Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 15721 til 15740 af 19042
-
Integration af Newtons 2.lov
ForumindlægVi sidder med SRP og er ved at udlede raketligningen på baggrund af en formel for fremdrivningskraft. Opgave formuleringen hedder: Vis, at man ved at integrere Newtons 2.lov komemr frem til raketligningen, hvis man anvender den nævnte formel for rakettens trykkraft og antager, at udstødning... -
Personkarakteristik - Hvad er vigtigt?!
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder nu dybt inde i min analyse af Jekyll & Hyde, hvor jeg er nået til noget personkarateristik af Mr.Utterson. Hvad er vigtigt ved en personkarakteristik? man skal jeg gerne kunne danne sig nogle del konklusioner, eller ihvertfald vise opgaven skrider lidt fremaf?... -
Hvad er forskellen??
ForumindlægHej allesammen, Jeg går på nuværende tidspunkt på HHX. Jeg har tænkt over videregående uddannelser, og jeg er egentlig bare nysgerrig omkring. Hvad er forskellen på Matematik-økonom uddannelsen i forhold til økonom uddannelsen? Kan se at man skulle have 6,7 i snit for at komme på Økonomi ud... -
Nerver - indlæring
ForumindlægJeg er igang med at skrive en lille rapport om nerveledningssystemet. Jeg er desværre gået lidt i stå og håber at i kan hjælpe mig. Hvordan er det nu det er med indlæring? Man kan jo "lærer" nerverne nogle ting. Dvs. hvis vi sender et signal gennem en række personer, f.eks. et klem, så... -
Aerob glykolyse
ForumindlægAerob glykolyse. Hvorfor er den aerobe glykolyse langsommere end den anaerobe glykolyse? Desuden dannes der lige meget ATP ved dem begge, så hvorfor bruges glykogen fra glykogendepoterne også under aerobe forhold? Det ville da være langt bedre at gemme depoterne til under anaerobe forhold. ... -
Har brug for jeres hjælp - rettelse
ForumindlægHej, det nedenstående er et tysk stil, som handler om filmen Im Juli. Jeg håber I vil læse den igennem, og hjælpe mig med at rette for fejl. På forhånd mange tak. Im Juli von Fatih Akin „Im Juli“ ist die Geschichte von der schüchternen Lehre, wie heißt Daniel Bannier und von dem Hippie gleich... -
Haster!Dk stil rettelse
ForumindlægHej jeg har en dansk stil for til den 03-01-13, og vil meget gerne have en af jer søde mennesker derude til at rette den da jeg ikke vil ende med et 4-7 denne gang..Jeg ville blive SUPER glad hvis i gad bruge lidt af jeres tid til at rette den.. Den er på en side: -
Nationalisme
ForumindlægMed henblik på nationer og nationalisme . Skal jeg i historie forklare ordet : "Folk". Jeg har skrevet lidt selv, men jeg kunne godt bruge noget hjælp til at forstå det "helt korrekt", så hvis der er nogle som sidder og kender til ordet så skriv endelig. 1000 tak -
Hjælp til Restriktionsenzymer
ForumindlægHej. Har en opgave i bioteknologi, som jeg har lidt svært ved. Kan se at det er det samme der skal gøres i begge opgaver, men ved ikke rigtigt hvordan jeg skal løse den, håber der er nogen som kan hjælpe og tak på forhånd. Figur 2 er vedhæftet som fil, Opgaven lyder : b. Hvis DNA stykket i... -
Sandsynlighed
ForumindlægHej er helt blank her håber der en der gider skære det ud i pap for mig! (a) vis at funktionen p(x1,x2)=x1-1 1(0,1) (x1) 1(0,x1) (x2) Er en sandsynlighedstæthed på (0,1)2. -
Hej alle sammen
ForumindlægEn der vil rette min dansk stil? -
Aerodynamik flyvinge
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er ved at undersøge aerodynamik og opdrift ved en flyvinge. Jeg er stødt på et problem. Vi skal beskrive hvor trykket er højt og lavt ud fra røg på aerofoils. Se vedhæftede billede. Hvordan ser jeg det? evt en lille forklaring. På forhånd tak -
Bestem ud fra grafen fortegnet for hvert af tallene a, b og c
ForumindlægJeg har fået stillet den her opgave, og har rimeligt nemt kunnet finde a og c, men jeg fatter simpelthen ikke hvordan det er meningen at man skal kunne finde b. Er der nogen der har tid til at forklare mig hvordan man finder det? Her er et link til grafen: http://i.imgur.com/AVroH.png?1 -
rullende cylinder
ForumindlægHej folkens Jeg har lavet denne opgave Men fik af vide af min lærer at svaret er forkert andet sagde han ikke. Kan nogle muligvis sige hvor i min mellemregning jeg har lavet forkert. Og hvad jeg skal ændre på for få det rigtige resultat -
Beregn vandbølgens fart ved Bay of Fundy
ForumindlægHej - Jeg sidder inde med en ret så kompliceret og svær opgave, som jeg godt kunne få brug for lidt hjælp til... Jeg får oplyst, at Bay of Fundy er en smal bugt der er ca. 300 km lang og 80 meter dyb og at bugten kan sammenlignes med et halvåbent resonansrør Og at hvis bølgelængden er meget stø... -
Kan nogle hælpe
ForumindlægOpgave 8 En virksomhed producerer og sælger en vare til en fast pris på 1200 kr. pr. kubikmeter. Omsætningen R kan derfor beskrives ved funktionen R(x) = 1200x , x ≥ 0 hvor x er afsætningen i kubikmeter. Omkostningerne C ved produktion af varen er givet ved funktionen C(x) = 0,06x3 &mi... -
rettelse af kort opgave
Forumindlæghej :) jeg vil høre om nogen ville kigge min engelsk opgave igennem og rette lidt i den? det er en lille oversættelse.. -
matematik fsa
Forumindlæghej jeg har fået en opgave der lyder således Vis ved beregning, at massen af de sten, der er fyldt i 2 m af murens mellemrum, er ca. 110 ton men jeg forstår den ikke oplysninger: grundlinje er 6m højde: 7m den øverste er 4,5 m -
Personlige pronomier, hensynsled
ForumindlægHej folkens. Jeg er virkelig på røven. Jeg skal i min spansk aflevering oversætte en tekst, og bruge personlige pronomier. For at kunne gøre dette skal jeg sætte, kryds, bolle, firkant og trekant.( som man lærte i folkeskolen). Jeg kan virkelig ikke finde ud af at sætte firkant, nogen der kan hjæ... -
Strømning gennem rør system
ForumindlægHej hjælpere! Jeg sidder med en opgave ang. strømninger gennem et rørsystem, hvoraf 1 af rørene har 0,5 i modstand hvor alle de andre har 1.. jeg synes denne opgave er utroligt besværtligt formuleret og jeg har prøvet i2 dage nu at komme videre.. jeg har løst opg. 1 og lavet de 8 ligninger, med ...
