Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15701 til 15720 af 23489
-
Udregning af mængde
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal lave en udregning til min SRP, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Det er fra et biologiforsøg, der omhandler, hvor meget metan, der dannes i koens vom. Fra forsøget fandt vi, at der på 243 min. blev dannet 418,5 ml. metan. Dette var gas fra en foderblanding med 20... -
hjælp til rettelse af tysk tekst. Begyndelsen på et kort handlingsreferat.
Forumindlæghej (: kunne rigtig godt bruge noget hjælp til rettelse af denne tysk stil - så hvis der er nogle som vil tage et kig på den, og fortælle mig hvilke fejl der fremkommer, ville det være skønt!! på forhånd mange tak (: 1. ’Jenseits der Stille’ handelt von die mädchen Lara Bischoff auf acht Jahre. ... -
DIO POWERPOINT TIL LÅN? :) Please
ForumindlægSå er det blevet tid til en DIO eksamen. Jeg ville høre om der skulle være nogle evt. fra sidste år (eller måske allerede i år) der har været oppe til eksamen. Egentlig er jeg ikke i tvivl om hvad powerpointet skal indeholde, men jeg ville være MERE end taknemmelig, hvis nogle gad og sende dere... -
SRP på 35 sider!?
ForumindlægJeg har skrevet SRP i mat og fys med hovedvægt på mat og den fylder nu 35 sider med det hele. Er det for voldsomt? Der er jo MANGE udregninger der tager MEGET plads? Desuden er der linjeskift => udregning => linjeskift. så der går to tomme linjer til én udregning.. -
Hvorfor tiltrækkes ferromagnetiske stoffer til magneter?
ForumindlægJeg er igang med at skrive en SRP omkring magnetisme, og så er jeg lige pludselig kommet til at tænke over noget. Hvorfor tiltrækkes en nordpol egentlig af en sydpol? Er det en eller anden kraft der er ansvarlig, eller er det bare en "sådan er det bare" ting? -
Forskellen??????
ForumindlægHvad er forskellen på father's og fathers' altså forskellen på hvor man sætter ' henne? hurtigt svar søges -
12 i tysk, men er ikke glad!
ForumindlægJa som emnet ligeledes indikere, så fik jeg i dag et 12-tal i tysk, men er dog til trods for dette ikke glad. De fleste andre, som ikke kan tysk, OVERHOVEDET formår at score et 10 tal og en anden pige fra minj klassae f også 12, men sandheden er at de ikke kan tysk overhovedet. Dette har fået mig... -
Min første filosofi opgave
ForumindlægHej alle. Som kom den tid hvor jeg skulle skrive min første filosofi opgave. Jeg har valgt at skrive om den fri vilje, og jeg vil nu høre om nogen har forslag til citater jeg kan inddrage. Indtil videre har jeg kun 2 citater fra Satra der viser hans holdning til den fri vilje, men jeg har ikke k... -
HASTER ULIGHED
Forumindlægi en by er der 2 taxafirmaer. Ved bestilling af taxa fra firma A koster det 32kr i startgebyr og 10,20kr. pr. km. I firma B er startgebyret 26kr og pris pr. km er 11,30kr. Opstil og løs en ulighed, der fortæller for hvilke km-tal, der er billigst at køre med firma A! HJÆLP HJÆLP ! Forklaring og... -
hvad er et grundstof..pllsss help
Forumindlæghej alle sammen. jeg HÅBER at I kan hjælpe mig jeg FATTER ikke fysik, men prøver rigtig meget at FATTE det...jeg vil meget gerne vide hvad ET GRUNDSTOF det er og hvordan den ER OPBYGGET... Så vil jeg meget gerne vide hvordan jeg skal demonstrere en ph skala og nogle begreberne procent, promille... -
At redegøre for/finde maksimum
ForumindlægEfter al juletiden er min hjerne fuldstændig blank hvad angår matematik, hvilket ikke er fedt når jeg sidder med en matematik aflevering. Min opgave lyder: En funktion f er bestemt ved f(x) = 3 * lnx – x3, x>0. a) Bestem f’(x), gør rede for, at f har et maksimum f'(x) er klare... -
Hej sindsyge matematik opg...!
ForumindlægHej allesammen. Jeg har nogle matematik-opgaver (aflevering) - som jeg simpelthen IKKE kan finde ud af .. - har sgu prøvet og været igang siden igår. Men kan bare ikke fatte logikken :/ - Opgaverne står på linket http://peecee.dk/?id=78302 - mange tak på forhånd . -
hjælp til eksamens begreber
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med at forklare hvad de her begreber nogen lunde betyder. Skal til eksamen med det her i morgen! Arbejde deduktivt Arbejde induktivt Laboratorieforsøg Feltarbejde Variabelkontrol Dobbeltbestemmelse Måleusikkerhed Fejlkilder hilsen Nanna -
Radioaktivitet og halveringstid!
ForumindlægHej med jer, Jeg har trukket et spørgsmål i fysik til eksamen, som jeg meget gerne vil have hjælp i - håber der er nogle kloge hoveder derude! Overemnet er Radioaktivitet, men jeg skal også komme ind på: Kernepartikler, henfaldstyper, aktivitet, halveringstid. Hvis der er nogle, der kunne hjælp... -
kunne godt bruge noget hjælp :)
Forumindlægsidder fast i denne opgave, hvad gør jeg? Omsætningen af det nye akvarium kan beskrives ved funktionen R(x) = 4x2 + 3000x 50 ≤ x ≤ 600 Omkostningen ved at producerer akvariet kan beskrives ved funktionen C(x) = 8x + 2000 50 ≤ x ≤ 600 Overskuddet beregnes ved at... -
f(x)
Forumindlægdet er altså virkelig svært. -
Newton Raphsons metoden
ForumindlægHej. Jeg går på HH og har fået stukket et stykke papir i hånden med Newton Raphsons metoden, men jeg kan bare ikke udmidderlbart forstå den. Nogle som kan hjælpe mig? -
Effekt for at skære i metal?
ForumindlægHej studieportalen :) Hvor stor én effekt tror i, at en laser skal bruge, for at skære igennem et stykke metal? Gerne med beregninger. Jeg har ingen oplysninger i opgaven, men jeg skal antage noget.. -
Rettelse af oversættelse bedes!
ForumindlægEr der nogle der har mulighed for at rette min tyske oversættelse? Den består af blot 157 ord! -
Beregn siderne på en vilkårlig trekant
ForumindlægJeg er stødt på dette problem og er ny lige pt., så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg skal beregne en vilkårlig trekant. Vinkel A = 26o Vinkel B = 47o Højden fra grundlinjen til vinklen C (hc) = 21.2 Jeg ved ikke om jeg skal bruge sin/cos/tan eller andre af de ting.. Tak til j...
