Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16101 til 16120 af 27496
-
SOP
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp til at lave min problemstilling og problemformulering til SOP. Jeg har overvejet at skrive om kvinder i reklamer - Eller rasicme i reklamer, hvor H&M har begået nogle fejl. Hvis du har en ide til et mere spændende emne, hvor fagene afsætning og historie kan br... -
Religionsprojekt
ForumindlægHej skal lave et religionsprojekt og søger en som har lavet det før og som kan sende det, da jeg ikke har nogen ide om hvordan den skal se ud. Vil også gerne høre problemformuleringer og projektbeskrivelser. -
Forstår ikke billedet? HDL-kolesterol
ForumindlægHej jeg skal snart til AT-eksamen i biologi og dansk. Mit emne handler om HDL-kolesterol Jeg har lige set dette billede på nettet, er der nogle der kan oversætte dette til dansk? Fordi jeg forstår det ikke også selvom jeg har benyttet diverse oversættelsesprogrammer. Det kunne være rart, hvis d... -
Farver ved tungtopløselige salte
ForumindlægVi har lavet det meget simple forsøg i kemi, hvor man skal påvise, at der er halogenider i en opløsning (helt præcist var det saltvand, hvor vi titrerede sølvnitrat ned for at bestemme, hvor meget Cl- og andet, der var i opløsningen. Vi tilsatte K2CrO4 som indikator).Mit spørgsmål: Hvorfor er søl... -
At bevise saltsyre er saltsyre
ForumindlægHej! Jeg har lavet en syre. Jeg ved, jeg har lavet saltsyre, men hvordan kan jeg bevise det? - skal jeg vise det med en formel? + Hvis I har nogle forsøg/noter/rapporter om Kemi/radioaktivitet/atomer må I gerne sende dem til følgende mail! (FSA om 3 dage) -
Hjælp! Afstemning af reaktionsskema
ForumindlægHej alle, Nu er det efterhånden en del år siden jeg sidst har haft kemi, hvorfor det al det med reaktionsskemaer samt ligninger er mig meget fjernt. Jeg forstår dem simpelthen ikke! HVORDAN gør man? Nogle som har mulighed for at uddybe hvordan man er kommet frem til nedenstående? CH4+2O... -
HJÆLP... energi???
Forumindlæghej, jeg har fået en fysik og kemi rapport for og den handler om energi: så jeg tænkte på om der var nogen som viste noget om vindenergi: vindmøller og den slags. Og solenergi: solceller og den slags. de overordnede spørgsmå er: Hvad handler det om? Hvordan fungere det? Hvad er der godt ved at br... -
Redox-afstemning af fuldstændig forbrænding af heptan
ForumindlægJeg sidder og kokser med noget eksamensforberedelse i kemi. Jeg skal lave en redox-afstemning for heptan: C7H16+11O2--> 7CO+8H2O Jeg er klar over at der ingen ladninger er at afstemme, men betyder det så, at jeg helt skal lade være med at afstemme med H+ og OH-, og i så fald om jeg overhoved... -
Kemiske formler og ioner
ForumindlægHej, i min fysik kemi opgave skal man svare på hvad de negative og positive ioner er i disse kemiske formler: CaSO4, MgSO4, CaCO3, AgNO3, CuSO4, NaNO3, NH4Cl, Ca(NO3)2, K2CO3 og ZnCl2 For eksempel er det positive ion i NaCl Na+ og det negative ion er Cl- Men jeg kan simpelthen ikke forstå det, ... -
1.g dispositioner
ForumindlægJeg har søgt i opgaverne efter noter og evt dispositioner, men fandt ikke rigtig noget, så ville høre her!Vi er kun ½års kemi elever, og har ikke haft ret meget kemi! Derfor har jeg det meget svært med kemi og vi skal op her i morgen!Så jeg tænkte om nogen af jer havde nogle dispositioner og elle... -
hjælp til en opgave jeg ikke kan finde ud af! Sfærisk navigation
ForumindlægHej, jeg sidder og er igang med SRP, men den matematiske del er lidt mere end uforståelig for mig, jeg har forsøgt men synes ikke det giver mening, og kan derfor har jeg brug for hjælp. Jeg vil bare gerne have forklaret hvad man skal, og ikke få lavet opgave. Jeg kan give et eksempel af opgaven... -
Bærbar på en ungdomsuddannelse.
ForumindlægJa, som overskriften siger; Hvornår begyndte i at bruge en bærbar på jeres ungdomsuddannelse? Er det relevant fra første skoledag? -
Neutralisation mellem saltsyre og natriumhydroxid.
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i mogen i Kemi. Men jeg er simpelthen gået i stå. Jeg skal opskrive reaktionsligningen(neutralisation) mellem saltsyre og natriumhydroxid. Jeg ved den bliver HCl + NaOH --> NaCl + H2O Men jeg ved ikke, hvordan jeg er nået til det resultat(lavede opgaven i august).... -
Gym efter sommerferien ..
ForumindlægJeg skal starte på gym efter sommerferien med studieretningen Naturvidenskab: Matematik A, Fysik B og Kemi B. Som kunstnerisk fag har jeg valgt musik .. Jeg ville lii høre hvordan det er at gå i gym ? Er det meget hårdt ? Hvordan er fællesskabet? Hvordan foregår faget musik ?? Hvor lang tid skal ... -
Analyse og fortolkning af "Town and Country Lovers"
ForumindlægHej alle sammen, sidder pt med SRP (Apartheid), og skal analysere og fortolke City Lovers og Country Lovers af Nadine Gordimer. Jeg har allerede fået analyset City Lovers, men det med at fortolke går ikke særlig godt. Hvilke steder er der noget at fortolke på i begge noveller? Har kun det med D... -
problemer med forståelse af opgaveformulering
ForumindlægHej kloge hoveder, søger hjælp til at forstå første del af min opgaveformulering i min SRP opgaven lyder således: Du skal redegøre for løsning af homogene lineære anden ordens differensligninger med konstante koefficienter Skal jeg da: - bevise den fuldstændige løsning eller - forkla... -
Fosterdiagnostik problemstillinger
ForumindlægHej, Jeg skriver AT eksamen om emnet Fosterdiagnostik i fagene religion C og biologi B. Jeg vil egentlig bare gerne vide om der er nogle der vil kommentere på mine problemstillinger? Jeg ha rherunder indsat mine problemstilliger, og under hvert punkt beskrevet hvad jeg vil have med i en delkonklu... -
enorm stigning på adgangskvotienterne
ForumindlægMange af adgangskvotienterne er steget voldsomt i år. bemærksesværdigt stiger blandt andet HA (Almen) fra CBS fra 7.0 til 7.6 altså med 0.6 pct. Medicin, psykologi, jura m.m. samt de karaktertunge uddannelser (Statskundskab, International Business) lader også til at stige gevaldigt. Hvad er jeres... -
forklaring af bevis
ForumindlægHej, jeg er igang med Srp, hvor jeg er igang med at udlede keplers 2.lov. Men har nogle spørgsmål, som jeg hårber i kan sværer på. 1. spørgsmål Idet man anser situationen på figur 1 som et system i ligevægt, hvilket vil sige at kraftmomentet for planetens bevægelse er nul, bliver planetens ... -
HURTIG HJÆLP ANSØGNING TIL UNGDOMSUDDANNELSE!!!!
ForumindlægEr der ikke pleeasee nogle der ville være sød at rette den ansøgning jeg har skrevet ??? Jeg er en frisk og glad pige på 16 år, som bor hjemme hos min far i Vangede sammen med mine søskende. Jeg kommer fra Tyrkiet og har boet i Danmark, i næsten 9 år, jeg har desværre startet i skolen i 4. ...
