Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15821 til 15840 af 23489
-
AT-årsprøve på bar bund...hjælp?
Forumindlæghej.. står i den situation at jeg skal til at-årsprøve i morgen (mandag), og syntes selv at vi ikke har fået det store vejledning til hvad man egentlig skal sige til sådan en årsprøve... så hvad skal man sige? -
nirvana=livshjulet
Forumindlæghej vil lige høre, er livshjulet kaldes det samme som nirvana, men bare nirvana på buddisme. hvad bruger man nirvana til? -
bevis for lineær reg.
ForumindlægHej hvordan laver man et bevis for konstanterne a og b i en linæer reg? tak! -
Bisektionsmetoden
ForumindlægHej Jeg er ved at se lidt på en opgave, men er efterhånden længe siden, jeg havde om bisektionsmetoden :-( Er der nogen som kort kan fortælle hvad den går ud på, jeg synes, at kunne huske, at der er noget med, at inddele en funktion i mindre dele for, så at vurdere om det søgte punkt er større el... -
definition af cos og sin
ForumindlægNormalt når man definerer en funktion i matematik, gør man det gennem algebra. F.eks. afbildning f: x->x2. Der kan man vise med udelukkende algebraiske metoder, at funktionen f.eks. er bijektiv, at den er veldefineret for alle tal osv. Men med cosinus og sinus, synes jeg det virker lidt and... -
Bestem cirklen skæringspunketer med y-aksen
ForumindlægHej alle sammen:) Har fået denne lining: x^2-6x+y^2-16y+48=0 ud fra den skal jeg så bestemme cirklens skæringspunkter med y-aksen? Håber nogen kan hjælpe, da jeg ikke ved hvad jeg skal med den?:) -
Hjælp til at rette min stil
ForumindlægHej allesammen. Jeg er lige blevet færdig med at skrive min engelsk stil som er ca. 430 ord. jeg skal max skrive 300, så jeg har 150 ord for meget. Jeg kunne rigtig godt tænke mig noget hjælp til at få slettet noget "overflødigt" ved min stil. Jeg har bare selv læst min stil flere g... -
Teknokratiet
ForumindlægHvilken ideologi tilhører teknokratiet? Er det en blanding af mange ideologier? -
Hvad var I oppe i?
ForumindlægHej alle Kunne godt tænke mig at høre, hvad I har været oppe i til old eksamen? :) -
Det postmoderne samfund og narcissisme
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg er i øjeblikket igang med at skrive opgave i samtidshistorie og dansk. I første opgave skal jeg redegøre for begrebet narcissisme i forhold til det postmoderne samfund. Jeg har efterhånden læst en del om postmodernisme og karaktertrækkene ved det postmoderne samfund. Ifølge... -
Accelerations enhed
ForumindlægHej Kan enheden for acceleration godt være km/h^2, eller skal det altid være m/s^2? -
cirklens ligning giver to resultater
ForumindlægHej Hvorfor er det nu, at når jeg har anvendte cirklens ligning (x-a)^2+(y-b)^2=r^2, at jeg får to resultater, et plus og et minus resultat? Er det fordi jeg får et centrum på hver side af x-aksen? Eller hvordan er det nu det er? Mvh Birgitte -
Det evige liv
ForumindlægVidenskaben kommer tættere og tættere på det evige liv. Tror I at forskerne nogensinde får isoleret det gen der gør at vi for fremtiden kan leve som 25-årige for evigt? Hvis ja - tror I det bliver opdaget inden for vores levetid? -
Invers Laplace transformering..
ForumindlægJeg har lidt svært ved at ved foretage den inverse laplace transformering til denne opgave.. http://imgur.com/xPLSjEp -
Jeg er her for at hjælpe
ForumindlægUndskyld, jeg har været et svin på det sidste. Jeg ville egentlig gerne hjælpe, men jeg kan ikke noget :( -
Andengrads Polynomie
ForumindlægHej. Jeg kan simpelthen ikke forstå de her polynomier. Jeg går på matematik-kursus på studieskolen som forberedelse til HA. Almen, men det her polynomier kan jeg simpelthen ikke forstå. Sidder med en opgave nu der hedder: Tegn grafen for andengradspolynomiet givet ved F(x) = -x^2-2x+1 Help a... -
Virksomhedspraktik i Lufthavn?
ForumindlægHej! Jeg skal have 5 dages virksomhedspraktik sidst i november. Nu er det jeg interesserer mig meget for lufthavne etc. Kunne godt tænke mig at komme nærmere ind på check-inn-personalet eller noget lignende. Er der nogen der har erfaringer ang. praktik i lufthavnen (generelt, men især CPH) og er... -
Hjælp til skriftlig engelsk
ForumindlægHej jeg går i 3.g og har engelsk på højniveau. Jeg ville høre om I ved om hvor/hvem man kan kontakte for at få hjælp til sine afleveringer, eller om I er interesseret Amalie -
Hvad er Peak værdien og hvornår skal man bruge den?
ForumindlægHejsa Jeg er i gang med automatiktekniker uddannelsen, og er ved at regne med vekselstrøm, der er så noget der hedder peak værdien jeg har Funder ud af hvordan man regner den ud. Men hvorfor er det man skal regne den ud når man ikke kan bruge den til noget? Min lærer ved heller ikke hvornår man ... -
figure nummering i memoir klasse
ForumindlægHej</o:p> Jeg bruger memoir klasse. Jeg ville gerne bruge article option for at undgå at kapitler starter altid i en ny side, men så vil min figurer og tabeller blive nummereret 1, 2, 3, … i stedet for 1.1, 1.2, 1.3 osv. Jeg prøvede at bruge \numberwithin{figure}{chapter} i preambl...
