Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15281 til 15300 af 23489
-
numerisk løsning -af det skrå kast med luftmodstand
ForumindlægHej Jeg skal beregne hastigheden, og derefter stedet, for det skrå kast med luftmodstand. Jeg bruger følgende formler x’(t+d) = x’(t) + d · x’’(t) y’(t+d) = y’(t) + d · y’’(t) Accelerationen, y''(t) og x''(t), beregner jeg ... -
Beskyt mod horeunger!?!
ForumindlægEr der nogen der ved, hvad det betyder, at der i Word, i menuen Formater--> Afsnit--> Linie- og sideskift, står: "Beskyt mod horeunger"?Man kommer til at få helt grimme tanker i franskoversættelsen, bare fordi man vil ændre til 1,5 linieafstand. -
Vende ulighedstegn om.....hvordan?
ForumindlægJeg har følgende ulighed:alfaHvordan får jeg uligheden vendt om så jeg får isoleret alfa men hvor uligheden er vendt om.Altså så jeg fåralfa>="et udtryk"Sikkert ret let, men jeg kan ikke lige gennemskue det :)Hilsen herfra -
kemirapport?
Forumindlæger der ikk en der har lavet forsøget "Reaktionen mellem thiosulfationer og iodmolekyler" øvelse 11 i kemi 1, der kan hjælpe mig med opg 6? -
den lokale tyngdeacceleration
ForumindlægJeg har i skolen lavet et forsøg, med den lokale tyngdeacceleration, hvor en timerstrimmel forbundet til en snor blev udsat for frit fald, i mens en timer satte prikker på strimlen. Vi har målt afstanden fra startpositionen til hver af prikkerne og har lavet en graf med tiden i sekunder ud af før... -
Hvordan oversætter man..-->
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at oversætte et par ord til spansk... Drejer sig om denne sætning.. "Kvinderne er ved at forberede maden"... Er "ved at" jeg ikke lige kan få oversat rigtigt.. -
HJÆLP! diskursanalyse af Obama's indsættelses tale
ForumindlægHej Jeg skal lave en diskursanalyse af Obama's indsættelsestale, men har ingen idé om hvad man skal gøre, har lavet en analyse af talen, men forstår ikke hvordan man laver en diskursanalyse...? nogle der kan hjælpe?? -
Tal over tid.
Forumindlægy= y_1 -1 Jeg vil gerne fortælle at dette sker, en gang hver t. Så mit y punkt for -1 hver t. Jeg forstår mig ikke på at benytte t i matematik, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig med at forklare det, ville jeg blive meget glad :P Dette er til mit SRO projekt. -
Skitse af elektroforese
ForumindlægHejsa! Jeg skriver en opgave om cystisk fibrose, og jeg har fået udleveret et bilag med et udsnit af et gen, hvor nukleotiderne er skrevet på (ATC, TTT osv) og min lærer sagde at det ville være en god idé at lave en skitse over hvordan en elektroforese af disse tripletter ville se ud. Dog er ... -
Substitution af alkoholer
ForumindlægHey, første gang jeg er herinde :)Nå, men jeg vil bare spørge om, hvad teorien siger omkring substitution af primære, sekundære og tertiære alkoholer..Ved oxidation er det den primære der reagerer hurtigst og så densekundære og tilsidst den tertiære, er det også sådan når alkoholer bliver substit... -
Hvad hedder kampånd?
ForumindlægHvordan siger man "kampånd" på engelsk?Figthing spirit? -
Hjælp mig!! Militærnægter...
ForumindlægHej allesammen!!Jeg har været til session for godt et år siden, og der trak jeg nr 5xxx = jeg skal ind og aftjene. Jeg er meget imod det danske militær, da jeg mener, at sende mig i militæret er lig med at smide penge ud af vinduet, da jeg på ingen måde skal bruge min fremtid derinde. Til session... -
Opdriften, vandrette eller lodrette sider?
ForumindlægNår man snakker opdrift, står der i bogen, "Væsken trykker på legemet fra alle sider. De vandrette trykkræfter på legemet ophæver hinanden (mit spørgsmål: Er det ikke de lodrette?). Da trykket i væsken bliver større jo dybere vi kommer ned, vil trykket på den nederste flade blive større end... -
Rettelse af 5-6 linjers oversættelse
ForumindlægHej, jeg har brug hjælp til, at rette det nedenstående oversættelse. Jeg vil være meget taknemlig, hvis I læste oversættelsen igennem og hjalp mig med, at rette mine fejl. Teksten: Tyskland var efter den anden verdenskrig ødelagt og besat. Det nazistiske diktatur under Hitler havde ført krig i f... -
Logiske opgaver
ForumindlægHar her et par logiske matematikopgaver. Vi har fået svaret opgivet, men skal finde en udregning, altså forklare, hvordan man finder frem til resultatet. Det må meget gerne være en ligning, da det er vores emne fortiden. Håber virkelig I kan hjælpe :) 1. 8 kunder deltager i en slogan-konkurrence ... -
Hvordan:Scanner jeg en tekst ind og indsætter det i word skriveprogram?
ForumindlægKære folk! Jeg har et spørgsmål vedrørende det at scanne en tekst, fx fra en bog, avis osv. og dernæst kopiere den scannet tekst og indsætte i word for dernæst at kunne foretage en redigering osv. Er det muligt, og hvis det er muligt hvordan kan jeg så gøre det? -
skal aflevere om 2timer XD
Forumindlæg4. Hvordan skal det danske samfund og vores velfærdsmodel indrettes så vi står os godt i en globaliseret verden? lyder måske som et simpelt spørgsmål, men jeg har problemer med at få svaret på det :! -
reaktionstyper?
ForumindlægEn der kan hjælpe mig lidt her? En der kan definere og komme med et eksempel (afstemt reaktionsskema) på disse reaktioner: Fældningsreaktion Syre-base reaktion Forbrændingreaktion Redoxreaktion -
Hjælp.. samfundsfag!!
ForumindlægHvad betyder medialisering?? -
funktion, integral og variabel.. hjælp
Forumindlæghej. jeg har en mat aflevering som jeg ikke kan finde ud af, så jeg håber nogle vil hjælpe mig. 1) en funktion er bestemt ved f(x)=7ln x - 2x^3 a) bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(1,f(1)) jeg ved godt hvordan jeg skal regne den ud, men jeg kan ikke finde ud af at find...
