Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 15141 til 15160 af 33873
-
Gymnasie
ForumindlægHej Allsammen Jeg er en elev der går i niende klasse. I dag har jeg været til skolehjemsamtaler hvor jeg fik at vide at jeg klarede mig godt i alle fag undtagen matematik. I matematik fik jeg følgende årskarakter Færdighed:02 Problemregning:02 og Mundtlig matematik:4. Min matematik lærer ... -
HHX eller STX?
ForumindlægHej! Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber at nogle med erfaring vil svare mig på, da jeg er rimelig forvirret og ikke rigtig ved jeg vil. Efter 9. klasse vil jeg gerne tage en gymnasie uddannelse. Jeg ved bare ikke rigtig om jeg skal vælge STX eller HHX? Grunden til at at jeg er i tvivl ... -
Mercator-projektion
ForumindlægHey. Dagen før det går løs i AT for mit vedkommende.. Jeg har lige et spørgsmål. Mit emne er navigation med fokus på kort, og særligt fokus på Mercator-projektionen. Nogle der evt. kan forklare teorien bag følgende link: http://da.wikipedia.org/wiki/Mercatorprojektion For det første; Gudermann-fu... -
At få top karakter når det virkelig gælder
ForumindlægHejsa.. Jeg ved at jeg kan score et 12 tal i matematik uanset om det er skriftlig eller mundtlig, men jeg har den tendens at jeg ved ikke om jeg skal tage herfra (studieportalen.dk) noter ligsom alle mulige andre gør/ eller jeg bare skal læse min bog grundigt og forstå sammenhængen. Eller om jeg ... -
Kaosteori: Ideer til fysik forsøg?
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg skal skrive SRP i uge 8 omkring fraktaler og kaosteori i matematik/fysik, hvor jeg har valgt at gå ud over pensum i matematik. Matematikken har jeg (næsten) 100% styr på, men for at få fysik ind i min SRP har jeg tænkt mig at lave et eller andet forsøg, hvilket kunne give no... -
Udregne tømning af en sø
ForumindlægHej kære sp Sidder med den her opgave, hvor jeg skal udregne hvor lang tid det tager at tømme en sø, men jeg forstår ikke helt hvad jeg skal gøre, er der nogen der kan give mig et hint eller forklare mig hvad jeg skal gøre? Det er den markede opgave herpå billedet: http://prntscr.com/i06wd6 -
Opgave i integralregning og bestemmelse af diameter
ForumindlægHvordan skal jeg løse disse to opgaver? -
rumfanget af koppens materialer
ForumindlægEn termokop som vist i et tværsnit i figuren har et hulrum udformet som en kegle. Den buede kurve følger funktionen f(x) = 2x i intervallet 0 < x < 3. Bestem rumfanget af koppens materialer? er det nogle det kan hjælpe lidt? -
Induktionsstrømmens retning
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver nogle notater om induktion og induktionsstrømmens retning. Dog har jeg aldrig lavet forsøget, hvor man bruger et galvanometer, en spole og en magnet til at undersøge det. Jeg har derudover kigget lidt på nogle hjemmesider, men kan simpelthen ikke finde ud af, hvilken re... -
Ligning
ForumindlægHej alle. Er der nogen der kan give et svar på hvordan man løser en ligning når der er to xer? Ligningen hedder 5x+3(4x+9) = 4 Tak! -
TYSK - fremlæggelse
ForumindlægHej jeg skal på torsdag lave en fremlæggelse om noget fra Tyskland, men jeg kan ikke komme i tanke om et interessant emne - hjælp! -
Hvad har jeg gjort galt?
ForumindlægHejsa Jeg har brug for hjælp til opgave f. Mit resultat giver nemlig ikke det der står i opgaven det burde give Håber meget nogen kan hjælpe god dag -
Mundtlig eksamen A niveau
ForumindlægHej der ude, jeg skal til mundtlig eksamen her på tirsdag, og så jeg ville høre om nogen måske vidste noget om et eller flere af følgende spørgsmål. Det ville være en gigantisk hjælp, da matematik ikke er min stærkeste side. 1. Trigonometri og trekantsberegninger Redegør for de trigonometriske fu... -
Vedr. 5 A fag til 4 A fag
ForumindlægEfter KU har været nogle r*vhuller og lave karakterkrav på 6.0 eller derover for optagelse, er jeg kommet i en rigtig dum situation. Jeg dumpede matematik på A niveau, da jeg i 3.G blev meget syg, og derfor ikke deltog i særlig meget af undervisningen. Jeg gav op. Jeg fik kyssesyge, og tabte mi... -
Andengradsligning med diskriminant på 0
ForumindlægHej allesammen, Jeg er i gang med at lave en powerpoint i matematik om andengradsligninger. Min lærer siger, at jeg skal have et eksempel på en andengradsligning, hvor diskriminanten er 0. Jeg har selv prøvet på at lave en, men det kunne jeg desværre ikke. Hvis i gider, må i meget gerne hjælpe ... -
Andengrads ligning
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med, hvor man udregner x? Matematik er ikke min stærke side, så hvis en kan forklarer det trin for trin, vil jeg blive meget glad. Og fortælle mig hvorfor tælleren står i anden -
Funktion for parabel?
ForumindlægWell,Er igang med årets IT-eksamen i Matematik. Er igang med opgave e) og sidder temmelig fast. Opgaven kan ses på følgende link:http://vtg.dk/it_mat/opgave-b/opgave-b-opgave.htmlFørst troede jeg at punkt J også var toppunkt for parablen, men det er den jo netop ikke, da linjen hælder. Hvordan ka... -
uddannelse til dyrlæge, men hvilken retning?
Forumindlægjeg er lige startet på STX og har valgt(indtil videre) den samfundsfaglige retning, med samfundsfag, matematik og naturgeografi..sagen er at jeg ville have valgt den naturvidenskabelige, da jeg gerne vil være dyrlæge, men min UU vejleder fik mig af sporet..da jeg kun er i gang med grundforløbet ... -
Hjælp!!
ForumindlægHej :) håber der er nogen som kan hjælpe mig med nogle spørgsmål som jeg ikke kan finde ud af .. Det erfølgende spørgamål .. Håber VIRKELIG der er nogen som kan hjælpe :) • Hvad betyder det, at en funktion er differentiabel? • Hvordan ser grafen ud for en differentiabel funktion? Hvord... -
STX eller HTX?
ForumindlægJeg vil gerne arbejde inde for naturvidenskab, jeg elsker fagene kemi, fysik, biologi og matematik så jeg havde tænkt at HTX ville passe godt til mig men er stadig ikke helt sikker, min mor vil gerne have jeg går på STX, og jeg har læst at elever med STX baggrund klare sig bedre på universititet,...
