Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 16061 til 16080 af 114887
-
differentialkvotient
ForumindlægParablen med ligingen y=ax^2+bx+c tangerer ligningen i y=x i (0,0). Desuden er y=2x+3 tangent til parablen Beregn konstanterne a,b og c. er kommet frem til at c=0, da x=0 og y=0 skal passe ind i ligningen. man kan også benytte de to hældninger til at sige; 1=2ax+b og 2=2ax+b men kan i... -
Integration ved substitution
ForumindlægJeg skal integralet ∫1/(x(lnx)3)dx men har lidt svært ved at finde t, så jeg kan substituere. Jeg fik godt nok hjælp i går, men er fortsat usikker :-S Altså jeg er nået til følgende: t=lnx så dt/dx=(1/x)⇔dt=(1/x)dx⇔dx=x·dt ??? synes det er mærkeligt med xdt :-S På forhånd man... -
Tilstandsformerne
ForumindlægHej;) jeg har nogle spørgsmål, som jeg ikke lige umiddelbart kan finde svar på:( Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe. Spørgsmålene lyder, som følgende: Alle materialer findes kun i én tilstandsform Sandt Falsk Nogle materialer kan findes i alle 3 tilstandsformer samtidig Sandt Falsk Et ma... -
nitratindhold i drikkevand
Forumindlæga) Udregning af den højst tilladelige værdi for [NO3-] i drikkevand: Den højst tilladelige formelle værdi er 50 mg/l. [A] = n(A) / Vopl m(NO3-)= 50 mg = 0,050 g M(NO3-)= 14,0067 + (15,9994 * 3) = 62,005 g/mol n = M / m n(NO3-)= 62,005 g/mol / 0,050 g = 1240,1 mol [NO3-]= 1240,1 mol / 1,00 l = 1... -
Tjek oversættelse af nogle sætninger
Forumindlæghi, er der nogen der kan rette mine sætniger i gennem. tak I løbet af 5 år havde jeg ikke mulighed at studier. 1)durante cinco años no tenía posibilidad de estodiar. 2) sidste sommer arbjdede jeg på et plejehjem. Último vacaciones trabbajé dos meses residencia de ancianos. 3) jeg havde mange... -
SSO synsvinkel spørgsmål
ForumindlægHejsa SP brugere! Er virkelig i tvivl omkring synsvinklen i min bog da der bliver brugt mange forskellige. Der er en hovedperson som har en indre synsvinkel. Hendes familie har dog også nogle gange en synsvinkel hvor de beskriver hovedpersonen.Er dette så en 3. personsfortæller? Er næsten 100% s... -
Diff.ligning m. tangent
ForumindlægEn opgave går ud på at bestemme løsningen til diff.ligningen y39;-3*y=ex, hvis graf i punktet p(1,(f1)) har en tangent med ligningen y=x-5. Selve diff.ligningen forvirrer mig, eftersom jeg ikke helt er i stand til at definere hvilken diff.ligning vi har med at gøre, omend jeg har en mistanke ... -
spøsmål
Forumindlæghey står i min tekst det her 2 spøgesmål håber i vil forklar mig for forstår ik what does the narrator mean by describing his driving at night in the desert as "chasing some mirage" explain what the narrator means by " the dreams that tear you apart" in stanza 3 nar... -
funktion
ForumindlægI en model for arbejdsprocessers effektivitet gælder at effektiviteten f(t) som funktion af den tid t(uger) uøveren har været beskæftiget med arbejdet er givet ved: f(t) = 1,00-0,60*0.90^t , t>=0 1) Gør rede for at funktionen f er voksende 2) gør rede for at grafen for f har en asymptote og ... -
Træning i arbejde
ForumindlægHvordan løser jeg disse opgaver? -En bydreng skubber 4 kasser sodavand 3 meter hen ad gulvet med en kraft på 500 Newton. Hvor stort et arbejde udfører han? En person på 70 kg klatrer de 33 m op i rundetårn. -Hvor stor kraft skal han præstere? -Hvor stort arbejde har han udført? -Hvor mange gram... -
Asymptoter
ForumindlægHej alle!! Er der nogen der ka hjælpe mig med denne opgave, ska aflevere i morgen så hjælp søges hurtigst muligt: "En funktion f er givet ved 0,5x+1+2/(x-3). 1)Bestem funktionens monotoniforhold, og angiv de lokale ekstremumssteder for f. 2)Bestem en ligning for hver af asymptoterne ti... -
hjælp - differentialregning
ForumindlægFunktionen f(x)= 1/3x^3 - 3x + 1 har en tangent i punktet P(-3,1). Ligningen for denne tangent er 6x + 19. Tangentens skæringspunkt med x-aksen er -19/6. Grafen for f har en tangent, der er parallel med tangenten i P(-3,1) Hvordan bestemmer jeg ligningen for denne tangent? Jeg ved godt, at tan... -
eksamen i stx
ForumindlægHej mennesker På fredag får vi at vide hvad vi skal op i i vores afsluttende fag (1.g). Min klasse har 3 muligheder (fysik, kunsteriskfag og samfudsfag) og jeg har kun 2 muligheder (BK og Samfundsfag), og nogle for min klasse siger at jeg har stor sandsynlighed at ikke komme op i noget da jeg k... -
biologi
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med at svare de 4 spørgsmål. 1)hvorfor kan jod bruges til at påvise om stivelse bliver nedbrudt? 2)nævnt mindst 5 almindelige fødevarer, der indholder meget stivelse, og nævn 5 fødevarer der ikke indeholder stivelse. 3)hvilke organismer pruducerer stivelse, og hv... -
Polynomier og division - har brug for hjælp til forståelse
ForumindlægHvad er det jeg gør forkert?!?! Jeg er blevet så frustreret over denne opgave :( p(x) = (x^3 - 11x^2 + 15 + 27):(x-3) = (mit resultat) x^2+14x-42 Og hvis man laver kontrol, så passer det ikke... Mit andet resultat er (ja det er crazy, men har prøvet lidt af hvert): x^2 + 24x - 30 Mellemre... -
Afstem + beregning af gram dioxygen ?
ForumindlægFørst og fremmest er denne reaktion så afstemt rigtigt: 1) NaHCO3 ----> Na2CO3 + H20 + CO2 afstemt: 2NaHCO3 --> Na2CO3 + H20 + C02 ? 2)Hvordan afstemmes følgende ; NaHCO3 --> NaOH + CO2 ? Bar med 2CO2 ? 3) Til noget andet, så ved jeg ikke hvordan følgende skal løses: 2H2 + O2 --> ... -
Engelsk-dansk oversættelse
ForumindlægHvordan kan følgende sætninger bedst muligst oversættes til dansk? 1. The plot of this movie, like smoke itself, drifts and swirls ethereally. 2. In Auggie39;s New York smoke shop, day by day passes, seemingly unchanging until he teaches us to notice the little details of life. 3. The most p... -
beregn højdeforskel
ForumindlægJeg har fået stillet opgaven: FOr en bestemt træsort er sammenhængen mellem et træs diameter d (målt i brysthøjde) og dets højde h givet ved: h=13,4*ln(d)-21,8 , d >20 1)Beregn træets højde når diameteren er 25 cm: dette har jeg beregnet til 21,33 2)beren diameteren, når højden er 30: dette ha... -
Differentialligning
ForumindlægJeg prøver lige igen, jeg har ikke fået svar på mit spørgsmål endnu.... For en fluepopulation gælder følgende diff.ligning: Den kan løses og der fås en voksende eksponentialfunktion, lad os kalde den N(t), t er i dage. Hvis der nu døer 3 fluer hver dag kan diff.ligning ændres til (ikke?): ... -
Differentialkvotient - HJÆLP!!
ForumindlægHej Jeg er igang med en matematik aflevering, men sidder nu foreløbig fast! Jeg skal finde differentialkvotienten i x0, og det ved jeg ikke helt præcis hvordan man gør, kom gerne med lidt mere uddybbende svar, da jeg vil forstå bedre. Opgaven lyder således: Betragt følgende funktion: f(x)...
