår ikke helt men der står hvor mange gange er et jordskælv med richtertallet 6 som et jordskælv på 2.... ved ik helt hvad man skal gøre??? -
Dumpe eksamen
ForumindlægJeg ved godt at mange af jer måske ikke kender til svaret, men hvor mange chancer er det man har på lærerseminariet i de 4 år hvis man dumper. Jeg dumpede forleden dag i matematik. -
Omskriv graf til lineær funtkion
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: -
problemregning maj 2011
ForumindlægHej. Er der nogle der ligger inde med en matematik problemregning fra maj 2011? Jeg skal aflevere den i morgen, og kan ikke rigtig komme videre :( Hvis det er, kan i sende den på min mail: [email protected] -
Bestem f 39;(x)
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til at løse denne opgave i matematik. En funktion f er givet ved: f(x)=(3x+5)^10 Bestem f 39;(x) -
kvadratsætning !
ForumindlægHej. Jeg er ved at repetere noget matematik for skal op til skriftlig matematik i morgen. Har læst at der bl.a. forventes at eksaminanderne skal kunne anvende kvadratsætningerne og reducere udtryk. Er der nogen herinde som kan komme med et eksempel på en kvadratsætning? Jeg kan slet ikke huske... -
SRP karakter bedømmelse
ForumindlægHej allesammen, Siden jeg fik min srp opgave i fagene matematik og historie afleveret, har jeg gået rundt og været rigtig nervøs for karakteren, som jeg desværre først får i slutningen af februar. Jeg vil lige høre om der er nogen derude, som vil læse/bedømme min srp(egyptisk matematik) med henh... -
Skriv om til blandet tal/ligninger!
ForumindlægHej, jeg har en matematik aflevering for til imorgen/tirsdag, og der er noget jeg ikke helt er med på, jeg skal "skrive om til blandettal, jeg kunne det igård, men har glemt alt om det... :$$ 42/5= 32/7= 58/9= 40/7= 50/9= 37/4= 25/3= 28/9=.. Og ligninger:/ 2x+8=4(x-3) ... -
Hvilket rumfang er størst-Hvordan regner man det ud? hjælp!
ForumindlægJeg sidder og er total lost i en opgave i matematik. Der står sådan: Hvilket rumfang er størst? 0,07kubikmeter, 58 kubikdecimeter, eller 35240 kubikcentimeter Hvordan finder jeg ud af hvilket rumfang der er størst?? :D -
Bestem funktionsværdier
ForumindlægHej, Jeg er stødt ind i noget hvor jeg er gået helt blank. Vi har en opgave der lyder på følgende: ------------ En fuktion f har forskriften f(x) = x^2 a) Bestem fuktionsværdier f(x) for x = -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3 -
Søger lektiehjælp
ForumindlægTil dansk , matematik og Engelsk -
aflæse graf
ForumindlægHej er ved og lave en opgave, har lavet det mest men mangler kun opgave D^, men vil gerne også have svar på om det jeg har lavet er rigtigt indtil videre, opgave beskrivelsen kommer her. I december måned er der god efterspørgsel efter juletræer. Markedet er kendetegnet ved følgende funktioner: ... -
reducering
Forumindlægjeg skal reducer 9k^9 * y^3 *k^-4 (3y)^2 * k altså den første divideret med den nederst
