Søgning på: religion noter etik. Resultater: 15881 til 15900 af 19479
-
En let ligning
ForumindlægHey everybody Der er en let ligning, som jeg ikke kan finde ud af, jeg får forkert resultater. Håber at I kan løse den! 4x-2/3=1/2(x+3) -
2 order differential ligning med Z(x=5)=1 Hvordan bruges Z(x=5)=1?
Forumindlæg2 order differential ligning med Z(x=5)=1 Hvordan bruges Z(x=5)=1 Til a har jeg fået y=Ae^-0,08x+Be^-5,91x. Men hvad gør jeg med Z(x=1)=5? Hvad får jeg ud af at indsætte 1 ind på x plads og 5 ved y´s plads? Hvad skal isoleres/eller skal der ikke isoelres noget? -
newton og kepler
ForumindlægJeg ville hører om der er nogle der kunne anbefale hjemmesider (på dansk),bøger osv. der omhandler gennemgang af matematikken bag newtons og Keplers love. Jeg skal skrive opgave i fysik og historie om verdensbilleder , det bliver noget om tycho brahe, kepler og newton, og noget om ellipser sådan ... -
specifik varmekapacitet
ForumindlægHej. I opgave c hvor man skal beregne q, forstår jeg at man skal bruge formlen q=mass*c*deltat. Hvad skal man sætte delta t til når man ikke kender slut temperatur? -
Hjælp til ligning
ForumindlægHej. Har lidt problemer med nogle opgaver :-( Nogen der kan hjælpe med denne?: 5x+4/7x-4= 1 PÅ forhånd tak :-) -
x/a=b/c ??
ForumindlægOpgaven lyder således. x/a=b/c jeg skal isolerer x. Men hvordan gør jeg? -
Rettelse af Engelsk
ForumindlægEr der et sødt menneske derude der kunne tænke sig at kigge mit engelsk igennem?:) -
Implikatnionstegn
ForumindlægHvorfor bliver to falske udsagn vha. et implikatnionstegn til et sammensat sandt udsagn? -
Udvidet tid og simpel tid
ForumindlægHej. Jeg har gennemarbejdet en grammatik opgave, hvor man skal benytte udvidet tid og simpel tid. Udvidet tid er når man bruger Ing-form på sit verbum, og simpel tid er når verbet står i normal form. Jeg skrevet opgaven færdig, og den er meget kort (ca. 1,5 sider). Den skal afleveres idag, og j... -
Løs følgende uligheder og skriv interval
ForumindlægJeg kan sagtens løse uligheden, men problemet er at få skrevet et rigtigt interval! OPGAVERNE lyder: -X+3 mindre eller lig med 1 -(2x+3) større eller lig med -5 -
Kondensationsreaktion
ForumindlægHej! Jeg skal ud fra mit udgangstof Dicarbinol Hemisulfat, danne stoffet Citalopram ved hjælp af svovlsyre. Ved at blande svovlsyre med dicarbinol hemisulfat sker en kondensationsreaktion og jeg får stoffet citalopram. Er svovlsyre en katalysator her?? -
hjælp! pramipexols kemiske opbygning
ForumindlægJeg skriver SRP om Parkinsons sygdom og jeg er blevet bedt om at redegøre for pramipexols kemiske opbygning. Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg er helt lost. Hilsen den forvirrede -
jeg har bruge for hjælp med SANDSYNLIGHEDSREGNING håber en der vil hjælp
ForumindlægOpgave 1 Skriv hele udregningen op, når du løser opgaverne nedenfor ”P(..)= osv. 1. Hvad er sandsynligheden for at slå en 5’er med en alm. terning? 2. Hvad er sandsynligheden for at trække en ”ruder” i et alm. kortspil (uden joker)? 3. Hvad er sandsynligheden for at slå... -
Bestem a og b
ForumindlægJeg har en opgave der lyder: en funktion er givet ved Det oplyses at og Jeg tænker der skal opstilles 2 ligninger, men jeg kan ikke lige se hvordan. Kan i hjælpe? -
Kan multiple regressionsanalyse laves?
ForumindlægJeg har været igang med en eksamensopgave i statistik, som skal om en lille uges tid. Den sidste opgave i projektet gik ud på selv at lave flere analyser ud fra et givent datasæt, som byggede på en spørgeskemaundersøgelse bla. om holdninger i befolkningen i forskellige lande. Jeg endte med en Chi... -
rettelse kun få linjer.
ForumindlægHej, Jeg har lavet en lille tyske stil. Ville nogle af jer rette den: Ich liebe meine Grosseltern, aber ich liebe meine Oma mehr. Meine Oma heisst Francisca. Sie war klein und dünn. Meine Oma hat mittellanges graues Haar. In seiner Freizeit war sie zu Hause mit mir. Das was gut. Oma hat eine we... -
Er alt dette matematik anset for plagiering?
ForumindlægHej Alle Jeg er en dreng i syvende klasse som lige har fundet siden Studieportalen.dk. Jeg ser på alle disse spørgsmål om matematik og tænker i mit stille sind, om de mon kan antages for plagiering. Det er det gentagende spørgsmål, ofte i form af: "Er mit resultat rigtigt?" Jeg synes d... -
Nogen der vil rette et tysk eventyr på 15 linjer?
ForumindlægEr der nogen der vil rette et tysk eventyr på 15 - 20 linjer, da jeg skal aflevere det klokken 23:30 iaften senest! Håber nogen er interesseret. I må gerne ændre den. Her er historien: Es war einmal ein grosses Land. Im das Land herrschte ein Königin, zusammen mit ihrem Sohn. Ihrem Sohn war Prin... -
folkedrab- krig ??
Forumindlæghej alle. Er lige ved at læse historie. Og er stødt ind i et ord, folkedrab ?? hvad er det? og hvad er forskellen egentlig på folkedrab og krig ? :) håber på hjælp! -
Syre-base
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål. Hvad sker der når man blander en saltpetersyreopløsning og en natriumhydroxidopløsning? Jeg har facit hvilket er H3O+(aq)+OH-(aq)--> 2H2O(l) Hvorfor er det H3O+, da det hverken er formlen for saltpetersyreopløsning eller en natriumhydroxidopløsning?
