Søgning på: kemi b isis. Resultater: 15681 til 15700 af 96602
-
Hvilke STX fag skal man have for at kunne tage en psykologi uddannelse?
ForumindlægHej SP, jeg er lige begyndt på 1.g på STX, og jeg har et mål om at viderestudere psykologi, når jeg er færdig med mit gymnasie. Men jeg er i tvivl om hvilke fag jeg absolut skal vælge, hvis jeg skal videre på f.eks Århus Uni for at studere psykologi? Jeg er i tvivl om jeg skal gå fra Matematik C... -
Hængelås chance
ForumindlægDer er tre hængelåse med tilhørende nøgler: rød nøgle, sort nøgle og til den sidste løs passer både grønne og gule nøgler. Du skal med lukkede øjne tage en nøgle op af gangen. Hvad er chancen for at du vælger de rigtige nøgler, i den rigtige rækkefølge, i første forsøg. Svaret skal skrives i pr... -
Bevis Renteformlen
ForumindlægHejsa! Jeg sidder med en matematik opgave hvor jeg er stødt ind i en opgave som lyder: Gør med dine egne ord, rede for beviset for formlen for annuitetslån. Vedlagt fil, er formlen. Jeg mener der hvor der er prikker er der jeg skal rede gør for hvordan man når dertil, men elles bare for hele for... -
Reducering af udtryk
ForumindlægHey.. Jeg ville bare høre om jeg har gjort noget forkert i nedenstående udtryk inden at jeg afleverer det i morgen.(a-2b)²+(2a+b)²-(a+2b)(a-2b)a²+2b²-4ab+2a²+b²+4ab-(a²-2ab+2ab-b²)a²+2b²-4ab+2a²+b²+4ab-a²+2ab-2ab+b²2a²+4b²Håber nogen vil se det igennem...På fårhånd tak. -
Billetsalg
ForumindlægHej alle sammen, jeg har brug for noget hjælp til at regne følgende opgave ud: Til en fodboldkamp i Gammelkøbing blev der solgt 350 billetter. Prisen for en voksenbillet var 50 kr., og en børnebillet kostede 30 kr. Hvor mange børnebilletter blev der solgt, når den samlede indtægt fra billetsalget... -
Funktioner
ForumindlægHvilke lineære funktioner er lige funktioner, og hvilke er lige? Jeg vil umiddelbart tro, at ved lineære funktioner hvor b=0 er lige, er det rigtigt? -
opgave om uniform kontinuitet
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave i mit første analysefag og forstår ikke rigtig hvordan den skal gribes an, da man ikke har nogle "reelle" tal at arbejde med. Lad g : R → R være en kontinuert funktion, defineret på heleden reelle akse. Antag at g(x) → a for x → −&inf... -
Ang. gennemsnit
ForumindlægHej jer derude Jeg har hørt, at studenter anno 2009 og op efter kan gange sit snit med 1,08. Hvad hvis man så har et ekstra A-fag, hvor man ganger snittet med 1,03. Skal man så både gange med 1,08 og 1,03 ? -
Protolysegrad
ForumindlægNogen der kan hjælpe?Beregn syrens protolysegrad i følgende opløsninger.a) 0,100 M H3PO4b) 0,100 M Ch3COOHc) 0,0100 M CH3COOH -
Sidste skoledag!
ForumindlægAlle 3 g'ere skal vi tælle ned?:-)4 skoledage tilbage!:-) -
Jeg har virkelig brug for hjælp
ForumindlægDer er 3 delopgaver jeg ikke kan finde ud af og som jeg har brug for hjælp til. Please hjælp! Se venligst vedhæftede dokument! ¨Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide om det overhovedet er korrekt det jeg har lavet.. -
Lige startet i gymnasiet, svært, er det normalt?
ForumindlægHej, jeg er en dreng på 18 år, og jeg er lige startet på gymnasiet...og jeg synes det er lidt svært...jeg har valgt Mat A, Jeg kom til gymnasiet fra 10. klasse hvor jeg fik 10 i både årskarakter og eksamenskarakterne i de fag jeg havde (engelsk, matematik, dansk) og jeg vil gerne være læge....me... -
Karakterer - den nye skala vs. den gamle
ForumindlægNu har vi efterhånden alle fået den første standpunktskarakter (i hvert fald dem jeg har talt med fra andre gym), og for 2g'erne betyder det et skift mellem den nye karakterskala og den gamle. Synes I, der er en stor forskel? De fleste er nok gået ned. Nogle af lærerne har givet karakterer, ... -
At finde ud af hvad man vil læse?
ForumindlægHej allesammen, denne post kommer noget sent grundet søvnløshed. Har i længere tid spekuleret på om studiet er det rigtige for mig. Jeg blev student i sommeren 2007, og holdte et sabbat år hvor jeg arbejdede lidt. Valget har i de senere år altid stået imellem Statskundskab og Økonomi, valget fald... -
HASTER! LÆGE/FARMACEUT-UDDANNELSEN
ForumindlægHej Jeg står og kan ikke vælge mellem to uddannelser: farmaci og medicin Jeg tænkte på, om der var en der læste medicin eller var færdiguddannet, som havde tid til at svare på nogle spørgsmål angående uddannelsen så som: Hvor meget fylder biokemi i uddannelsen? etc. Generelt har jeg styr på farma... -
Hvad bør jeg vælge?
ForumindlægHej. Jeg skal snart vælge valgfag på gymnasiet, men jeg ved ikke helt, hvad jeg vil vælge.. Er det muligt at få to valgfag på C-niveau?? Og hvad synes I, jeg skal vælge? Psykologi eller filosofi?? Har I nogle erfaringer med fagene osv.? Tak på forhånd. ;) -
regn reaktionsbrøken og beregn ligevægtskonstanten
Forumindlægkan nogen være sød og hjælp mig med denne opgave for reaktionen 2 NO2(g) <-> 2 NO(g) + O2(g) har man målt følgende koncentrationer i en reaktionsblanding i ligevægt: [NO2] = 0,982M [NO]= 3,30 * 10-5 M [O2] = 1,65 * 10-5 M opskriv reaktionsbrøken og beregn ligevægtskonstanten K. -
Odontologi
ForumindlægHej! Jeg søger en, der læser til tandlæge herinde? Jeg vil gerne i kontakt med en tandlægestuderende, idet jeg overvejer at skifte studie og læse odontologi. Hvilke ting, skal jeg være opmærksom på, inden jeg søger? På forhånd tak! -
2 fysikspørgsmål ang. molekyler
ForumindlægHej alle sammen, har fået to fysikspørgsmål til en aflevering, som jeg ikke kan finde svar på, håber der er nogle der har lyst til at hjælpe. Forklar hvad et umættet molekyle er og giv et eksempel pa° det: Forklar forskellen pa° et cis- og et trans-molekyle: -
Diff.lign.
ForumindlægJeg har følgende opgave, som jeg gerne vil have en smule hjælp til:(1)Lad k være en reel konstant. Vis, atx(t) = t +/- (t^2-t^3+k)^(1/2)er en løsning til differentiallingingenx'(t) = (2x-3t^2)/(2(x-t)).Det har jeg gjort ...(2)Bestem de to løsninger til differentialligningen, der opfylder, at ...
