Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 16141 til 16160 af 63056
-
energi til fysikprøve på fredag
ForumindlægHej allesammen, jeg har lige et par spørgsmål omkring noget fysik energi-beregningshalløj, som jeg i tvivl om: Hvis man har formlen E=m*c*t2-t1 (temp.forskellen) Så skal jeg omskrive disse formler, så man beregner massen m, varmefylden c, og temp.forskellen t2-t1, for den ovenstående formel ber... -
Transformere - spændingsforskel
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive en fysik rapport om transformere. Der er bare lige det lille problem, at jeg har en udregning, jeg har glemt hvad er. Jeg har målt strømmen på en primærspole på 200 vindinger og en sekundærspole på 400 vendninger og regnet spændingsforskellen (Us/Up). Jeg er ikke... -
"engelsk professer, el en der er god til engelsk"
ForumindlægThe poet invokes a muse to aid him in telling the story of the rage of Achilles, the greatest Greek hero to fight in the Trojan War. The narrative begins nine years after the start of the war, as the Achaeans sack a Trojan-allied town and capture two beautiful maidens, Chryseis and Briseis. Agame... -
Matematik teknologi
Forumindlæg- Kan jeg melde tysk fra, i folkeskolen, eller er det umuligt. Hvis jeg gerne ville på bacheloruddannelsen matematik og teknologi. Altså jeg skal på htx. (Jeg er ikke den bedste til matematik, fysik kemi, men hvis jeg øver mig kan jeg så godt komme på htx. Mit gennemsnit er på 7,34) Kan jeg... -
Jeg skal s9;9; være læge!
ForumindlægDet er for tit, at jeg på SP støder på unge 2. og 3. generationsindvandre, der kun ønsker stillinger som læge eller advokat. Er det ønsker de henter hjemmefra, som i familien anses som prestige? Der findes masser af stillinger indenfor fysik, kemi og matematik med minimumsløn på 50 k mdr. Jeg har... -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægHey er der ikke lige en der vil hjælpe mig jeg ved ikke hvordan man laver den... og har brugt rigtig meget tid på dem... her er den: Betragt funktionen: y=5*1,47^x Bestem den procent vise ændring i y, når x-tilvæksten er 1. og Med hvor mange procent vokser y, når x vokser fra 7 - 9 Kan i ikk... -
Statestik
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan man kan lave de to opgaver jeg er lige gået igang med statestik som en supleringskurs og kan ikke helt finde ud af at lave de to!! Et vigtigt princip i forbindelse med digital kommunikation er kompression, hvor man, kort fortalt, koder de hyppigst forekommende meddel... -
opg i bølgelære
Forumindlæghej jeg har fået nogle opgaver for i fysik man kan ikke rigtigt find ud af dem -.- Afbøjning af bølger opgave 1 Et optisk gitter ønskes fremstillet så der pånås første ordens afbøjning for lys med bølgelængden 632,8 nm fra en laser ved en vinkel på 30 grader. hvor mange streger skal gitteret ha... -
HF og STX meritoverførsel?
ForumindlægHej gutter og gutinder. Jeg har søgt men kan ikke finde en løsning og håber på at en af jer kan hjælpe. Jeg går nu på HF men jeg har taget 2. færdigt i gymnasiet. Jeg har nogle årskarakterer som jeg gerne vil bruge i fag som jeg har afsluttet men det jeg gerne vil vide er om jeg kan bruge nogle å... -
supplere fag til fysikstudie
ForumindlægHej! Jeg har en generel studiekompetanse fra norsk gymnasie, men mangler fag på rigtig nivau for at studere fysik på KU som jeg gerne vil. Jeg ønsker at tage Matematik 0-A, Fysik 0-A og Kemi 0-B hurtigst muligt. Jeg skal ikke lave andet ved siden af, og mit spørgsmål er, hvor mæget tid jeg ska... -
Stråling fra verdensrummet
ForumindlægHej jeg sidder med en fysik opgave som er ved at gøre mig skør, da jeg ikke ved hvordan det skal gøres og om det jeg gør overhovedet er rigtigt. A4 Stråling fra verdensrummet Et radioteleskop registrerer elektromagnetisk stråling med frekvensen 1,42*109 Hz fra verdensrummet. a) beregn bølgelængde... -
Rettelse
ForumindlægHelloJeg er mildest talt, ufattelig dårlig til tysk! Derfor vil det glæde mig utrolig meget, hvis nogen kunne læse det her igennem og rette for fejl!Die Hauptperson ist eine junge Frau, der reist zu Arbeit jeden Tag. Jeden Tag sie viel zu tun hat. Nach einem Jahre hat sie (fået nok)....?So sie be... -
Resistans
ForumindlægHej Jeg skal diskutere, i en fysik rapport, hvorfor begrebet resistans er relevant for nogle komponenter, men ikke for andre. (komponenterne er, en glødetrådspære, en resistor og en diode) Jeg vil mene begrebet er relevant i forhold til en glødetrådspære fordi, at når spændingsfaldet bliv... -
Maksimal spænding og effektiv spænding - Hjælp
ForumindlægHej, jeg er igang med min fysik rapport og er stødt på et irriterende spørgsmål. "Fortæl om maksimal spænding og effektiv spænding". Jeg er gået helt i stå pga. det spørgsmål, da jeg ikke kan finde et ordentligt svar nogen steder. Har kigget i min bog, men der står ikke noget om det, og... -
Hjælp mig med rettelse.
ForumindlægJeg har skrevet min første tysk stil. Den er til i morgen. Der er nok mange fejl men hvor har jeg lavet store fejl. Den er til i morgen. Tak. Das Resümee Der Text handeln von einer Ausbildungsmesse in Deutschland. An die Ausbildungsmesse kann man verschieden handwerkliche Berufe ausprobie... -
Resitans i spole
ForumindlægHej herinde. Jeg bokser med noget fysik som jeg ikke helt forstår. Opgaven lyder: satelitten har form som en regulær kasse med målene 450mm * 600mm * 300mm og massen 62 kg. Lige efter frigivelse fra en løfteraket roterede satekitten omkring sine 3 akser. For at reducere denne rotation til 0 ... -
lidt grammatik
ForumindlægThe grizzly bear: they grizzly bears name is also the American grizzly bear. In USA there live over 1000 grizzly bears, and the grizzly bear is larger than the other bears. The bear become up to 3 meter high. The grizzly bear can run 55 kilometres in the time. The bear sleep in the winter and som... -
rettelse
ForumindlægHej er der nogle der vil hjælpe mig med at rette mit engelsk for formulering eller andre fejl..:D Analysis, The first paragraph of the novel, the first few words. It starts with the Pevensie children and their mother running from their house to a bomb shelter. Edmund turns around to get a pictur... -
Hader min mat lærer!
Forumindlægfor 4 måneder siden, fik jeg stort set 10 og 11 i mat, men efter at vores gamle lærer er kommet tilbage er mine karakter faden, får kun 8 og 9 jeg er yderst nervøs og føler mig usikker, jeg har aldrig haft det sådan før :( er det bare mig der har det sådan? Så er der også lige det med at hun mås... -
hjælp til oversættelse!
Forumindlæger der en der lige hurtigt kan kigge oversættelsen fra dansk til engelsk igennem og rette for evt. fejl!! Romerna i England I årene 58-50 f.kr. lykkedes det julius caesar og hans veltrænede romerske soldater at besejre Gallien(det nuværende Frankrig og Belgien), og en skønne dag stod han pludsel...
