Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 15601 til 15620 af 114887
-
EKSPONENTIEL VÆKST???
ForumindlægSPØRGSMÅL: HVORDAN KAN MAN SE, DER ER TALE OM EKSPONENTIELFUNKTION UD FRA SPØRGSMÅLET. OPGAVEN ER UDEN HJÆLPEMIDLER. På en bestemt fabrik er antallet af producerede enheder siden 2005 faldet med 3 % om året. I 2005 producerede fabrikken 126 000 enheder. a) Indfør passende betegnelser,... -
Start- og stopkoder
ForumindlægHej. Har denne biologi opgave - b. Forklar, hvorfor den i figur 2 viste nukleotidanalog stopper DNA-kopieringen.: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-6-2.pdf Har fået afvide det er noget med 3' og 5' som er start og stopkoder men ved slet ikke hvad jeg ... -
Opgave om gennemsnit
ForumindlægHar fået en opgave hvor jeg skal finde et gennemsnit af en klasse som har fået karaktere. Her er opgaven: I 8.a får eleverne karakterer for deres danske stile. Karakterene fordeler sig efter nedenstående skema: Karakter Antal elever 6 1 7 ... -
To opgaver fra eksamen d. 23/5 2017
ForumindlægHej! Jeg har i opgave 6 løst f39;(x)=1/x+3. Nu ved jeg så bare ikke hvordan jeg undersøger om y=4x+1 er en ligning for en tangent til grafen f... I opgave 12 ved jeg slet ikke lige hvordankjeg skal gribe den an; jeg har en idé om, at jeg skal bruge cosinus eller sinus men ved ikke lige hvor... -
Bestem f´(x) osv.
ForumindlægHej, jeg er så småt ved at læse op, og er støt på denne slags opgave, op til flere gange. Men ved ikke hvordan jeg skal håndtere den. Nogen der kan hjælpe? F(x) = x^3 - 6x^2 + 9x - 2 • Bestem f´(x) • Løs ligningen f´(x) = 0 • Bestem tangentens ligning i x=2 Tak på forhånd :) -
Trekanter
ForumindlægI en trekant ABC er vinkelret C ret. Endvidere er siden b = 3, og vinkelhalveringslinjen Va = 4. a) Tegn en model af situationen, og bestem de ukendte sider og vinkler i trekant ABC: Jeg har tegnet en model af situationen. Men jeg vil meget gerne have hjælp til at bestemme de ukendte sider og v... -
skæringspunkt
Forumindlægen parabel er givet ved y=x2 +4x-7 en ret linje er givet ved y=-4x+3 gør rede for at linjen og parablen skærer hinanden i to punkter? har siddet og arbejdet med den men kan ikke få den til at passe, hvodan er det man gør? tak for hjælpen -
Frekvens?
ForumindlægHej! I fredags forklarede vores 39;lærer39; os om hvad frekvens var, men det var virkelig forvirrende, og det eneste jeg fik med var "hvor stor en procent af værdien 3 fx er.." vi skal skrive det ned, så er der nogen af jer der kan forklare det på en meget enkelt måde? Ellers... -
Geogebra
ForumindlægAli køre i 2 timer i sin bil 80 km/t. Han holder en pause, derefter køre han 3 timer med 120 km/t. Skal sammenligne kørsel og antal timer. Hvordan kan jeg gøre det på geogebra? Er blank -
FSA maj 2006 10 kl.......hjælp til opg 2.3 rumfang af en cylinder....
ForumindlægHejsa.... Jeg har fået denne opgave for om at skulle beregne rumfanget af en cylinder ved hjælp af vægt, diameter og massefylde og jeg aner ikke hvordan det skal gøres.... Vægten er: 3 gram Diameteren er: 2,5 cm massefylden er: 10,5 = sølv Derefter skal jeg beregne høj... -
Modeller
ForumindlægJeg har fået nogen eksamens spørgsmål jeg ikke helt forstår. 1)Fortæl hvordan man kan afgøre om et givet sæt af sammenhørende værdier kan beskrives ved lineær, eksponentiel eller potensiel sammenhæng. 2)Giv eksempler på hvordan man kan bestemme en ligning, der beskriver sammenhængen. 3)Du kan bru... -
bestem egenvægt af bassinet
ForumindlægHej hvordan bestemmer man egenvægt på et rektangel form bassin. Bassinet materiale er beton. Dimensionerne på et bassin er 15 m Længde, 10 m bredde samt højde 4 m. Betons tykkelse er 0.4 m. Dette er de indre mål og rumvægten af beton er 24 kN/m^3. -
Kubikmeter sne
ForumindlægHejsa~ Jeg er i gang med en afleveringsopgave, men stødte på et spørgesmål som jeg ikke helt kunne finde ud af. 39;39;I en periode er der faldet 3,5 m sne. Den 16 km lange pist er i gennemsnit 75 m bred. Hvor mange kubikmeter sne er der faldet på pisten?39;39; Tak på for... -
Ligninger
ForumindlægJeg sidder og skal til mundtlig matematik imorgen (1g) . og er gået i stå ved disse spørgsmål. 1. forklar hvad der forstås ved at løse en ligning? 2. Gør rede for løsning af ligninger af første & 2.grad? 3. Bevis formlen til løsning af andengrad? Er der evt. lige en super hjælper? ;) -
Tilstandsformer
ForumindlægHej. Jeg er i tvivl om følgende stoffer i reaktionerne har fået tilddelt den rigtige tilstandsform: 1) NH4+(aq) + OH-(aq) → NH3 (aq) + H2O (aq) 2) NH3 (aq) → NH3 (s) fordampning 3) HCl (aq) + NH3 (aq) → NH4+ (aq) + Cl-(aq) Tak på forhånd! :) -
Ulighed
Forumindlæg3(2x-5) - (3x+4)2 > 6 - 12x 6x - 15 - 6x + 8 > 6 - 12x -7 > 6 - 12x -7 + 12x > 6 - 12x + 12x -7 + 12x + 7 > 6 + 7 12x > 13 x > 1,083 Enige? -
Maple hjælp
ForumindlægJeg vil gerne plotte en graf i maple: f(x) = k*x, hvor k er givet ved fem forskellige værdier: 1/10, 2/3, 3, 7 og 10. Hvordan går jeg det? Jeg har prøvet med seq, men det virker vist ikke helt når intervallerne mellem tallene er ujævne. -
Ligning - koordinatsystem
ForumindlægHey, har lidt problemer med den her: Linjen I har ligningen y = -2x +3 . Linjen m går gennem A = (-2,-1) og B=(4,5) a) bestem en ligning for m, jeg fik det til y=1*x+1 men skal så finde koordinaterne til skæringspunktet mellen I og m og kan ikke lige huske hvordan det gøres, noget der lige kan fo... -
Lige store koefficienters metode
ForumindlægDer ganges med -3 .. Betyder det, at man i princippet kan gange med hvilken som helst konstant? Derudover: hvorfor skriver man først for dernæst at fjerne både sekstallet foran y og fjerne 7 fra 12, så der står Jeg kan desværre ikke helt få det til at give mening. Tak på forhånd! -
Stamfunktion del 2
ForumindlægVi fortsætter lige i den gode stil Jeg har dog en opgave her som jeg godt kunne tænke mig også lige at høre angående f(x) = 2x - 3 Bestem en stamfunktion til f (x) TJEK Bestem den stamfunktion F hvor første aksen er tangent til grafen for F (Her kommer jeg så i problemer nu..)
