Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 15261 til 15280 af 17507
-
Helmholtz
ForumindlægHeysa, så skal jeg til at lave en rapport kaldet Helmholtz resonans. Forsøget gik simpelhen ud på, at man skulle puste på kanten af en flaske åbning, hvortil vi skulle måle frekvensen til den tilhørende volumen af luft i flasken. Vi har fået en nogle måleresultater, som vi har afbildet i et koord... -
Numering af referencer, samt hyperlinks referencer
ForumindlægHej Alle Håber virkelig der er nogen der ude der kan hjælpe mig Min preamble ser således ud (noget af den): \documentclass[a4paper,11pt,fleqn,twoside,openright]{memoir} \usepackage{natbib} \bibpunct[,]{[}{]}{;}{a}{,}{,} \bibliographystyle{bibtex/harvard} \usepackage... -
rumfang af omdrejningslegeme
ForumindlægJeg skal ved håndkraft beregne rumfagnget at det omdrejningslegem der fremkommer når området ((x,y)I-1≤x≤3 Λ 0≤y≤√(2x+3)) drejes 360 grader omkring (x) aksen jeg har integreret ved substitution til f(x)=((2x+3)/3)'√(2x+3)eller (2x+3)3/2/3 Jeg har så for... -
Oxidation af methansyre
ForumindlægJeg er igan med en kemirapport om orgnaisk stofidentifikation, hvor jeg bl.a. har forsøgt at oxidere ethansyre og methansyre. Ideen er så at finde ud af hvilken der er hvilken, da ethanyre ikke skulle reagere. Jeg brugte ca. 1 mL kaliumpermanganat, 1 mL fort. svovlsyre og ca. 1 mL methansyre ... -
Check af opgaver med asymptoter!?!
ForumindlægDet er simpelthen så lang tid siden jeg har haft om emnet asymptoter, så jeg stort set har glemt det. meget sørgeligt, men alligevel har jeg dog forsøgt at lave de opgaver jeg er blevet stillet til min aflevering.Hvis der er nogen der gider at checke dem opgaverne (3 stykker) igennem ville det gl... -
beregninger ved Joules lov
ForumindlægJeg skal til eksamen om nogle få dage og sidder og kigger alle eksperimenter og journaler igennem. Vi har på klassen lavet forsøget med Joules lov. Jeg har desværre ikke skrevet udregningerne ned, men kun forsøgsresultaterne - mit problem er nu at jeg ikke kan få de samme resultater som vi gjor... -
3 ligninger med 3 ubekendte
ForumindlægVi har fået en opgave (fra bogen ypsilon) som lyder: Nu har man solgt 2 køer og 5 får og derfor købt 13 svin, hvorved der blev 1000 pengestykker til overs. man har solgt 3 køer og 3 svin og derfor købt 9 får, pengene rakte lige. man har solgt 6 får og 8 svin og derfor købt 5 køer, men der man... -
nv eksamen!!! solvarmeanlæg
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe..har eksamen imorgen! oplysninger der er givet i opgaven: Vands densitet = 1000 kg/m3 E= m*c*( Tslut- Tbegynd) solfangeranlægget i Marstal på Ærø er verdens største anlæg. Solfangerens areal er 18 365 m2 til lagring af varmen er der bygget et damvarm... -
Støkiometrien?
ForumindlægHej folkens. I et forsøg har jeg fået en væske, med ukendt mængde sukker i. Min opgave var at finde ud af hvor meget sukker denne væske indholdte, ved at titrere væsken, og gøre brug af støkiometrien. Under titreringen fik jeg brugt 7,45 ml KMnO4(0,020 M). Dette skulle jeg bruge til at sætte ... -
Binomialsandsynlighed!!!
ForumindlægBinomialsandsynligheder beregnes ved (k, n, p), hvor k er antallet af succeser ved n gentagelser af et forsøg., hvor sandsynligheden for succes er p.a) Vøælg dit yndlingstal mellem 0 og 36 og bestem sandsynligheden for, at du vil vinde fire gange ved at spille på dette tal i 55 spil på roulette. ... -
Isolering af Starthastigheden i et skråt kast.
ForumindlægOpgaven går i at man skal sammenligne ymax og xmax som man udregner, men ymax og xmax som man finder ved laboratorie forsøg. Problemet er at til at udregne stort set alting i et skråt kast skal man bruge Start hastigheden for bolden og elavationen (vinklen den bliver skudt afsted med) og vi kende... -
Gramatikken der halter =(
ForumindlægEn der gider kigge på mit forsøg på at besvare disse spørgsmål?? (til bogen Blut un Ehre)2) Beschreibe kurz, wie die Familienmitglieder bei den Kellers sich ändern?Als die Nazis macht bekommen, die Keller einsehen dass sie mit den Nazis müssen zusammenarbeiten. Als Herr Keller tragt in die Unifor... -
Jeg har lavet HELT om på mit arbejde - smart?
ForumindlægHey allesammen, Jeg indså kort efter at jeg indleverede min synopsis at det var, i ordets mest tilgivende betydning, noget forfærdeligt arbejde jeg havde lavet. Det blev klart at jeg ikke havde fanget hvad der er centralt for AT, men har siden hen taget mig sammen og genbearbejdet mit materiale.... -
Hjælp til konjunktiv 1
ForumindlægJeg har forsøgt, at oversætte disse konjunktiv 1 sætninger med indirekte tale... er der nogen der vil rette dem... på forhånd mange tak for hjælpen...1. Moderen spurgte, hvad han lavede om eftermiddagen - Die Mutter fragte, was er den ganzen Nachmittag getan habe. (machen) 2. Hun sagde, at han ku... -
Texas lommeregner - udregning af p_obs mm-
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål angående anvendelse af TI-89 Texas Titanium lommeregner i statistiske sammenhænge: Jeg har længe forsøgt at udregne p_obs værdier på den, men uden held. Hvis jeg f.eks. har udregnet -2lnQ(x) = 2 ~~ \chi^2(4) Da skal jeg beregne p_obs som: p_obs(x) = 1- F_{\chi^2(4)} (2) ... -
fældningsreaktion og reaktionsskema
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en rapport der handler om fældningsreaktion/bundfald. Vi har lavet nogle forsøg, hvor vi skulle sammensætte forskellige stoffer og se om de dannede bundfald. Eks. MnSO4 +NaSO4 Vi skulle her angive alle ionerne og så ved hjælp af et skema(i vores kemibog) finde ud af hvilke ... -
Parameterfremstilling for linje i planet bevis
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal forsøge at konstruere et bevis for parameterfremstiling for en linje i planen. Jeg har dog ingen ide om hvordan jeg skal komme i gang, og jeg vil derfor høre om nogen kan hjælpe mig i gang. Min opgave lyder som følgende: Betragt en given linje l i et koordinatsyst... -
Forståelse til en tekst
Forumindlæg<.> <.> Jeg forsøger at forstå et "bevis" om noget bestemt. Der er to ting, jeg ønsker at have styr på. Rødt: Lad M := {A1, ... , An} være et system, der består af mængderne A1, ..., An i en (grund)mængde X. Der kan være |P(M)| = 2n delmængder af systemet M, hvor P(M) e... -
Nødløsning!
ForumindlægJeg skal, som så mange andre, op til latin eksamen i 1.G her på torsdag, og jeg er i den mindre heldige situation at jeg har mistet den smule notater jeg havde til teksterne. Jeg er i gang med at lave nye notater, men det tager jo et stykke tid, og jeg kan umuligt nå at lave notater til hele pens... -
Endoterm og Exoterm, har jeg forstået det rigtigt?
Forumindlægher er et udsnit fra en rapport jeg er ved at skrive, hvor jeg beskriver begreberne endoterm og exoterm, hvis nogen gider fortælle om det er forstået rigtigt, eller om det hele er forkert. Tak.Reaktionen som vi benytter i forsøget her, forløber hurtigt. Men nogen forløber langsomt og hvis man øns...
