Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 15981 til 16000 af 114887
-
differentialligninger
ForumindlægOpgave 8017 i vejledende eksamensopgaver STX A-niveau. I en model for udviklingen af antallet af individer i en population betegner N(t) antal individer i populationen til tiden t (målt i døgn). Den hastighed, hvormed N(t) vokser til tiden t, er lig med g(N), hvor g er en lineær funktion af N. De... -
Tal i andre baser
ForumindlægHej ! Jeg håber, der sidder et kvikt hovede bag skærmen, da jeg er kørt helt fast i nedenstående 2 opgaver, Opgave 1 lyder således: Datoen i dag er 19.5.2005. Skriv denne dato i base V (læs 5). Altså er udgangspunktet base x (læs 10) Jeg har set en udregning, der ser således ud: 2005 = 3*625 + 1*... -
Optimering
ForumindlægOverfladen af en kuglekalot med højden h er: O = 2 • ∏ • r • h hvor r er radius af kuglen. Volumen af en kuglekalot er: V = ? • ∏ • (3 • r • h2 – h3) Jeg skal nu overveje hvilke begrænsninger der er på størrelsen af h, når det skal være en kugle... -
Matematik
ForumindlægDiagrammet viser hvordan affaldsproduktioner i Danmark fordeler sig på fem grupper. 1. Gruppe husholdning 3,7% 2. Gruppe service 2,2% 3. Gruppe industri 1,6% 4.gruppe renseanlæg og slagger 2,0 5.gruppe byggeri og anlæg 6,0% Hvilken af de fem grupper står for ca. 24% af affaldsprudoktionen Er de... -
renter - beregninger.
Forumindlægjeg er lige gået i stå igen ved nogle opgaver jeg ikke helt forstår som jeg håber i kan hjælpe mig med :) 1) Beregn renten af 5600 kr. til 9% p.a. i 90 dage 2) Hvor mange procent udgør 130 kr. af 2600 kr? 3) 6500 lire til kurs 0,65 koster _____ kr. tak på forhånd (: -
Partielt afledede
ForumindlægHej, Jeg har ikke nogen bestemt opgave jeg skal have hjælp til, men jeg tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe mig med at forstå hvordan man differentierer partielt. Jeg har kigget på vedhæftede eksempel. Når y ses som en konstant, kan jeg godt forstå det de får, men jeg forstår ikke hvorf... -
En funktion f er givet ved
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave i matematik. Opgaven skal løses vha. TI Nspire. En funktion f er givet ved f(x)=e^x / x^2+1 a) Bestem f 39;(3), og forklar betydningen af tallet. b) Løs ligningen f 39;(x)=1, og gør rede for løsningernes betydning. -
opgaver
Forumindlægjeg har en opgave der, skal løses uden hjælpmidler og jeg kan slet ikke find ud af det, vil nogen være sød og vis mig hvordan an løser opgaven? funktion f(x)=b*a^x opfylder, at f(3)=1 og f(6)=8 bestem tallene a og b. -
Akkorder
ForumindlægHej. Jeg har et par problemer med akkorder. 1) Er det E-dur der har akkorden med tonerne e - gis og h? 2) Er det g-mol der har akkorden med tonerne g - hes og d? 3) Hvordan er en dur akkord bygget op (nedefra)? 4) Hvordan er en mol akkord bygget op (nedefra)? På forhånd tak! -
andengradspolynomium og linje skaerer hinanden i to punkter. Uden hjaelpemidler
ForumindlægEn parabel er givet ved y=-x^2+4x-7 Og en ret linje er givet ved y=-4x+3 Goer rede for at parablen og linjen skaerer hinanden i to punkter. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe den an. Alt hjaelp er paaskoennet! vh -
Skitser en punktmængde
ForumindlægHej folkens. Jeg har en opgave der lyder således En funktion f har forskriften f(x)=-x^3+3x^2 Grafen for f afgrænser sammen med førsteaksen i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal Skitser punktmængden M? Hvordan gør man det. Er der nogen der kan ligge et billede op af hvor... -
Sandsynlighed
ForumindlægHalløj! Jeg har denne opgave om sandsynlighed, som jeg er i tvivl om. Håber der er nogen som vil hjælpe :-) Om en mønt gælder, at sandsynligheden for at få plat er p. Bestem p, når det gælder, at sandsynligheden for at få 3 plat i 4 kast er den samme som for at få 4 plat i 5 kast med mønten. -
Mutation
ForumindlægHej alle sammen Jeg har en kort historie der hedder Overfald i Bredeby. Her skal jeg finde hvem gerningsmanden er. Jeg har 4 kromosomkort. Er der nogen der kan hjælpe mig videre? Jeg har udelukket kromosomkort 1 da det er en kvinde. Hvordan gør jeg med de andre 3, da de alle samme... -
matematik?
ForumindlægHej allesammen Jeg er igang med en opgave, som jeg ikke rigtig kan løse. Denne opgave handler om SANDSYNLIGHED... Håber I kan hjælpe mig.... på forhånd tak OPGAVE: En lystavle kan vise to cifre ud af følgende mulige 1, 2, 3, 4, 5 og 6. Beskriv antallet af kombinationsmuligeheder, når hvert c... -
differentiere følgende se udregning hjælp til med rettelser
Forumindlægjeg skal have hjælp til at differentiere følgende opg(b) y= ( 1 / 2x+3) = 1 / 2x [ Kan dette passe] opg (c) ln (e^x√x) den ved jeg ikke hvordan j løser. opg (d) y = ln(x√2 - x) den ved jeg heller ikke hvordan j løser -
Hjælp! Bestemmelse af x og y koordinater samt linjens skæringspunkt med x aksen
ForumindlægForskriften er y= -0,2x +6,2 Følgende to punkter ligger på linjen (-4,7) og (6,5) 1. Hvordan bestemmes linjens skæringspunkter med koordinatakserne? 2. Bestem y- koordinaten til det punkt på linjen hvis x-koordinat er 14 - hvad skal jeg gøre?? 3. Bestem x-koordinaten til det punkt på linjen h... -
Beregn f39;(x)
ForumindlægFunktionen lyder (3x^2+4x)/x^2, og jeg skal differentiere den. Ved at: f(x)=3x^3+4x f39;(x)=9x^2+4 g(x)=x^2 g39;(x)=2x Men når jeg skal sætte dem sammen, kan jeg ikke finde ud af det.. Nogle der kan hjælpe= -
Differentation
ForumindlægHej med jer alle der ude... Håber virkelig der er nogen af jer som kan hjælpe mig med den her opgave, er ret lost! Jeg skal differentiere følgende: f(x) = x^2 + 7^(x^3+2x+9) Hvis der er en som kan hjælpe mig med hvordan jeg gør og lige forklar hvad den her slags regning hedder osv. vil ... -
Problem med ligning
ForumindlægHej, Jeg har desværre nogle problemer med at løse et par ligninger. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe det an, da jeg hver gang ender ud i noget, som ikke kommer til at passe.. ligningerne er følgende: 1. 2log(x)-3=7 log(x) 2. log(s)/2 = 5/log(s) Håber der er én der vil hjæ... -
funktioner
ForumindlægHej, jeg har en opgave jeg ikke lige ved, hvordan jeg skal lave, håber i kan hjælpe. den lyder sådan her: f(x) = 2x^2-4x Bestem funktionsværdierne : f(-2), f(0), f(3) og f(10). Og når det er -2, skal jeg så først sige -2 i anden eller 2*-2? På forhånd tak!
